• Äldre 21 Oct 22:15
    31512 visningar
    89 svar
    89
    31512

    Öviksbrudar 2014!

    Hallå! Försökte hitta en tråd för oss Öviksbrudar som gifter oss 2014 men hittar ingen! Ni får länka om jag har fel, annars tycker jag att vi samlas här och delar med oss av tips, idéer och tankar, bra och dåligaerfarenheter och annat smått och gott kring våra kommande stora dagar! Jag och min m2b är nu i full gång att planera vårtdrömbröllop! Dagen är spikad till den andra augusti och vi gifter oss i Sidensjö kyrka. Festlokal är bokad, så även bestman och en av två toasts. Och om de själva vill har vi även fyra stycken brudnäbbar + näbbar i vårt följetåg. Nu har vi kommit fram stegen till att hitta ringar och klänningar, fixa save-the-date- och/eller inbjudningskort (valet i kvalet!) mm och mycket annat återstår fortfarande såklart. Speciellt frågan kring mat! Hur ska alla göra där? Tvårätters eller trerätters? Catering eller laga maten själva? Buffé eller servering? Det är många frågor kring detta för oss. Tips på cateringsfirmor inom rimligt avstånd så man kan kolla upp lite priser? Så; finns det några Öviksbrudar där ute som planerar att bli fru under 2014? När och var gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 14:38
    Radar upp oss brudar nedan! Får komplettera ifall fler hoppar in i tråden!

    Millan: 201406XX
    blivande frun: 201406XX
    MajaH: 20140614 Skeppsmalns kapell
    Dahdumdum: 20140705 Sundsvall
    BCJKTDCN: 20140802 Sidensjö kyrka
    Lina Å: 20140823 Själevads kyrka
    Fröken J: 20140927 Örnsköldsviks kyrka

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2014!
  • Äldre 1 Feb 13:53
    #21

    Hej allihop!

    Vi gifter oss också 2014! Vigseln blir  i skeppsmalns kapell den14de juni.
    Vi har klart med;
    Festlokal, toastmasters, blomsterfixare, skickat ut inbjudningskort och har ordnat klänning till mig.
    Vi har även bokat en cateringfirma. Så det känns som det rullar på - men mycket återstår!

    Överst på "att fixa listan" nu är att bestämma två vigsellåtar.
    Vi vill ha svenska och inte allt för vanliga. Några tips?
     

  • Äldre 1 Feb 20:48
    #22

    Hejsan! Nu hittar jag in här också!

    Vi ska gifta oss den 23 augusti!
    vi har fixat:

    1själevads kyrka
    2. Statt där middag och efterfest blir, ( de stänger ner hela restaurangen för oss och tar bara betalt för maten de serverar ingen hyra av lokal eller liknande= skit bra tycker jag!)
    3. köpt klänning



    David Tutera som har helt fantastiska klänningar. Den är köpt i usa och jag får hem den om ca 2 veckor! SÅ exalterad!!

    Håller på med att bestämma inbjudningar och liknande också. 
    Är lite fundersam på olika vigselringar dock...
     
  • Äldre 3 Feb 08:20
    #23

     


    MajaH skrev 2014-02-01 13:53:11 följande:
    Hej allihop!

    Vi gifter oss också 2014! Vigseln blir  i skeppsmalns kapell den14de juni.
    Vi har klart med;
    Festlokal, toastmasters, blomsterfixare, skickat ut inbjudningskort och har ordnat klänning till mig.
    Vi har även bokat en cateringfirma. Så det känns som det rullar på - men mycket återstår!

    Överst på "att fixa listan" nu är att bestämma två vigsellåtar.
    Vi vill ha svenska och inte allt för vanliga. Några tips?
     

