• Anonym (Miss Penny)
    Äldre 25 Oct 22:08
    15276 visningar
    8 svar
    8
    15276

    Hur hitta extrajobb?

    Har ett bra heltidsjobb idag men mannen har blivit sjukskriven och jag är i v6. Behöver tjäna pengar för att ha råd under mammaledigheten. Hur hittar jag ett extrajobb när jag är 30 år, icke studerande och vägrar telesex och andra " oseriösa" jobb. Tips mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Hur hitta extrajobb?
  • Maybe
    Äldre 25 Oct 22:27
    #1

    Personlig assistent är ett bra extra jobb

  • Anonym
    Äldre 26 Oct 10:55
    #2

    Håller med! Jag jobbar som tjänsteman inom personlig assistans och vi har jättesvårt att rekrytera extra personal av den enkla anledningen att vi inte får använda oss av arbetsförmedlingen för att annonsera efter det. När man annonserar där måste det vara en fast tjänstgöringsgrad och det är ju inte ett extra jobb! Kolla med kommun/privata bolag för det finns nästan alltid jobb. :)

  • Anonym (för mycket jobb?)
    Äldre 26 Oct 17:07
    #3

    Inte för att det är min sak att tycka men jag tycker verkligen att du ska försöka få pengar på annat vis om det behövs även om det är svårt. Jag tycker inte det är smart att ha ett heltidsjobb och jobba mer när du är gravid, kan tänka mig att det leder till en hel del stress och lite vila. Bäst vore kanske att försäka dra in på vissa utgifter eller så. Det låter inte hälsosamt att jobba mycket, Och om det nu är så bore du se med ditt vanliga jobb om det finns fler timmar att plocka ut och absolut inte ta ett jobb som personlig assistent som ofta innebär lyft och  fysisk ansträngning..

  • Anonym (?)
    Äldre 27 Oct 13:00
    #4
    Anonym skrev 2013-10-26 10:55:40 följande:
    Håller med! Jag jobbar som tjänsteman inom personlig assistans och vi har jättesvårt att rekrytera extra personal av den enkla anledningen att vi inte får använda oss av arbetsförmedlingen för att annonsera efter det. När man annonserar där måste det vara en fast tjänstgöringsgrad och det är ju inte ett extra jobb! Kolla med kommun/privata bolag för det finns nästan alltid jobb. :)
    Fast det där stämmer väl inte? Jag jobbar med bemmaning och vi annonserar på arbetsförmedlningenssida även när det gäller extrajobb.
  • Anonym (Miss Penny)
    Äldre 30 Oct 12:26
    #5
    Anonym (för mycket jobb?) skrev 2013-10-26 17:07:57 följande:
    Inte för att det är min sak att tycka men jag tycker verkligen att du ska försöka få pengar på annat vis om det behövs även om det är svårt. Jag tycker inte det är smart att ha ett heltidsjobb och jobba mer när du är gravid, kan tänka mig att det leder till en hel del stress och lite vila. Bäst vore kanske att försäka dra in på vissa utgifter eller så. Det låter inte hälsosamt att jobba mycket, Och om det nu är så bore du se med ditt vanliga jobb om det finns fler timmar att plocka ut och absolut inte ta ett jobb som personlig assistent som ofta innebär lyft och fysisk ansträngning..
    Tack för rådet, men jag behöver ett extrajobb och tänker jobba så länge jag mår bra. :) Jag jobbar inte på ett arbete där man kan plocka ut mer timmar tyvärr.
  • BabakA
    Äldre 2 Dec 21:29
    #6

    Hej
    Ett tips är att kolla in sajten www.domytask.se för extrajobb/tjäna extra pengar.

    Det är en en sajt där man kan hjälpa folk med olika uppdrag/tjänster och tjäna extra pengar. Uppdragen kan variera och vara vad som helst, allt från att vara hundvakt/kattvakt, slänga grovsopor, snöskottning, hjälp att montera möbler, flytthjälp/bärhjälp, fönsterputs, trädgårdshjälp osv.

    Lycka till!
    /B

      

  • Äldre 11 Jul 09:51
    #7
    Du bör försöka att besöka en arbetsplats. Om du håller regelbunden ögat, bör det finnas goda möjligheter att hitta ett jobb
    Hälsningar
    Emily Pettersson
  • Äldre 28 Oct 00:19
    #8
    Få kredit till 3% ränta utan förskottsbetalning
    Du behöver ett företagslån?
      Behöver du ett lån för att utöka ditt företag?
      Vi kan hjälpa dig och ditt företag.
      Säkerhet krävs inte.
      Minsta belopp som vi lånar är 1 miljon rubel.
      Det maximala belopp vi lånar är 150 miljoner rubel.
      Lån godkänns inom 2 arbetsdagar.
      För att få mer information skicka en
    right
Svar på tråden Hur hitta extrajobb?