• Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 26 Oct 20:56
    13036 visningar
    30 svar
    30
    13036

    Misslyckat bröllop

    Jag väljer att vara "hemlig" för jag känner mig så misslyckad. 

    Efter månader av planering till vårt lilla bröllop som skulle vara på 20 gäster inklusive oss.
    Så kan man säga att inget blev som planerat. 

    För det första kom det bara föräldrar och närmaste vänner. Vi blev 10 stycken med oss.
    Visst, var de viktigaste! människorna i våra liv med.
    Men deppigt att inte människor kunde/ville komma på vårt bröllop.

    Sen hade vi stora problem med att skriva ut festhäftena.
    Så vi fick skippa halva innehållet och bara skriva ut det viktigaste innehållet.

    Sen när vi skall äta så saknar vi 2 gäster. Som vi vet ej skulle komma till vigsel utan bara till middagen.
    Vi ger dem 10 minuter efter det klockslag som vi skulle äta på. Men de kommer inte.
    Och vi börjar bli hungriga då vi inte åt frukost, och de andra gästerna bara ätit frukost och
    kanske lätt lunch innan bara.
    Jag sms:ar och undrar var de är. Då får jag till svar att de inte kommer för de blivit sjuka!
    Allså Hallå! kan man inte ringa och säga att man är sjuk då?!
    Det är en sak att man kan bli sjuk samma dag. Men man kan väl för sjutton ringa återbud ändå eller?!
    Känner mig så sviken av dem både min man och jag.

    Visst hade vi trevligt med de gäster som kom.
    Men att många (ja hälften) hade gett återbud till vårt bröllop och att 2 av våra gäster inte ringer återbud idag
    då de blivit sjuka. Gör att det känns misslyckat ändå. 

    Sen när vi kom hem nu så upptäckte vi att vi glömt en del saker i festlokalen. Som vi skulle ha med hem.

    Sen det värsta är (och det är INGEN "troll-tråd" även om man kan tro det då allt blev så fel och misslyckat).
    Så tappade jag min vigselring på vägen hem. Gissa om gråter? Gråter 

    VARFÖR! blir det så här?! 

  • Svar på tråden Misslyckat bröllop
  • Äldre 29 Oct 10:55
    #11

    Alltså, det här med ringens värde... Man är olika! Jag som inte är så sentimental tänker att om den kostar 150 kr kan man antagligen hitta en likadan eller låta göra en ny likadan till ett överkomligt pris. Ser den likadan ut är den likadan för mig Om någon tappar en ring för 15 000 kan jag förstå att man inte har ekonomisk möjlighet att skaffa en ersättningsring. Så för mig skulle det känner lättare att tappa en ring som är bilig att ersätta.

  • Sofie R
    Äldre 29 Oct 11:31
    #12

    Jag tycker nog att det visst har betydelse vad den kostar! Det är lättare att ersätta en billig ring. Och ursäkta mig, men det sentimentala värdet ifrågasätter nog faktiskt jag. Om det bara handlar om en ring som användes vid vigseln. Men det kan ju vara som nån tidigare skrev, att det finns mer historia bakom ringen.

  • Äldre 29 Oct 11:33
    #13

    Jag kan absolut förstå om man själv inte är så sentimental med saker (jag skulle nog kunna byta ut mina ringar mot nya, likadana om jag skulle behöva.. om man bortser från priset) Men när det framgår av inlägget att så inte är fallet för henne, utan att det är det värsta av allt som gick fel på dagen, då kan jag sätta mig in i hennes situation. Då känns ändå dom kommentarerna rätt elaka. Man är ju som sagt olika och det är bra att kunna släppa sina egna värderingar ibland och kunna se saker ur andras perspektiv. 

  • Sofie R
    Äldre 29 Oct 11:41
    #14

    Men man kan ju ifrågasätta om det är bäst att ersätta ringen eller för evigt sörja att den försvann. Där menar jag att värdet spelar stor roll!

  • Äldre 29 Oct 11:56
    #15
    Sofie R skrev 2013-10-29 11:31:53 följande:
    Jag tycker nog att det visst har betydelse vad den kostar! Det är lättare att ersätta en billig ring. Och ursäkta mig, men det sentimentala värdet ifrågasätter nog faktiskt jag. Om det bara handlar om en ring som användes vid vigseln. Men det kan ju vara som nån tidigare skrev, att det finns mer historia bakom ringen.
    När ska hon haft möjlighet att använda den annars? En vigselring har man vanligtvis inte på sig före vigseln och hon tappade den på bröllopsdagen. Visst, den var billig, och visst, hon hade inte tänkt använda den hela tiden. Det kan ändå vara en viktig ring.

