• Lillla­n
    Äldre 1 Nov 19:29
    5430 visningar
    12 svar
    12
    5430

    1 vecka kvar.. :O Vad gick fel för er? eller gick allt som det kulle

    1 vecka kvar, börjar bli nervös, dock inte för äktenskapet utan mer för att ramla, blommorna ska vissna eller att något annat ska krångla... :/ Jag är lite av en olycksfågel därför jag oroar mig. Vi har planerat bröllopet i 2 år och nu är det äntligen dax, 9 november smäller det! 

    Hur kände ni inför ert bröllop? vad gick "fel"? eller gick allt som planerat? 

  • Svar på tråden 1 vecka kvar.. :O Vad gick fel för er? eller gick allt som det kulle
  • Annamo­lly
    Äldre 1 Nov 20:46
    #1

    Kanner igen mig! Satt och laste om andras skrack-historier. Men vet du vad? INGET gick fel for oss. Inget alls. Det behover inte gora det. Sa forsok slappna av!

    Lycka till och njut av din underbara brollopsdag. {#emotions_dlg.flower} 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 1 Nov 21:46
    #2

    Jag blev fatiskt förvånad över att allt gick som planerat, eller till och med bättre, på vår bröllopsdag. Jag hade också suttit och läst skräckhistorier och sa innan bröllopet att jag var nöjd om 80 % av dagen gick enligt planerna. Vi fick en fantastisk dag!

    Det enda som gick "snett" var att musikerna började spela lite för tidigt när vi skulle gå in till vigseln (men det var det nog bara vi som märkte) och att tårtans utseende inte stämde med vad vi hade kommit överens med lokalen om.
     Men vet du, det brydde vi oss inte ett dugg om då! Tårtan var god och gifta blev vi ändå. Flört


  • Äldre 2 Nov 01:02
    #3

    Tja för oss så fortsatte min FD bästa vän att krångla ända fram till dagen innan bröllopet då jag fick ett sms att hon och hennes familj inte skulle komma för att hon inte orkade pga en graviditet (men hon orkade med ett lika stort födelsedagskalas dagen efter Tungan ute

    Cateringfirman hade svårt att hitta fram.
    Jag misslyckades med vår tårta (enligt min mening, men alla andra berömde den)
    Och så hade vi ju då ett annat brudpar att tampas med Tungan ute ---> www.brollopstorget.se/Forum-22-88/m4058852.html

    Men dagen kändes ändå perfekt.
    Kunde inte önskat oss något bättre. Och alla småsaker som gick fel (eller tja just DÅ kändes dom stora, men den känslan försvann direkt då vi fick annat att fokusera på ju) gjorde bara att allt annat kändes ännu bättre Glad 

  • Lillla­n
    Äldre 3 Nov 01:51
    #4

    skönt att få höra allas lugnande!  Vet tt allt inte kommer gå enligt planerna, det kan det inte göra det är väl inte mänslikligt. skönt att ni alla hade fina bröllopsdagar. Jag hoppas verkligen vår blir fin också, vilket jag inte tvivlar på:)
    Har en bästa vän som sköter det mest, hon är lite som en weddingplaner:D Jag är mest rädd för att gästerna ska ha tråkigt, vi har pysslat ihop allt möjligt för att göra dagen/kvällen så bra som möjligt. Vi har hyrt in dj, hyrt en lokal som inte har en tid som vi måste vara ute ifrån, och lokalen ligger bra med kommunikationer, samt mycket alkohol hahaha 

  • Äldre 3 Nov 10:18
    #5

    Att hitta på för mycket saker till gästerna kan istället göra att dom får tråkigt. 
    Många uppskattar möjligheten att prata med gamla vänner och släktingar samt knyta nya kontakter och lära känna "sin" nya släkt Glad 

    Lita på att dom kan sysselsätta sig själva också, det behöver inte hända saker precis hela tiden Glad 

  • Äldre 3 Nov 11:23
    #6

    Ptjadu.. vad gick fel inför.. Vi gifte oss en lördag, fick under veckan före veta av hotellet att dom inte kunde göra efterrätten som vi beställt, så vi var tvungen att välja något annat av dom futtiga 3-4 alternativen som fanns. Vi fick ett återbud bara någon dag innan, då en kusin till maken gjort slut med sin sambo och han inte riktigt kände för att komma. Det var nog dock allt och båda sakerna löste sig bra :)

    Vi skulle skriva ut vigselprogram och festhäften också under veckan före och skrivaren krånglade som fan. Vi hade just tänkt ge upp när vi kom på att fråga på ett litet tryckeri om dom kunde skriva ut. Inga problem och billigare än att köpa en ny bläckpatron till skrivaren blev det också.

    Men det händer oftast små missöden, oavsett om det är bröllop eller något annat, och för det mesta går det bra ändå :)


  • Annamo­lly
    Äldre 3 Nov 14:49
    #7

    Om jag tanker efter sa hade vi nagra smasaker, fast det kom jag inte pa forran efter jag skrivit.

    Tartan vi trodde vi bestallt var tydligen inte bestalld alls, sa vi fick aka upp till bageriet och bestalla en pa nytt bara tva dagar innan, men dom lyckades fixa fram en precis som vi ville anda. Jag har ingen aning om vad som hande. 

    Min bukett skulle inte ha nagot gult eller orange i for jag ville ha en mer lagmald ton pa fargerna. Men nar den kom hade den bada de fargerna. Men den var helt underbar i alla fall. 

