• Äldre 21 Oct 22:15
    31370 visningar
    89 svar
    89
    31370

    Öviksbrudar 2014!

    Hallå! Försökte hitta en tråd för oss Öviksbrudar som gifter oss 2014 men hittar ingen! Ni får länka om jag har fel, annars tycker jag att vi samlas här och delar med oss av tips, idéer och tankar, bra och dåligaerfarenheter och annat smått och gott kring våra kommande stora dagar! Jag och min m2b är nu i full gång att planera vårtdrömbröllop! Dagen är spikad till den andra augusti och vi gifter oss i Sidensjö kyrka. Festlokal är bokad, så även bestman och en av två toasts. Och om de själva vill har vi även fyra stycken brudnäbbar + näbbar i vårt följetåg. Nu har vi kommit fram stegen till att hitta ringar och klänningar, fixa save-the-date- och/eller inbjudningskort (valet i kvalet!) mm och mycket annat återstår fortfarande såklart. Speciellt frågan kring mat! Hur ska alla göra där? Tvårätters eller trerätters? Catering eller laga maten själva? Buffé eller servering? Det är många frågor kring detta för oss. Tips på cateringsfirmor inom rimligt avstånd så man kan kolla upp lite priser? Så; finns det några Öviksbrudar där ute som planerar att bli fru under 2014? När och var gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 14:38
    Radar upp oss brudar nedan! Får komplettera ifall fler hoppar in i tråden!

    Millan: 201406XX
    blivande frun: 201406XX
    MajaH: 20140614 Skeppsmalns kapell
    Dahdumdum: 20140705 Sundsvall
    BCJKTDCN: 20140802 Sidensjö kyrka
    Lina Å: 20140823 Själevads kyrka
    Fröken J: 20140927 Örnsköldsviks kyrka

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2014!
  • Äldre 17 Feb 23:44
    #41

    Nu har jag beställt min klänning från jarete.se! Var lite med hjärtat i halsgropen, vågar jag chansa? Det gjorde jag! Håller nu tummar o tår att de är seriösa o att klänningen passar. Frågar som föregående inlägg, någon som beställt klänning så här? Sys i Kina. Annars har vi fått klart solist idag o fotograf nästan klar! Känns bra!

  • Äldre 18 Feb 15:04
    #42

    Jag är också öviksbrud, men kommer inte gifta oss i övik, eller i Sverige heller för den delen :p men all förberede kommer fixas här. Var hittar man klänning nu då festprissen inte finns? :)

  • Äldre 18 Feb 18:19
    #43

    I gullänget finns en butik m bröllopskläder. Har inte varit dit dock. Nån som vet hur den är?

  • Äldre 18 Feb 18:20
    #44

    Spännande med bröllop utomlands beachwedding14 !

  • Äldre 18 Feb 18:38
    #45

    Hon är väldigt trevlig i Gullänget. Får dock inte brud känslan då det är så små lokaler vilket är oturligt för henne. Men absolut vört ett besök. :)

  • Äldre 19 Feb 07:35
    #46

    Var i gullänget? Vet ni öppettider? :) frågade när jag hämtade ut ringarna på guldfynd o de hade ingen aning om att festprissen inte låg kvar.. :/

  • MissGr­een
    Äldre 19 Feb 08:33
    #47

    Hej! Hoppar in här i Ö-viksgruppen jag med. Gifter mig i augusti på Dekarsögårdens logkyrka. Har kommit igång m planeringen och hittills ordnat brudklänning, ring (tittat ut den jag vill ha), präst, solist i kyrkan, festlokal, underhållning, brudmake-up och bruduppsättning. Har fått klart m. toastpar, bröllopsfotograf, den som ska ordna med blomarrangemang samt har skickat ut inbjudningar. Största frågetecknet just nu är maten som känns lite klurigt.


    beachwedding 14: Du finner Sarianny Ateljé på Björnavägen 60B, intill thairestaurangen. Hon har lite speciella öppettider som jag inte riktigt har kläm på, men hon brukar vara snabb att svara på mail om du vill kolla upp: sariannyskradderi@Hotmail.se.

