• Äldre 21 Oct 22:15
    31366 visningar
    89 svar
    89
    31366

    Öviksbrudar 2014!

    Hallå! Försökte hitta en tråd för oss Öviksbrudar som gifter oss 2014 men hittar ingen! Ni får länka om jag har fel, annars tycker jag att vi samlas här och delar med oss av tips, idéer och tankar, bra och dåligaerfarenheter och annat smått och gott kring våra kommande stora dagar! Jag och min m2b är nu i full gång att planera vårtdrömbröllop! Dagen är spikad till den andra augusti och vi gifter oss i Sidensjö kyrka. Festlokal är bokad, så även bestman och en av två toasts. Och om de själva vill har vi även fyra stycken brudnäbbar + näbbar i vårt följetåg. Nu har vi kommit fram stegen till att hitta ringar och klänningar, fixa save-the-date- och/eller inbjudningskort (valet i kvalet!) mm och mycket annat återstår fortfarande såklart. Speciellt frågan kring mat! Hur ska alla göra där? Tvårätters eller trerätters? Catering eller laga maten själva? Buffé eller servering? Det är många frågor kring detta för oss. Tips på cateringsfirmor inom rimligt avstånd så man kan kolla upp lite priser? Så; finns det några Öviksbrudar där ute som planerar att bli fru under 2014? När och var gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 14:38
    Radar upp oss brudar nedan! Får komplettera ifall fler hoppar in i tråden!

    Millan: 201406XX
    blivande frun: 201406XX
    MajaH: 20140614 Skeppsmalns kapell
    Dahdumdum: 20140705 Sundsvall
    BCJKTDCN: 20140802 Sidensjö kyrka
    Lina Å: 20140823 Själevads kyrka
    Fröken J: 20140927 Örnsköldsviks kyrka

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2014!
  • Äldre 6 Feb 07:18
    #31

    ja. jag har pratat med henne till det priset är hon med 8 timmar :)

  • Äldre 6 Feb 12:23
    #32

    De är ju bra!

  • Äldre 6 Feb 13:05
    #33

    Nu har vi äntligen klart med präst!
    MEN! det känns som att graviditeter förföljer och ställer till det för oss!
    Både det andra och tredje alternativet av präster var gravida! Men tredje alternativet ville ställa upp ändå, så så blir det! Om det inte uppstår några komplikationer för henne, men skulle det vara så, så finns en back-up plan Glad
    Och igårkväll fick jag veta att min frisör sedan minst 10 år tillbaka (på hemmaplan) också är gravid! Otur? Jag vet inte men får väl se om det dyker upp fler gravida på resan fram till vårt datum! Tungan ute


    Lina Å skrev 2014-02-04 17:59:41 följande:
    Jag ville ha en fotograf som kunde fotografera romantiska och naturliga bilder. Ville inte ha någon som gjorde hopp foton eller att man ställer upp sig för att le. Så jag valde en fotograf som är nere ifrån sthlm. Kostar 9500 för en heldag med resa. Då stannar hon från sminkningen från morgonen till middagen och dansen till kvällen. www.facebook.com/manyooos
    De på manyooos har jag kollat lite på tidigare men är fortfarande i tankarna om att fråga en "avlägsen bekant" (?) som jag vet har, tillsammans med en annan person, både filmat och fotat bröllop i några år, några stycken varje år. De är sjukt duktiga på att fota i överlag också, det vet jag sedan flera år tillbaka, och att synka ihop med film hade varit toppen! De har gjort jättefina jobb med det tidigare iafGlad

    Så vågar jag fråga honom? Vill inte att han/de ska känna sig tvingade bara för att jag frågar liksom.. + att ja, vi känner ju inte varandra egentligen... NOJIG!
  • Äldre 6 Feb 13:08
    #34
    Lina Å skrev 2014-02-06 07:18:48 följande:
    ja. jag har pratat med henne till det priset är hon med 8 timmar :)
    Kom på att jag bara måste fråga. Vad ingår i det priset? Att hon närvarar  8 timmar, resa, men mer? Ingår de några foton? Redigerade/oredigerade? Högupplösta? Fotobok? Utskrifter? Får du alla digitalt? Färg? Svartvita? osv..
  • Äldre 6 Feb 20:32
    #35

    Hej alla Öviksbrudar!

