• Äldre 24 Oct 10:50
    7680 visningar
    17 svar
    17
    7680

    Någon mer Gävlebrud som ska gifta sig 2014??

    Nån mer från Gävle som planerar bröllop 2014? :)

  • Svar på tråden Någon mer Gävlebrud som ska gifta sig 2014??
  • Äldre 13 Jan 03:17
    #1

    Ingen Gävlebo men från Hofors är jag. :)

  • Äldre 15 Jan 16:09
    #2

    Jag är från Gävle och ska gifta mig nu i början av våren Solig

  • Äldre 16 Jan 16:04
    #3

    Vi gifter oss 5 juli :)

  • Äldre 23 Feb 21:14
    #4

    Vart har ni alla bokat vigsel/festplats någonstans? Glad

  • Äldre 24 Feb 05:23
    #5

    Trots att jag inte är från Gävle, men rätt nära ändå, så hakar jag på. ;) Vi ska gifta oss i Torsåkers kyrka, det har jag alltid sagt att jag ska den dagen jag gifter mig. :) Dels för att jag är uppvuxen där och dels för att båda mina systrar också gifte sig där. Sen är ju kyrkan så himla fin också. :) Mat och tårta blir det i församlingshemmet som ligger över vägen bara.

  • Äldre 24 Feb 15:50
    #6

    Va roligt Sassa84 :)
    Hur tänkte ni med maten? Buffé eller 2 el 3 rätters?
    Har ni hunnit planera mycket?

  • Äldre 24 Feb 17:31
    #7

    Jag är också från Gävle! Dock ska vi gifta oss i Småland i sommar:)

  • Äldre 24 Feb 18:31
    #8

    Hej Nathalie! :)
    Va kul med ett bröllop i småland!
     Hur hade ni tänkt er? Utomhus? Glad

  • Äldre 24 Feb 18:58
    #9

    Ja, vi har ett sommarställe där med en vacker utemiljö:) har alltid velat gifta mig utomhus! Var ska du (och ni andra) gifta er?:)

  • Äldre 24 Feb 20:18
    #10
    MrsErrkan skrev 2014-02-24 15:50:04 följande:
    Va roligt Sassa84 :)
    Hur tänkte ni med maten? Buffé eller 2 el 3 rätters?
    Har ni hunnit planera mycket?
    Just nu lutar det åt buffé, sen om det blir ctering eller egengjort återstår att se. :) Hur ska ni ha?

    Planeringen har väl inte kommit jättelångt, men kyrka och lokal är bokad och en grov budget är gjord. Börjat att kolla på klänningar på nätet men ska väl till en fysisk butik snart och prova vad jag och min kropp passar i för typ. Håller på att spåna i lite olika fotografer och så. Har till 6 september på mig att bli färdig. ;)

    Vilket datum gifter du dig?
  • Elisab­eth28
    Äldre 24 Feb 20:32
    #11

    Jag är oxå från Gävle, vi gifter oss 28/6 :)

  • Äldre 25 Feb 08:42
    #12
    Elisabeth28 skrev 2014-02-24 20:32:08 följande:
    Jag är oxå från Gävle, vi gifter oss 28/6 :)
    Va roligt! Vart i Gävle ska ni gifta er? Glad

    Jag ska gifta mig en söndag faktiskt, nu i april. Så planeringen är verkligen i slutskedet!
    Det blir en borgerlig vigsel och den kommer att ske på en restaurang här i stan Drömmer
    Med bröllopsstårtan så blir det en 3-rätters vi ska ha, gästerna har fått välja mellan 2 olika varmrätter så det känns skönt att dom fick vara med och påverka det lite iaf.
  • Äldre 11 Mar 19:20
    #13

    Här är ännu en Gävlebrud. Vi gifter oss i juli Glad

  • Äldre 11 Mar 21:59
    #14

    Hej Vancouver!
    Va roligt med en till i Gävle som ska gifta sig :)
    Hur ser din planering ut? Kyrkligt? Borgerligt?
    Alltid lika kul att veta hur folk planerar! 

  • Äldre 12 Mar 12:27
    #15

    Vi gifter oss kyrkligt i Heliga Trefaldighet :)

    Hur går det för er med planeringen? Vi har kommit ganska långt men det är maten som har vållat oss mest bekymmer. Förätten är klar sedan länge men vi kan inte bestämma oss kring huvudrätten. Vi skulle vilja servera lax men är oroliga för att många skulle föredra rött kött, alternativt att lax inte upplevs som tillräckligt "fint" att för en sittande bröllopsmiddag. 

  • Äldre 12 Mar 15:11
    #16
    Jag personligen älskar lax och tycker att det är en fin rätt! 
    Men sen är det ju en del tyvärr som inte gillar fisk och för dom kanske det blir ett problem? Vi gifter oss nu i april så vi hade ett köttalternativ och ett fiskalternativ som dom fick fylla i på svarskortet vad dom önskade äta. 
    Men det är erat bröllop och ni ska ju planera efter hur ni vill ha det, gästerna kommer ju för att spendera dagen med er  
  • Äldre 12 Mar 15:15
    #17

    :)
    Som sagt så är det dags för vigsel om 3 veckor för oss, vi ska till floristen nästa vecka, till restaurangen om 2 veckor och ta med våra två toastmadams så att ägaren och vi kommer överens om schemat för kvällen, hur många som ska äta vad och allergier etc.
    Vi har lite kvar på våra festprogram att finputsa, där tar jag mer än gärna emot förslag på vad ni ska fylla era med! :)
    Annars så är det bara att invänta sista veckan då man ska till frisören för att klippa och färga, fixa naglarna och göra sig sådär extra fin ;) 

Svar på tråden Någon mer Gävlebrud som ska gifta sig 2014??