    Vi gifte oss i Grekland. Min frisor talade inte Engelska, jag talar inte mycket grekiska. Min man vara tvungen att springa ett arende medan jag var pa min "hair trial" tva dagar innan brollopet. Da sager hon att blommorna jag valt till haret inte passar. Dom vara "banala", enligt henne, sa hon hade tagit med sig en stor ful eotisk sak som sag ut som en jakla ananas istallet. Jag var tvungen att saga pa grekiska "Nej, jag tycker inte om den! JAG ar bruden!" for jag kunde inte forklara pa ett fint satt att jag ville ha det jag hade bett om tidigare eftersom jag knappt talar nagon grekiska. Sa hon fic gora som jag ville. Men jag var helt nojd med haret sedan, hon var valdigt duktig, aven om hon verkade tro att hon kunde andra saker utan att fraga mig.

    Efter ceremonin i bilen till festen holl jag pa att fa en migran-attack. (Jag har migran med "aura", da synfaltet liksom krymper och till slut forsvinner, vilket foljs av huvudvark i unefar 50% av fallen.) Men vi akte till mannens foraldrars hus en stund sa jag kunde ta lite kaffe och en huvudvarkstablett. Auran gick bort och det kom ingen huvudvark! Det maste ha varit alla spanningar som slappte.

    Jag hade planerat mitt smink i minsta detalj med ett speciellt rott lappstift jag skulle ha. Men  det hann notas bort helt innan vi ens kom till kyrkan. Jag maste ha slickat mig om lapparna av nervositet. Sa jag hade inget lappstift alls i kyrkan. Min syster hade lappstiftet i vaskan, och hon akte med de andra gasterna i forvag till festen (vi anlande ju sist) sa jag kunde inte fylla pa infor "entren" eller brudvalsen. Sa pa det allra flesta bilder har jag inget lappstift alls... Men jag ar jattenojd med bilderna och sminket och tycker jag ser naturlig och fin ut.

    Nar vi skulle satta oss till bords hade koumbaron ("marschalken") sin sambo med sig vid honnorsbordet, for hon vagrade sitta dar hon skulle, utan ville sitta med honom. Detta gjorde att min mans foraldrar knappt fick plats utan nastan fick sitta pa en kant. Men min man insag vad som hade hant och lyckades fixa det pa nagot satt. Jag fattade inte ens vad som hade gatt fel forran efterat.

    Men nar jag tanker tillbaka sa kanns det inte som att nagon av dessa saker hade nagon inverkan. Vi kanner bada att allting blev perfekt.

    Vad jag vill saga med detta ar att, aven om nagon detalj inte blir som du hade planerat, sa kommer det inte att forstora nagonting for dig pa dagen. For det ar din brollopsdag och det kan ingenting andra pa!


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 4 Nov 17:49
    #8

    Det klart att det fanns några små missöden men jag måste säga att jag är 110 % nöjd med dagen. Den var helt perfwekt på alla plan! Allt flöt verkligen på som i en dans. Har man själv gott mod och bra gäster så är det svårt att misslyckas med ett bröllop tycker jag.


    Våra missöden var att vi var 5 min sena till kyrkan då jag glömde kvar buketten vid fotograferingen, det var lite strul med ett av bildspelen under någon minut och att vi fick ett återbud efter osa datumet som irriterade oss lite.


    Sedan finns det ju roliga missöden också som när min mans kollega bet i en vaniljbakelse så att vaniljkräm sprutade på min man vid efterrätten. Gick att torka bort utan problem men kollegans ögon och min var priceless och vi skrattar fortfarande åt det :)

  • Äldre 5 Nov 19:46
    #9

    Min m2b skulle vända sig om när vi var på väg till kyrkan från bussen och kliver då rakt på mina vita skor. Då var de inte vita längre. Det var synd. Ont gjorde det också.

    Bröllopsbilderna blev jättekonstiga. Några blev väl helt okej, men på de flesta sitter min klänning jätteilla. Jag hade en axelbandslös klänning och på nästan alla bilder sitter den säckigt i ryggen. Tråkigt att fotografen inte uppmärksammade det så jag kunde rätta till den. Det tog dessutom ca 7 månader att få bilderna.

    Svärmor valde att komma ca en timme sent till festen för att slippa träffa svärfar, dock var han fortfarande kvar då så det var till ingen nytta. VI fick ha två brudskål.

    Annars gick det väl bra. Bussen kom i tid. Varken präst eller vittnen var sjuka/hade glömt bort/ångrat sig eller nåt annat.

  • Äldre 5 Nov 22:20
    #10

    Vilken rolig dag det var när vi gifte oss den 31 augsti! 

    Nä, allt blev inte perfekt, allt blev inte riktigt som vi tänkt oss och visst fanns det saker som vi kunnat gjort bättre efter 1,5 år planering inför bröllopet.

    Men vet du vad som vad det allra bästa under hela dagen?
    Det var fokus på mig och min mans kärlek till varandra. Jag skrattade och var givetvis nervös, men dagen var så himla rolig.

    Mitt tips till dig. Lägg absolut all fokus på er bröllopsdag på den du ska gifta dig med. Låt hela världen, eller iallafall era bröllopsgäster, se er kärlek och njut av ett kalas som du ALDRIG kommer att få uppleva igen!

    Varma lyckönskningar på bröllopsdagen från fru Lemon  

  • Lillla­n
    Äldre 6 Nov 13:03
    #11

    Tack för att ni delade med er. Vi har redan haft små grejer men allt har hittills gått 
    att lösa, tur är väl det :p  

  • Äldre 6 Nov 13:34
    #12

    det mesta gick som planerat för oss, förrutom att jag var och klippte till luggen typ 4 dagar innan bröllopet och tyckte de klippte den alldeles för kort =(

Svar på tråden 1 vecka kvar.. :O Vad gick fel för er? eller gick allt som det kulle