• Äldre 21 Oct 22:15
    31368 visningar
    89 svar
    89
    31368

    Öviksbrudar 2014!

    Hallå! Försökte hitta en tråd för oss Öviksbrudar som gifter oss 2014 men hittar ingen! Ni får länka om jag har fel, annars tycker jag att vi samlas här och delar med oss av tips, idéer och tankar, bra och dåligaerfarenheter och annat smått och gott kring våra kommande stora dagar! Jag och min m2b är nu i full gång att planera vårtdrömbröllop! Dagen är spikad till den andra augusti och vi gifter oss i Sidensjö kyrka. Festlokal är bokad, så även bestman och en av två toasts. Och om de själva vill har vi även fyra stycken brudnäbbar + näbbar i vårt följetåg. Nu har vi kommit fram stegen till att hitta ringar och klänningar, fixa save-the-date- och/eller inbjudningskort (valet i kvalet!) mm och mycket annat återstår fortfarande såklart. Speciellt frågan kring mat! Hur ska alla göra där? Tvårätters eller trerätters? Catering eller laga maten själva? Buffé eller servering? Det är många frågor kring detta för oss. Tips på cateringsfirmor inom rimligt avstånd så man kan kolla upp lite priser? Så; finns det några Öviksbrudar där ute som planerar att bli fru under 2014? När och var gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 14:38
    Radar upp oss brudar nedan! Får komplettera ifall fler hoppar in i tråden!

    Millan: 201406XX
    blivande frun: 201406XX
    MajaH: 20140614 Skeppsmalns kapell
    Dahdumdum: 20140705 Sundsvall
    BCJKTDCN: 20140802 Sidensjö kyrka
    Lina Å: 20140823 Själevads kyrka
    Fröken J: 20140927 Örnsköldsviks kyrka

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2014!
  • Dahdum­dum
    Äldre 5 Nov 20:48
    #11
    BCJKTDCN skrev 2013-11-05 20:02:33 följande:
    Jag är nog ute efter en ganska klassisk klänning Dahdumdum, gärna en del spets och någorlunda vid kjol, lutar åt lite tyllaktikgt i den. Till helgen blir det förhoppningsvis fler brudklänningsbutiker att besöka och fler klänningar att prova! Nu har ju även jag och m2b varit hemma över helgen och berättat för våra nära och kära om vad som komma skall! Och vilken glädje! Och dessutom frågor till 1000 haha. Men det hör väl till  Alla var i alla fall glada för vår skull och de vi skulle fråga om de vill vara våra brudnäbbar/näbbar ville gärna det! M2b:s syster (en av näbbarna, 7 år) hade ett gäng frågor och funderingar, jag försökte förklara för hon vad hon kommer att göra osv i alla fall. Senare började hon planera sina naglar mm, hon hade ju just fått ett nytt nagellack, kanske hon skulle kunna ha det? Men jag sa att det ju var länge kvar och att hon kanske hinner få nya nagellack innan dess  En annan kul grej var att en av m2b:s andra systrar (11 år) inom en timme hade hittat både skor och klänning hon ville ha på bröllopet, haha! Sötnötar till syskon har han i alla fall.Annars så går det inte så mycket framåt här, vi är som tidigare nämnt snart mitt i flytt så bröllopet är prio 2 just nu..Hur går det för er andra?   
    Vad roligt att systrarna redan började planera! Haha gulligt!

    Går inte så värst mycket framåt här heller. Det är så mycket som inte går att fixa nu eftersom att det är så himla långt kvar! Blir galen! Tungan ute

    Men har gjort en egen bröllopshemsida bara för att underlätta då vi skickar ut inbjudningarna.
    På hemsidan står det vart vi ska vara och ska även skriva vägbeskrivning. Tipsat om boenden och lite annat smått och gott. Sen kan dom ju naturligtvis ringa oss också men eftersom de flesta använder dator är det ju behändigt att utnyttja det hehe.

    Sen till det här med radbrytningarna har jag ingen aning om vad det kan bero på. Vad använder du för webbläsare? Har hört att internet explorer kan krångla ibland. Jag använder mozilla och det har inte varit något problem för mig! Hoppas det löser sig Glad
  • Äldre 8 Dec 20:32
    #12

    Lite uppdatering efter all flytt! Vi har nu landat i nya läggan, dock har vi haft besök varje helg sedan vi flyttade in + alla julklappar som ska handlas så det har inte varit så stort fokus på bröllopet. Dock har jag nog bestämt mig för en bröllopsklänning vilket känns kul! Jag är supernöjd med modellen iaf :) Och mitt i all julstress så hittade jag jättefina näbbkläder till de två små grabbarna som ska vara i följet! H&M av alla ställen hade JÄTTEFINA kostymbyxor/kavaj/väst som ser ut att kunna komma från en festklädesbutik! Oerhört fint material och under 200kr/del, så jag passar på att köpa nu (antar att de finns för att det lackar mot jul och nyår) och provar på grabbarna för att se ungefär vilken storlek som ska kunna passa till sommaren! Inga fler öviksbrudar där ute eller är det bröllopsfattigt i sommar i Öviket? Vore kul att höra om allas planer och som jag skrivit ovan; dela idéer, tips osv!