    Min ring använde jag på bröllopsdagen, och sedan har jag kanske använt den vid 4 tillfällen efter bröllopet (drygt 2år sedan) och det var absolut ingen dyrgrip, men nog skulle jag bli väldigt ledsen om jag tappade den ändå.

    Och som ThereseV skriver, om det värsta var att ringen tappades bort, så betyder det nog ändå att TS är ledsen över det. Då är det kanske inte bara att ersätta. Och det är inget fel med att hon sörjer att ringen kom bort. Om hon skulle ersätta den, så betyder ju inte det automatiskt att hon kommer sluta sörja att hon tappade ringen som användes vig vigseln.
  • Äldre 29 Oct 12:00
    #16

    Det är dock skitsamma egentligen vad vi här på BT tror, tycker och tänker kring TS och hennes ring. Är hon ledsen över att ha tappat den, så är hon ledsen över det. Det får hon vara. Vill hon ersätta den, så gör hon det. Oavsett vad vi tycker och tänker. Vill hon inte ersätta den, så behöver hon inte. Vill hon leta efter sin ring, så är det ju toppen att hon gör det.

    Oavsett hur TS väljer att göra, så hoppas jag bara att hon hittar ett sätt som för henne känns bra, så att hon kan gå vidare och inte känna att det här kommer ta upp all för stor plats i hennes tankar.


  • Alylly­ra
    Äldre 29 Oct 12:18
    #17

    Hur skulle ni själva känna om ni tappade bort er vigselring? Det skulle väl inte kännas så kul, oavsett prislapp, eller?

    Jag var helt förtvivlad när jag trodde att jag hade tappat bort min förlovningsring för några månader sen, och den var inte någon dyr sak. Värdet satt ju i det känslomässiga och inte i metallerna i ringen. Visst hade jag kunnat köpa en ny, men jag hade ju alltid vetat att det inte var min "riktiga" förlovningsring.

    Som tur var kom den fram, och det tror jag att din också kommer att göra, TS. Min svärfars fru sa en gång att "Allt som inte blir stulet har en förmåga att komma tillbaka till en" och när jag tänker tillbaka på mitt liv har det nästan alltid varit sant. Plånböcker, nycklar, smycken, telefoner... Jag är bra på att tappa saker. Men nästan allt har kommit tillbaka till mig.

    Kolla väskan igen (du har säkert gjort det tusental gånger, men ändå...). Kan den ha glidit ner i fodret eller i nån annan hemlig gömma? Hade du någon ficka där du kan ha lagt den (jacka, tröja, kjol?). Försök att inte leta "panikartat" utan lugnt och metodiskt. Det var så jag hittade min ring, i en ficka som jag redan kollat igenom tusentals gånger. Trodde jag.

    I övrigt är jag ledsen att din bröllopsdag  inte blev som du/ni hade önskat. Tyvärr kan man inte alltid styra över händelser runt omkring och ni verkar ha råkat ut för någhra riktigt knepiga gäster som inte ens har vett att anmäla att de är sjuka. Men jag tror att ert äktenskap kommer att bli tiotusentals gånger bättre än själva bröllopet!

  • ellie0­1
    Äldre 29 Oct 13:01
    #18

    Vad otroligt ledsen jag blir för din skull då människorna inte ens har mage till att skicka iväg ett sms! 
    Tycker som någon skrivt tidigare att du bör ta upp det med dom, att ni blev ledsna och att det är allmänt oförskämt!

    Även som tidigare skrivit så tycker jag att du ska försöka fokusera på det positiva, du är faktiskt gift nu :) Men en helt underbar man (är jag säker på), vill dessa trista människor inte vara med och dela erat första kliv i livet som Herr & Fru så screw them!  
     

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 29 Oct 15:46
    #19

    Jag hade letat i månader efter den för mig "perfekta" vigselringen. Men inte hittat ""min" vigselring. Jag blev superglad!! Då jag hittade en ring för 150 kr. Då vår ekonomi är dålig. Och så var den så fin! Och skön att ha på s Polisen tyc det är synd att jag tappade min vigselring. Samtidigt så känner jag att de tycker att jag kan köpa en ny likadan ring. Men det kan jag inte. Eftersom den ringen som jag köpte var den sista som gick att köpa. Den modellen kommer inte att finnas mera. Så jag får väl leta mig en ny ring. Men det blir ju inte samma sak. Och min billiga vigselring betydde JÄTTEMYCKET!! för mig. Då jag hade ett rent helvete att hitta en ring som jag tycker om. Som passar mina jättesmala fingrar. Som hade rätt prislapp. Som också hade det materialet som jag ville ha min ring i. TACK! alla för SNÄLLA! kommentarer. Och till dig som skrev inlägg 4 och 5. Kan jag bara säga. Att det som är lätt för dig. Är enormt svårt för mig!!!!