    Va kul att läsa alla tips och ideér ni har! 
    Vi har bokat Själevads kyrka den 16/8 och har kommit en bit på väg i planeringen.
    Klänning, fotograf, band till kvällen klart. Varit och kollat på lokaler men inte bokat än...svårt.
    Lina Å, får jag fråga vad Statt skulle ha för maten?
     

  • Äldre 6 Feb 21:27
    #36

    Ja i priset ingår 500 högupplösta bilder och ett 20tal är redigerade bra, medans han fixar till de övriga. Ingen fotobok eller liknande men han kunde utse en firma som gjorde jätte fina fotoböcker ( bättre än fuji och liknande) Jag får alla digitalt. Fick bestämma om jag ville ha några svartvit/brunvit/ eller i färg. De gör precis som man vill. :)

    Statt var väldigt hjälpsamma, de ville inte ha ngt betalt för lokalen och städkostnader, utan en liten avgift läggs på varje tallrik i stället. De hade tre rätters middagar från 300 kr. Inte de finaste köttet och så men det fanns lite att välja mellan.

    Jag tror att vi kommer lägga ungefär 600kr / tallrik i våran budget. Bjuder på tre glas vin/öl och två rätters i det..

    Åh måste bara visa några bilder,,, har ju börjat planera hur man ska se ut och vilken typ av hår, bukett och liknande jag har haft i tankarna.. :)

    Min klänning



     bukett jag tycker är såååå fin. Lite ojämn


    Hår frisyr jag tänkt mig.


    Känner mig så nöjd hitentills.. 
    Igår beställde jag inbjudningskorten..
     
  • Äldre 9 Feb 18:55
    #37

    Oj, det låter som ett riktigt bra val av fotograf Lina Å!
    Kul att se lite inspirationsbilder, du kommer nog att vara vacker! Det är väl iofs de flesta på sin bröllopsdag hoppas jag förvisso Flört 

    Litet smakprov på hur jag vill ha min bukett! Hoppas det går att fixa något liknande iaf!



    anmaed skrev 2014-02-06 20:32:56 följande:
    Ännu en som hittat hit, kul! Skrattande

    För att komma framåt i planeringen (jag känner mig stressad och m2b tycker vi inte behöver göra så mycket ännu...!) så har vi sagt att vi ska ha en sak klart varannan vecka. Och då pratar jag om de stora sakerna som mat, fotograf, kläder, florist/blommor osv osv. Vi tittade visserligen lite på ringar idag också, m2b vill ha ny (nån som är lite mer manlig än de vi har...) så då ska vi uppdatera våra förlovningsringar!
    Utöver det småpillar jag såklart med annat smått och gott! Beställde två par skor igår och just nu har jag ett gäng förslag på brudnäbbsklänningar skickade till brudnäbbarna (eg. deras mammor) för att få lite utlåtande, vill ju såklart ha klänningar till dem som de kommer att trivas och känna sig fina i! Glad Väntar med spänning på svar!
  • Äldre 9 Feb 19:55
    #38

    Hur långt i förväg måste man bestämma blommor och mat och liknande? 
     

  • Äldre 9 Feb 19:56
    #39

    Oj råkade klicka på knappen för snabbt. 
    Vilken fin bukett BCJKTDCN Otroligt fin lilafärg i den! :)

  • Äldre 10 Feb 22:12
    #40

    Jättefina blommor  BCJKTDCN! Var beställer du skor och klänningar? Har kollat på sidor som ex jenjenhouse eller vad de heter, tror de syr upp i kina, men vet inte om ja vågar. Är det någon som testat?

    Mat har vi börjat fundera på och kollat priser, är en så stor utgift att man kanske ska vara ute i ganska god tid. Vi ska gifta oss i augusti. Men blommor går nog bra att vänta lite längre med tror jag, är så jag tänker göra i alla fall. Hoppas det funkar :)

Svar på tråden Öviksbrudar 2014!