• Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 26 Oct 20:56
    13039 visningar
    30 svar
    30
    13039

    Misslyckat bröllop

    Jag väljer att vara "hemlig" för jag känner mig så misslyckad. 

    Efter månader av planering till vårt lilla bröllop som skulle vara på 20 gäster inklusive oss.
    Så kan man säga att inget blev som planerat. 

    För det första kom det bara föräldrar och närmaste vänner. Vi blev 10 stycken med oss.
    Visst, var de viktigaste! människorna i våra liv med.
    Men deppigt att inte människor kunde/ville komma på vårt bröllop.

    Sen hade vi stora problem med att skriva ut festhäftena.
    Så vi fick skippa halva innehållet och bara skriva ut det viktigaste innehållet.

    Sen när vi skall äta så saknar vi 2 gäster. Som vi vet ej skulle komma till vigsel utan bara till middagen.
    Vi ger dem 10 minuter efter det klockslag som vi skulle äta på. Men de kommer inte.
    Och vi börjar bli hungriga då vi inte åt frukost, och de andra gästerna bara ätit frukost och
    kanske lätt lunch innan bara.
    Jag sms:ar och undrar var de är. Då får jag till svar att de inte kommer för de blivit sjuka!
    Allså Hallå! kan man inte ringa och säga att man är sjuk då?!
    Det är en sak att man kan bli sjuk samma dag. Men man kan väl för sjutton ringa återbud ändå eller?!
    Känner mig så sviken av dem både min man och jag.

    Visst hade vi trevligt med de gäster som kom.
    Men att många (ja hälften) hade gett återbud till vårt bröllop och att 2 av våra gäster inte ringer återbud idag
    då de blivit sjuka. Gör att det känns misslyckat ändå. 

    Sen när vi kom hem nu så upptäckte vi att vi glömt en del saker i festlokalen. Som vi skulle ha med hem.

    Sen det värsta är (och det är INGEN "troll-tråd" även om man kan tro det då allt blev så fel och misslyckat).
    Så tappade jag min vigselring på vägen hem. Gissa om gråter? Gråter 

    VARFÖR! blir det så här?! 

  • Svar på tråden Misslyckat bröllop
  • stormh­elen
    Äldre 27 Oct 10:40
    #1

    Jag tycker inte att det låter som att du har misslyckat med din planering TS.


    Att folk inte dyker upp är något som inte du kan styra över och därför har det inget med din planering att göra. Däremot så är det oförskämt av dina gäster att inte lämna något återbud om man har tackat ja till en inbjudan.


    Försök att lägga det här åt sidan och glöm det. Koncentrera dig istället på det som var bra och på de gäster som faktist kom. =)


     


    Det som var verkligt olyckligt i det hela var att du tappade bort din vigselring. =( Var ringen för stor? Eller hade du tagit av dig den?

  • Äldre 27 Oct 14:20
    #2

    Vi bjöd närmare 90 personer i första vändan. 
    Med lite "djungeltelegraf" med hjälp av föräldrarna där vi bad dom sprida ut att om man inte kan komma och vet det direkt så är det bra om man tackar nej så snart som möjligt och ger oss möjligheten att bjuda in andra.

    Så med en andra vända inbjudningar så landade vi på 64 personer totalt.

    Vi gick alltså från närmare 90 --> till 64, Och ändå bjöd vi in rätt många personer "i andra hand".
    Så det är helt normalt att många hoppar av. 
    Vissa bjuder 200 personer och alla kommer (och vill gärna ta med sig en +1)... Och några bjuder ett fåtal och hälften eller mer tackar nej.

    De som bara lät bli att komma pga sjukdom borde få veta att ni satt och väntade på dom och att dom liksom stoppade upp hela middagen bara för att dom inte kunde lyfta luren. Dom hade i alla fall kunnat skicka ett sms.

    Det värsta är ju trots allt att du har tappat ringen.
    Men efterlys den, överallt ni har varit och även till polisen. Den kan fortfarande komma fram.
    Försök fokusera på de bra och trevliga bitarna och inte på det som gick fel så kanske du snart kan se tillbaka på dagen och minnas den med glädje.
    Kram på dig Solig 

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 29 Oct 02:45
    #3

    Jag har letat efter min vigselring som en tok här hemma. Men den finns bara inte! Jag ringde festlokalen vi var i. Den fanns inte där. Jag kontaktade lokaltrafiken som vi åkte med hem. Den fanns inte där heller. Till sist ringde jag polisen. Som tur hade jag tagit ett kort på ringen. Som de har fått. Så då vet polisen hur ringen ser ut i alla fall. Problemet är att det var en ring som kostade 150 kr. Den var inte graverad. Ringen var lite för stor. Och ja, jag erkänner. Jag tog av den för jag började svulna upp i mina häner. Och ville ta ringen medans det fortfarande gick. Då jag inte tänkt ha den på dygnet runt. Utan bara ha den på dagtid (bortsett från när jag jobbar på jobbet). Så jag får väl skylla mig själv med. Men jag tyckte att jag lade ner den i min handväska. Men ringen finns bara inte där!