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 29 Oct 15:53
    #20

    Jag ska leta en gång till i väskan och hemma. Hoppas den kommer fram!

  • Äldre 29 Oct 18:07
    #21

    Hoppas verkligen du hittar ringen TS :( oavsett vad den kostar så bär den ju på ett starkt minne av själva vigselceremonin. Hoppas också att du kan fokusera på de saker som var lyckat med ditt bröllop. Det är jättetråkigt med bortfall och jag kan tänka mig att det blir mer påtagligt när man håller en mindre intim tillställning. Meddelades de om bröllopet i god tid innan? är det personer som inte tycker att giftemål är speciellt viktigt? jättedålig stil av de som inte meddelade att de blivit sjuka..

  • Äldre 29 Oct 20:40
    #22

    TS- jag hoppas verkligen att ringen kommer fram. 

  • Äldre 29 Oct 22:56
    #23

    Jag försökte nog se det från den ljusa sidan, om den är billig var det iaf inte mycket pengar! Givetvis hoppas jag att du ska få tillbaka den i första hand! Men om du skulle kunna tänka dig att köpa en ny ring vill jag tipsa om second hand och Tradera. Har själv ganska smala fingrar (15-16) och köpa ring i affär kan vara svårt ibland. Det finns jättesöta ringar begagnat.

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 1 Nov 00:50
    #24

    Jag har accepterat att ringen är borta. Och ska hitta mig en ny fin vigselring som får bli min nya "drömring". Hoppas den finns där ute. Tack "darkhorse" för ditt tips .

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 1 Nov 09:59
    #25

    Ska titta på en ny ring i helgen .

  • Äldre 1 Nov 15:30
    #26

    Klart det är tråkigt att tappa vigselringen! Den är ju dessutom välsignad i kyrkan (om du inte gifter dig borgerligt), så det kan nog betyda otroligt mycket för många att just den ringen försvinner.

    Jag hoppas det löser sig och att du med tiden kan se det fina och positiva med din dag! Och att du hoppas att du hittar en ny som kan betyda lika mycket som den gamla Glad

  • Anonym (Missl­yckat)
    Äldre 3 Nov 22:12
    #27

    Nu har jag hittat mig en ny jättefin ring.Glad

    www.milasilver.se/varumarken/mila-925/ringar/m-mr06-ring.html

    Jag har kommit över mitt misslyckade bröllop.
    Tyckte såhär efteråt att det var ganska okej ändå.Glad

    De som inte kom som var sjuka bad om ursäkt. Och gav oss en jättefin present!Hjärta
     

  • Äldre 3 Nov 22:16
    #28
    Anonym (Misslyckat) skrev 2013-11-03 22:12:35 följande:
     
    Vad skönt att du känner så nu Glad
  • Äldre 7 Nov 14:23
    #29
    Anonym (Misslyckat) skrev 2013-11-03 22:12:35 följande:
    Nu har jag hittat mig en ny jättefin ring.Gladwww.milasilver.se/varumarken/mila-925/ringar/...

    Jag har kommit över mitt misslyckade bröllop.
    Tyckte såhär efteråt att det var ganska okej ändå.Glad

    De som inte kom som var sjuka bad om ursäkt. Och gav oss en jättefin present!Hjärta
    jättefin ring! Verkligen symboliskt för att ingå äktenskap!
    Ni får väl ha en liten uppdateringscermoni du och din man, är ju alltid kul att fira!
  • Äldre 9 Nov 23:43
    #30

    Apråpå detta med att tappa ringar....hos mina föräldrar vaknade jag en natt av att fingrarna gjorde så j-a ont så i badrummet drar jag halvsovande av mig ringarna - och en försvinner, vad jag trodde, ner i tvättmaskinen. Vad gör man???? Skriver en lapp om att ingen får starta en tvätt på morgonen för att jag tror att ena ringen ligger där.

    Är det en dyr ring? Ovärderlig faktiskt eftersom den har så mycket historia, kärlek och mer än nittio år på nacken.

    Och på morgonen när jag vaknade hade min pappa vickat på tvättmaskinen och lyckosamt nog hittat den under maskinen - "men vet du annars hade vi ju ringt servicegubbarna, de hade ju plockat fram den". Det jobbet hade säkert kostat mer än vad ringen är värd i pengar :).

Svar på tråden Misslyckat bröllop