  • Äldre 19 Feb 08:35
    #48

    Hej! Jag tar och hoppar in i tråden jag med :) Vi gifter oss den 7/6 i Örnsköldsviks kyrka. Festlokal, värdparet och brudfölje är planerat och klart, i övrigt har vi hur mycket som helst kvar känns det som! Såg att ni diskuterar butiken i Gullänget, jag var dit för ett par veckor sen och kan verkligen rekommendera er att gå dit. Jag kommer att vara gravid i sjätte månaden när vi gifter oss och jag förklarade min situation för kvinnan som jobbar där. Jag vill absolut inte ha någon tältliknande klänning bara för att jag är gravid, och jag blev klart överraskad då hon tar fram massor med vackra klänningar som hon lovade att jag kommer att kunna ha, trots bebismage (självklart med viss sömnadsändring dock). Butiken ligger i samma hus som det lilla hotellet som legat där i evigheter ligger (tvärsöver gatan från gamla widmarks). Tror att öppettiderna är 12-20 tis-tors. Har inte läst hela tråden men hur ska ni göra med maten? Laga själv eller catering? Vi har funderat på att laga själv men samtidigt insett att vi kanske inte har tid till det. Tänkte nämligen göra alla tårtorna själv (pga ett flertal allergier) och bara det kommer att ta sin lilla tid.

  • Äldre 20 Feb 16:16
    #49

    Tack hörrni! Nu har jag vart i gullänget men alltså de här är svårt! Gah vi ska ju bara ha ett enkelt bröllop och vi kom ju på allt väldigt nyligt men fasen vad ska jag ha på mig, beslutsångest delux! Haha

  • Äldre 21 Feb 11:56
    #50
    MajaH skrev 2014-02-01 13:53:11 följande:
    Hej allihop!

    Vi gifter oss också 2014! Vigseln blir  i skeppsmalns kapell den14de juni.
    Vi har klart med;
    Festlokal, toastmasters, blomsterfixare, skickat ut inbjudningskort och har ordnat klänning till mig.
    Vi har även bokat en cateringfirma. Så det känns som det rullar på - men mycket återstår!

    Överst på "att fixa listan" nu är att bestämma två vigsellåtar.
    Vi vill ha svenska och inte allt för vanliga. Några tips?
    Hej på er! 
    Kände ett stort måste att vara med i den här gruppen!

    Jag gifter mig i Ö-vik 26/7, även jag i Skeppsmalens kapell :) Jätte roligt att någon anna med valt det, så fantastiskt vackert och mysigt där ute! 
    Då jag och min blivande man bor i Umeå(han och hans familj har rötter och stuga i Ö-vik) är det lite svårt med vissa delar i planeringen. Därför tänkte jag fråga er Ö-viksbrudar  lite och se om någon av er har några bra förslag! :)

    Först till MajaH; Vad har ni fixat för lokal? Någon i anslutning till kapellet?
    Vi har nämligen inte fått ordning på den biten då cafét/fiskevistet inte fått någon ny ägare. Detssutom ser det ut att bli för litet i den lokalen även om det skulle komma nya ägare. Vi har funderat lite på dansbanan mitt över vägen, ska kolla på den i helgen..

    Lokal - Någon annan som har något tips om lokal där i närheten(Skeppsmalen)?

    Catering - Någon som har något bra tips? Vi vet inte än om vi ska ha buffé eller 3 rätters Gärna där man kan låna porslin etc. och där man kan hyra in serveringspersonal?

    Frisör+makeup - Har aldrig klippt mig eller varit på någon salong i Ö-vik. Fick ett tipset Lenas frisörer av en kompis men har kollat runt och folk verkar tycka de tar överpriser... Jag har tänkt mig heluppsättning i lite vintage/gammeldags stil men ändå med modern tappning, gärna med sk. "pincurls" i luggen :) Är ju viktigt att de håller hela dagen/kvällen + vid fotograferingen så det känns ju som man vill ha någon rutinerad som har koll på vad som är snyggt och passar en. Vad hade ni rekomenderat? Kom in på någon frisörs sida som hette Mary me, någon som hört något om den?

    Är sjukt tacksam för svar då detta börjar reta gallfeber på mig! Vill ha koll på det mesta så snabbt som möjligt så det inte blir stressigt med planerna i slutet!

    Kram på er!

     
Svar på tråden Öviksbrudar 2014!