• Anonym (3 månade­r)
    Äldre 2 Nov 22:11
    13922 visningar
    87 svar
    87
    13922

    någon mer som satte igång på bröllopsnatten?

    ja planen var ju att sätta igång med en bebis på bröllopsnatten. och exakt 3 månader efter bröllopet på exakt den dagen så fick vi ett plus på stickan. bebis kommer födas någon vecka innan vår första bröllopsdag. Kunde det bli bättre än så?

    någon mer som lyckas efter start på bröllopsnatten och som fick sitt perfekta liv?

  • Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 4 Nov 16:09
    #31
    Anonym (3 månader) skrev 2013-11-04 15:06:07 följande:
    ja det är säkert magmusklerna. har du haft ont i två dagar och det hade varit något annat så hade det nog visat sig nu. jag kommer vara i v.9 kommer gå in i v.10 dagen efter ultraljudet. var så jag kände också. att jag ville vänta lite så man faktiskt såg något.
    vill gärna göra ett till innan jul också så man får en bra bild att ge i julklapp till föräldrarna då vi ska berätta för dom på julafton. har ni berättat än?

    Samma som oss då, jag kommer att vara i 8 + 6 (alltså i vecka nio, och gå in i vecka tio dagen efter).


     


    Min bästa kompis vet, och vi berättade för min mamma i lördags. Kunde inte hålla oss längre samt att ett perfekt tillfälle dök upp. Dessutom mår jag så kasst att det är svårt att inte berätta... skulle gissa att alla kollegor fattar också, trots att de inte säger något ;)

  • Äldre 4 Nov 18:07
    #32
    Anonym (nej) skrev 2013-11-03 14:43:05 följande:

    Ja självklart får du tycka att ditt liv är perfekt, i och med att det blivit precis som du tänkt dig (hittills), men jag tycker bara att det är ett känsligt ämne. Jag längtar själv otroligt mycket efter barn men vi kan inte sätta igång än, och det finns säkert andra där ute som inte har startat än eller som har startat och försökt jättelänge utan att lyckas bli gravida. Känner bara att det är lite av ett hån mot oss andra att säga att du har det perfekta livet för att du lyckats bli gravid direkt efter bröllopet. Tänk bara efter lite när du kläcker en sån grej, med tanke på hur många ofrivilligt barnlösa det finns.


     


    Tycker du att jag är löjlig så försök bara för en stund att förstå hur det känns för dem som verkligen vill ha barn, men inte kan. Det är svårt att glädjas med andra om man får det upptryckt i ansiktet. Däremot gläds jag med folk som är glada utan att skryta om det, som accepterar att de fått en gåva men att inget är självklart.


    Men.... det är väl fantastiskt att TS upplever sitt liv som perfekt just nu? Varför inte bara glädjas med henne oberoende av den egna situationen?
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 4 Nov 19:31
    #33
    Anonym (gravid) skrev 2013-11-04 16:09:00 följande:

    Samma som oss då, jag kommer att vara i 8 + 6 (alltså i vecka nio, och gå in i vecka tio dagen efter).


     


    Min bästa kompis vet, och vi berättade för min mamma i lördags. Kunde inte hålla oss längre samt att ett perfekt tillfälle dök upp. Dessutom mår jag så kasst att det är svårt att inte berätta... skulle gissa att alla kollegor fattar också, trots att de inte säger något ;)


    haha vad roligt. :D
    ja jag bor ganska långt från min mamma eller ja 15 mil i alla fall så vi träffas inte så ofta så jag har nog kanske lättare att dölja det. dock är det svårare att dölja från svärmor men jag gör mitt bästa. sa till maken att jag får hålla mig borta från dom hela december.
    ja jag ska gå och jobba igen på onsdag efter två veckors ledighet så får se hur det går. är ju under ledigheten det tagit fart liksom. usch!. jag hoppas det går bra. dock vet redan några kollegor om det. vissa måste ju veta eftersom det finns en del saker jag inte kan göra på jobbet nu på grund av graviditeten.
    hur berättade ni för din mamma då? på något speciellt sätt?
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 4 Nov 19:32
    #34
    FruForsmark skrev 2013-11-04 18:07:04 följande:
    Men.... det är väl fantastiskt att TS upplever sitt liv som perfekt just nu? Varför inte bara glädjas med henne oberoende av den egna situationen?
    Tack! :D
  • Anonym (Bling­bling)
    Äldre 4 Nov 21:20
    #35

    Sofie R - snacka om att du tolkar in ngt som inte står. Pinsamt.