    Så trevligt att vi blir några fler! Och spännande med skeppsmalns kapell MajaH! Min farmor gifte sig där jag jag var väldigt liten! Det är vackert där.. Låtar har jag dock inte några tips på, utöver de psalmer man "måste" ha i kyrkan så kommer vi nog mest ha engelskbaserade låtar..
    Får man fråga vilken cateringfirma ni valt? Och kanske har tips på andra också om inte annat? Oskyldig


    Lina Å skrev 2014-02-01 20:48:33 följande:
    Hejsan! Nu hittar jag in här också!

    Vi ska gifta oss den 23 augusti!
    vi har fixat:

    1själevads kyrka
    2. Statt där middag och efterfest blir, ( de stänger ner hela restaurangen för oss och tar bara betalt för maten de serverar ingen hyra av lokal eller liknande= skit bra tycker jag!)
    3. köpt klänning David Tutera som har helt fantastiska klänningar. Den är köpt i usa och jag får hem den om ca 2 veckor! SÅ exalterad!!

    Håller på med att bestämma inbjudningar och liknande också. 
    Är lite fundersam på olika vigselringar dock...
     

    Välkommen Lina Å, Själevads kyrka är ju helt fantastisk! Och din klänning ser oerhört vacker ut! Kul att få den så snart, min kommer inte förrän i april/maj, å andra sidan långre period att längta! Glad

    För oss går det lite trögt just nu.. Mycket annat som tiden går till, den bara rusar iväg! Men prästen vi var intresserad av har semester på vårt datum så nu hoppas vi på alternativ nummer två iaf.. Känns ju ändå relativt viktigt att ha en präst man trivs med och kan känna sig avslappnad med..

  • Äldre 3 Feb 13:56
    #24
    blivande frun skrev 2014-01-31 21:36:18 följande:
    Här är en till som ska gifta sig i juni! Undrar om någon har tips på fotograf?

    Jag missade ju helt att även du blivande frun hittat hit! Trevligt Glad
    Tyvärr har jag inga rekommendationer på fotograf, kanske tråden från 2013 har tips? Annars går det säkert att hitta några bara man googlar! Jag är själv lite i valet och kvalet för detta..

  • Äldre 3 Feb 19:13
    #25

    Jag har valt att ha en fotograf som kommer vara närvarande med oss och fotografera hela dagen. Lite dyrare men fotografierna känns som en viktig faktor för min del.. :) 

    Har ni börjat skicka ut inbjudningar och liknande?
     

  • Äldre 4 Feb 10:54
    #26
    Lina Å skrev 2014-02-03 19:13:02 följande:
    Jag har valt att ha en fotograf som kommer vara närvarande med oss och fotografera hela dagen. Lite dyrare men fotografierna känns som en viktig faktor för min del.. :) 

    Har ni börjat skicka ut inbjudningar och liknande?
     
    Fotografier är viktigt för mig med! vill också ha heldag.. Det är ju fotona och ringarna man har kvar efteråt liksom.. Förrutom kärleken då Flört
    Vågar jag fråga vem du bokat? Och pris? Alltid bra med tips från andra! Tycker det finns dåligt med info om fotografer från övikstrakten förrutom om typ hon Laila..
  • Äldre 4 Feb 17:59
    #27

    Jag ville ha en fotograf som kunde fotografera romantiska och naturliga bilder. Ville inte ha någon som gjorde hopp foton eller att man ställer upp sig för att le. Så jag valde en fotograf som är nere ifrån sthlm. Kostar 9500 för en heldag med resa. Då stannar hon från sminkningen från morgonen till middagen och dansen till kvällen. www.facebook.com/manyooos

  • Äldre 5 Feb 13:21
    #28

    Lina Å Har du nått nummer till fotografen? Jag har inte FB.

  • Äldre 5 Feb 17:15
    #29

    instagram.com/weddingssweden  kolla in denna tror du kan se lite bilder här. jag har tel nummer men har inte tel på mig just nu. jag kan skicka det senare :)

  • Äldre 5 Feb 22:55
    #30

    Otroligt fina bilder hon tar. Men 9 500 kr, är de allt hon tar för att vara med hela dagen och resan upp?

Svar på tråden Öviksbrudar 2014!