• Anonym (3 månade­r)
    Äldre 2 Nov 22:11
    13902 visningar
    87 svar
    87
    13902

    någon mer som satte igång på bröllopsnatten?

    ja planen var ju att sätta igång med en bebis på bröllopsnatten. och exakt 3 månader efter bröllopet på exakt den dagen så fick vi ett plus på stickan. bebis kommer födas någon vecka innan vår första bröllopsdag. Kunde det bli bättre än så?

    någon mer som lyckas efter start på bröllopsnatten och som fick sitt perfekta liv?

  • Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
  • Anonym
    Äldre 5 Nov 18:21
    #41

    Är själv gravid men blev det ett par år efter bröllopsnatten :) Tänkte inte skriva nå mer i denna tråd mer än att jag tycker att vi ska glädjas åt varandra! Är jätteglad för dig och din man TS och alla andra som väntar barn. Den lyckan är obeskrivlig! Jag har människor i min närhet som gått igenom missfall samt har svårt att få barn som är superglada för vår skull ändå.



    (Bild tagen från: www.tickledmummyclub.com.au/sage-frugal-tips/quotes/tickled-mummy-quotes-pregnancy-motherhood-quotes

    Lycka till med era graviditeter!
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 5 Nov 18:59
    #42
    Bride2b skrev 2013-11-05 14:03:32 följande:
    TS!! Jag är så GLAD för DIN skull!! Och såååå avundsjuk!! Jag dölängtar en ett eget barn då alla mina vänner redan är 2-barnsföräldrar och vi alla är i 30 års-träsket :) Jag har alltid älskat barn och tycker att det är livets mening! Sen vad alla andra tycker, ja, tur att vi alla ör olika :) Vi kommer att gifta oss sommaren 2015 så först då kommer vi börja "försöka"!!! Vi vill också gifta oss innan vi får barn, och jag själv skulle bli överlycklig om jag blev gravid så snabbt som möjligt efter bröllopet! Önskar er ALL LYCKA i världen och hoppas ni får en underbar liten knådding!
    åh vad roligt. vad kul att planera bröllop för er. ja men klart man vill att det ska gå så fort som möjligt efter bröllopet när man i alla fall har planerat så länge och verkligen vill ha det perfekt. vi ville verkligen göra allt i rätt ordning.
    håller alla tummar för er och hoppas verkligen att det går jättebra.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 5 Nov 19:00
    #43
    Anonym skrev 2013-11-05 18:21:01 följande:
    Är själv gravid men blev det ett par år efter bröllopsnatten :) Tänkte inte skriva nå mer i denna tråd mer än att jag tycker att vi ska glädjas åt varandra! Är jätteglad för dig och din man TS och alla andra som väntar barn. Den lyckan är obeskrivlig! Jag har människor i min närhet som gått igenom missfall samt har svårt att få barn som är superglada för vår skull ändå.


    (Bild tagen från: www.tickledmummyclub.com.au/sage-frugal-tips/...#)

    Lycka till med era graviditeter!
    vad roligt att även du lyckas. tack för dina värmande ord och lycka till med din graviditet också.
  • Anonym (nej)
    Äldre 5 Nov 19:42
    #44

    TS och andra som tycker att vi är några som gnällt i tråden:


     


    Jag tycker inte att jag hade en dålig ton, och jag gick åtminstone inte till personagrepp på TS, vilket hon däremot gjorde på oss som påpekade att hon uttryckte sig lite märkligt. Kanske är vi bara två stycken som har tolkat hennes formulering på det sättet, men då kunde hon ju haft hyfs att bara sagt "förlåt, tänkte inte på att det kunde tolkas så". Tycker att den som haft hårdast ton här inne är TS själv.


     


    Tycker för övrigt att ni kan flytta den här diskussionen till familjeliv, där den hör hemma. Det finns en anledning till att FL är uppdelat i "Planerar barn" och "Väntar barn" och övriga kategorier. Vi som längtar efter barn vill inte alltid höra om er som är gravida, även om vi självklart är glada för er skull.

  • Äldre 5 Nov 20:00
    #45

    Det kan ju också vara så att folk som är lyckligt gravida inte alltod orkar höra om dem som inte är lyckliga och gravida...

    Man får helt enkelt hålla sig till trådens topic och läsa det man vill läsa och hoppa över det som inte passar. Man kan inte göra alla glada hela tiden.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 6 Nov 10:03
    #46
    Anonym (nej) skrev 2013-11-05 19:42:39 följande:

    TS och andra som tycker att vi är några som gnällt i tråden:


     


    Jag tycker inte att jag hade en dålig ton, och jag gick åtminstone inte till personagrepp på TS, vilket hon däremot gjorde på oss som påpekade att hon uttryckte sig lite märkligt. Kanske är vi bara två stycken som har tolkat hennes formulering på det sättet, men då kunde hon ju haft hyfs att bara sagt "förlåt, tänkte inte på att det kunde tolkas så". Tycker att den som haft hårdast ton här inne är TS själv.


     


    Tycker för övrigt att ni kan flytta den här diskussionen till familjeliv, där den hör hemma. Det finns en anledning till att FL är uppdelat i "Planerar barn" och "Väntar barn" och övriga kategorier. Vi som längtar efter barn vill inte alltid höra om er som är gravida, även om vi självklart är glada för er skull.


    som alla andra säger, man kan inte göra alla glada hela tiden. och jag tänker då rakt inte be om ursäkt för att du tolkade tråden så. varför be om ursäkt när det är andra som gör sin egen tolkning när det inte är menat så? du kanske borde be om ursäkt för att du tolkade den fel och kastade skit över tråden. i fortsättningen kanske du ska låta bli att läsa trådar och definitivt svara i dom om du tycker dom är jobbiga. du kan inte bara tvinga alla att be om ursäkt och flytta trådar som inte passar dig.
    väldigt enkelt för alla. vi pratar om det vi vill prata om och du läser inte det du vill läsa.
    så då har vi löst det. antar att du går iväg från tråden nu för att glömma detta så hej då och ha ett bra liv.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 6 Nov 10:04
    #47
    Ello skrev 2013-11-05 20:00:20 följande:
    Det kan ju också vara så att folk som är lyckligt gravida inte alltod orkar höra om dem som inte är lyckliga och gravida...

    Man får helt enkelt hålla sig till trådens topic och läsa det man vill läsa och hoppa över det som inte passar. Man kan inte göra alla glada hela tiden.
    helt enkelt ja. förstår inte varför folk promt ska läsa sånt som dom själva tycker är jobbigt. och sen dessutom svara i det för att idiotföklara folk för att dom är dumma mot någon som inte har barn och sen säga att man ska be om ursäkt.
  • Sofie R
    Äldre 6 Nov 10:08
    #48

    Nu TS är du faktiskt rätt bitchig!

  • Anonym (MK)
    Äldre 6 Nov 11:05
    #49

    Men herregud, att ni orkar hålla på så här o vara arga på ngn på nätet som ni inte ens känner! O tjata fram och tillbaka. Var glada för varanadra och ta hänsyn till varandra, svårare än så är det väl inte. Man kan ju tro att ni går på högstadiet...

  • Anonym
    Äldre 6 Nov 11:39
    #50
    Anonym (MK) skrev 2013-11-06 11:05:23 följande:
    Men herregud, att ni orkar hålla på så här o vara arga på ngn på nätet som ni inte ens känner! O tjata fram och tillbaka. Var glada för varanadra och ta hänsyn till varandra, svårare än så är det väl inte. Man kan ju tro att ni går på högstadiet...
Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?