  • Anonym (Bling­bling)
    Äldre 4 Nov 21:21
    #36

    Vårat liv blir också perfekt OM vi kan få ett barn. Varför ska man sticka under stol med det??!

  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 5 Nov 10:16
    #37
    Anonym (3 månader) skrev 2013-11-04 19:31:43 följande:
    haha vad roligt. :D
    ja jag bor ganska långt från min mamma eller ja 15 mil i alla fall så vi träffas inte så ofta så jag har nog kanske lättare att dölja det. dock är det svårare att dölja från svärmor men jag gör mitt bästa. sa till maken att jag får hålla mig borta från dom hela december.
    ja jag ska gå och jobba igen på onsdag efter två veckors ledighet så får se hur det går. är ju under ledigheten det tagit fart liksom. usch!. jag hoppas det går bra. dock vet redan några kollegor om det. vissa måste ju veta eftersom det finns en del saker jag inte kan göra på jobbet nu på grund av graviditeten.
    hur berättade ni för din mamma då? på något speciellt sätt?

    Vi beställde nappar från namnnappen.se... så hon fick en napp där det stod "mormor i juni". Det tog en stund innan hon fattade men sedan blev hon jätteglad. Fast inte särskilt förvånad, la hon till ;)


    Ja, det är ju lättare att hålla sig om man inte träffar folk. Sa till min man häromdagen att hans föräldrar säkert börjar bli orolig för mig snart... varje gång jag träffat dem senaste tiden har jag mått dåligt, velat åka hem tidigare etc. Hahaha, hoppas de inte är alltför oroliga :)

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 5 Nov 13:38
    #38
    Anonym (Blingbling) skrev 2013-11-04 21:21:49 följande:
    Vårat liv blir också perfekt OM vi kan få ett barn. Varför ska man sticka under stol med det??!
    ja det är en fråga. och för dom som inte tycker det är det väl okej också. barn vill inte alla ha heller utan kan tycka att deras liv är perfekt ändå.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 5 Nov 13:41
    #39
    Anonym (gravid) skrev 2013-11-05 10:16:52 följande:

    Vi beställde nappar från namnnappen.se... så hon fick en napp där det stod "mormor i juni". Det tog en stund innan hon fattade men sedan blev hon jätteglad. Fast inte särskilt förvånad, la hon till ;)


    Ja, det är ju lättare att hålla sig om man inte träffar folk. Sa till min man häromdagen att hans föräldrar säkert börjar bli orolig för mig snart... varje gång jag träffat dem senaste tiden har jag mått dåligt, velat åka hem tidigare etc. Hahaha, hoppas de inte är alltför oroliga :)


    haha men det var ju en jättebra idé. hade jag inte alls tänkt på. det hade ju varit jätteroligt. ;) åh man har ju så många saker att välja på så det är svårt. nu vill jag ju göra allt. haha.

    ja jag vet hur det där är. dock har det gått rätt bra när jag varit hos svärföräldrarna och har lyckats dölja när jag mått dåligt MEN nu mår jag verkligen skit. får se hur jag klarar att jobba nu.
    hur går det för dig att jobba?
  • Bride2­b
    Äldre 5 Nov 14:03
    #40

    TS!! Jag är så GLAD för DIN skull!! Och såååå avundsjuk!! Jag dölängtar en ett eget barn då alla mina vänner redan är 2-barnsföräldrar och vi alla är i 30 års-träsket :) Jag har alltid älskat barn och tycker att det är livets mening! Sen vad alla andra tycker, ja, tur att vi alla ör olika :) Vi kommer att gifta oss sommaren 2015 så först då kommer vi börja "försöka"!!! Vi vill också gifta oss innan vi får barn, och jag själv skulle bli överlycklig om jag blev gravid så snabbt som möjligt efter bröllopet! Önskar er ALL LYCKA i världen och hoppas ni får en underbar liten knådding!

Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?