  • Anonym
    Äldre 29 Oct 06:55
    #4

    Ursäkta? Kostar ringen 150kr och det var det värsta på hela dagen att du tappade den? Då tror jag att du kan slappna av och tycka att ditt bröllop ändå var helt ok! Ringen kan du ju köpa en ny..

  • Anonym
    Äldre 29 Oct 07:04
    #5

    Hade det vart arvegods så hade det var en annan sak! Men en materiell sak, som dessutom inte kostade mer så förstår jag faktiskt inte hysterin!

  • Äldre 29 Oct 09:41
    #6
    Anonym skrev 2013-10-29 06:55:40 följande:
    Ursäkta? Kostar ringen 150kr och det var det värsta på hela dagen att du tappade den? Då tror jag att du kan slappna av och tycka att ditt bröllop ändå var helt ok! Ringen kan du ju köpa en ny..
    Du tror inte att det var ett skrivfel och att det saknas några nollor? 
    15.000:- exempelvis?  
  • Äldre 29 Oct 09:57
    #7

    Jag tolkar det som att den kostar 150 kr och att problemet är att den är så billig att ingen kommer by sig. Men jag tycker inte att det spelar någon roll om det är så eller om den är värd 15 000. Värdet i en sak sitter inte enbart i prislappen. Vi har ju ingen aning om historien kring ringen, vad den betyder för dom och om det "bara är att köpa en ny".. 

  • Äldre 29 Oct 10:05
    #8
    ThereseV skrev 2013-10-29 09:57:08 följande:
    Jag håller med dig.

    För andra, så är nog en ring för 15.000kr mer värt att hjälpa till att leta efter, men oavsett om ringen kostade 15.000kr, 150kr eller 1,50kr, så är det faktiskt TS vigselring. Ringen hon bar vid sin vigsel och den kan ha ett väldigt stort värde, om än inte pengavärde. Jag förstår inte alls varför folk blir sådär "Kostar den så lite?! Vad gnäller du över? Köp en ny!" Oavsett prislapp, så är ju inte en ny ring vigselringen.

    Jag beklagar TS att det känns som att bröllopet blev en tråkig dag. Vi hade också saker under dagen som gjort att det blivit lite mörka moln över bröllopsdagen, men, på det stora hela var den faktiskt bra. Jag tror nog att du också kommer kunna blicka tillbaka och se er dag som en fin dag. Försök fokusera på allt som faktiskt var bra. Ingen bröllopsdag är perfekt.
  • stormh­elen
    Äldre 29 Oct 10:11
    #9

    Vad tråkigt att du inte funnit ringen än TS. =( Men förhoppningsvis hittas den snart. Polisen har ju iaf en bild på den som sagt. Hoppas verklige på att du får den tillbaka.


    Anonym skrev 2013-10-29 06:55:40 följande:
    Ursäkta? Kostar ringen 150kr och det var det värsta på hela dagen att du tappade den? Då tror jag att du kan slappna av och tycka att ditt bröllop ändå var helt ok! Ringen kan du ju köpa en ny..
    Värdet för ett föremål ligger inte endast i prislappen, utan även blandannat vad den symboliserar och dess personliga emetionella värde.

    En vigselring betyder oerhör mycker och är en speciell ring oavsett vad den kostar. En sådan typ av ring går inte att ersätta hur som helst. Hade det varit en vanlig ring (alltså inte en förlovnings - vigselring) så hade det varit en annan sak och hade då lättare kunnat ersättas.

  • Äldre 29 Oct 10:16
    #10

    Bra skrivet ThereseV, daniiel och stormhelen
    Jag blev bara så irriterad på uttalandet om värdet (och att personen dessutom var så feg att denne inte vågade stå för sin åsikt utan var anonym) att jag inte kunde formulera något bätttre svar utan att gå i taket Tungan ute 

Svar på tråden Misslyckat bröllop