• Anonym (3 månade­r)
    Äldre 2 Nov 22:11
    13906 visningar
    87 svar
    87
    13906

    någon mer som satte igång på bröllopsnatten?

    ja planen var ju att sätta igång med en bebis på bröllopsnatten. och exakt 3 månader efter bröllopet på exakt den dagen så fick vi ett plus på stickan. bebis kommer födas någon vecka innan vår första bröllopsdag. Kunde det bli bättre än så?

    någon mer som lyckas efter start på bröllopsnatten och som fick sitt perfekta liv?

  • Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
  • Äldre 6 Nov 17:09
    #51

    Vår dotter är född nio månader och fyra dagar efter vår bröllopsdag

  • Äldre 6 Nov 17:55
    #52

    Detta är ett disdkussionsforum där det alltid kommer finnas folk med andra åsikter än jag . Så när man startar en tråd så bör man vara beredd På att kunna ta andras åsikter . jag förstår att Ts inte menade någonting illa med det hon skrev. Men oavs ett om det var menat eller inte var det några som tog illa upp . Missförstånd sker hela tiden men då är det viktigt att visa lite empati och be om ursäkt om man sårade någon i det man sa eller skrev . Det är en del i att vara vuxen , att kunna stå för sina misstag även om dem inte var menade.

  • Anonym (Uppfo­stran?­)
    Äldre 6 Nov 21:01
    #53
    Anonym (3 månader) skrev 2013-11-06 10:03:07 följande:
    som alla andra säger, man kan inte göra alla glada hela tiden. och jag tänker då rakt inte be om ursäkt för att du tolkade tråden så. varför be om ursäkt när det är andra som gör sin egen tolkning när det inte är menat så? du kanske borde be om ursäkt för att du tolkade den fel och kastade skit över tråden. i fortsättningen kanske du ska låta bli att läsa trådar och definitivt svara i dom om du tycker dom är jobbiga. du kan inte bara tvinga alla att be om ursäkt och flytta trådar som inte passar dig.
    väldigt enkelt för alla. vi pratar om det vi vill prata om och du läser inte det du vill läsa.
    så då har vi löst det. antar att du går iväg från tråden nu för att glömma detta så hej då och ha ett bra liv.
    Bara för man har ett "perfekt" liv så behöver väl inte det betyda att man ska vara otrevlig mot folk som tar illa vid sig. 
  • Äldre 6 Nov 21:08
    #54

    Jag håller med om att den här tråden inte hör hemma på BT....

  • Äldre 6 Nov 21:09
    #55

    Tillägg, pga den vändning som tråden har tagit så hör den hemma på en annan sida.

  • Äldre 6 Nov 21:43
    #56

    Men snälla nån, vad håller ni på med?? Är ni vuxna kvinnor som ska gifta er eller barnungar??! Mår man dåligt över något så som andras planerande av barn, som faktiskt är ganska naturligt i och med giftemål fortfarande, så är det beklagligt men det finns hundratals andra trådar att läsa. TS har ju varit tydlig med rubriken så att man då söker sig in här för att kommentera på ett negativt sätt är ju väldigt knepigt. Att säga att man kan flytta till familjeöiv är också fjortisnivå. Jag personligen skulle aldrig skaffa barn utan att vara gift och för mig är giftemålet även en start på ett nytt liv och det passar väl absolut in här på samma sätt som viktnedgång, ekonomiska problem och allt annat som ett äktenskap kan innehålla. Uppför er vuxet, man kan inte gilla allt i livet men för den sakens skull kan man inte kräva att andra ska reagera på samma sätt.

  • Äldre 6 Nov 21:44
    #57

    Nu tar vi tillbaka tråden - här är en till som längtar tills bröllopsnatten. ;)

  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 7 Nov 14:22
    #58

    Hej TS,


     


    Ville bara säga att jag gjorde det tidiga ultraljudet idag. Allt såg bra ut, det var helt fantastiskt att se den lilla där inne i magen (den vinkade typ åt oss, haha, eller ja... den sprattlade med armen men man får ju ha lite fantasi). Blev också framflyttat några dagar... så i 9+2 är jag nu!


    Om den kommer ut som planerat så dyker den upp 19 dagar innan vår första bröllopsdag! :)

  • Anonym (EK)
    Äldre 7 Nov 15:45
    #59

    Skriver anonymt bara för jag, eller vi, är inte redo att säga det offentligt än om vänner eller någon släkt skulle hitta forumet.. Men vi kommer också försöka oss på att få barn precis efter bröllopet! Gifter oss på sensommaren nästa år. Längtar jättemycket :) Samtidigt som det känns väldigt läskigt, haha!

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 7 Nov 17:21
    #60
    Lyckobruden skrev 2013-11-06 17:09:42 följande:
    Vår dotter är född nio månader och fyra dagar efter vår bröllopsdag
    hihi det var ju perfekt. nästan på dagen. :P grattis
Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?