  • Dahdum­dum
    Äldre 1 Jan 20:17
    #13

    Oj har helt glömt bort att kolla i den här tråden! God fortsättning alla!

    BCJKTDCN: Vad härligt att ni kommit till rätta i det nya boendet!
    Vart tänkte du köpa klänningen ifrån? Glad

    Jag har kommit lite längre i min planering!
    1. Har köpt och hämtat ut min vigselring, beställt en ny slät ring i vitt guld (har en slät ring nu i guld som ska bytas ut)
    2. Bestämmt modellen på klänningen (min sambos mormor ska sy)
    3. Förmodligen fixat liveband (pappas vänner som sagt att dom ska ställa upp. Dom har dessutom spelat in skivor så dom är rätt bra). Trodde inte att vi skulle ha liveband men nu när tillfälle ges så slår vi nog till!
    4. Alla lokaler är bokade och klara.
    5.Min sambos mamma har erbjudit sig att göra alla tårtor och det blev ju jag väldigt glad över Glad
    6. Smycken, skor, slöja och underkläder är köpta.
    7. Högtalarsystem är fixat
    8. Alkoholen ska min mamma och pappa köpa i tyskland till våren
    9. Gästlistan är nästan klar. Prototypen till inbjudningskorten är klar.

    Inbjudningskorten gör jag själv på datorn och som vi ska skriva ut. Ska sätta en fin tapet på baksidan för att det ska se snyggare ut plus att kortet blir lite tjockare. Det där med tapeten läste jag i någon annan tråd och det blir nog bra!

    Kan rekomendera albrekts guld i Birsta city om det är någon som är på jakt efter ringar! Supergullig personal som är hur serviceinriktade som helst. Hyffsade priser och snabba leveranser! Solig

    Är det någon som ska ha någon annan musik i kyrkan än det traditionella "here comes the bride" m.m.?

  • Äldre 5 Jan 21:05
    #14

    Det blev från Princessa i Södertälje. Den är så fin 😀 Oj du har jobbat på! Här har vi iaf börjat kolla ut ringar, är relativt säker på vad jag vill ha för vigselring men tyvärr finns det ju sällan så många av den typ av modell man vill ha (kräsen?!😜). Vi ska även förnya våra förlovningsringar men de var lättare att hitta modeller på iaf 😊 Vi valde att skicka ut typ "save-the-date" kort i veckan, inte till all dock (typ våra familjer osv räknar vi med har minne från då vi berättade!) men till de som vi inte pratar med varje dag och så. Tänkte att vi vill informera i tid då juli/augusti är en populär tid att planera in annat liksom. De blev iaf hemmagjorda små notiser, rätt söta! Annars har vi börjar kolla lite bröllopsresa! Den kommer inte att bli av föraren till jul-nyår iom att vi skulle vilja ha en resa som varar lite längre men det blir värt väntan! Dessutom hoppas vi på att kunna spara ihop lite fickpengar under hösten också 😜 Nu är vi i valet och kvalet av präst, och det är jättesvårt! Har ingen aning alls vilken vi vill ha förrutom att jag vet att jag inte vill ha den ordinarie i kyrkan, så då måste vi välja nu snart. Tips någon? Hittar ingen tråd/info om präster i Ö-vik någon annanstans heller.. Hade ju varit trevligt med en präst som är avslappnad och tycker vi får välja lite själv hur vi vill ha det under vigseln.. 😁

  • Dahdum­dum
    Äldre 5 Jan 22:13
    #15
    BCJKTDCN skrev 2014-01-05 21:05:13 följande:
    Det blev från Princessa i Södertälje. Den är så fin 😀 Oj du har jobbat på! Här har vi iaf börjat kolla ut ringar, är relativt säker på vad jag vill ha för vigselring men tyvärr finns det ju sällan så många av den typ av modell man vill ha (kräsen?!😜). Vi ska även förnya våra förlovningsringar men de var lättare att hitta modeller på iaf 😊 Vi valde att skicka ut typ "save-the-date" kort i veckan, inte till all dock (typ våra familjer osv räknar vi med har minne från då vi berättade!) men till de som vi inte pratar med varje dag och så. Tänkte att vi vill informera i tid då juli/augusti är en populär tid att planera in annat liksom. De blev iaf hemmagjorda små notiser, rätt söta! Annars har vi börjar kolla lite bröllopsresa! Den kommer inte att bli av föraren till jul-nyår iom att vi skulle vilja ha en resa som varar lite längre men det blir värt väntan! Dessutom hoppas vi på att kunna spara ihop lite fickpengar under hösten också 😜 Nu är vi i valet och kvalet av präst, och det är jättesvårt! Har ingen aning alls vilken vi vill ha förrutom att jag vet att jag inte vill ha den ordinarie i kyrkan, så då måste vi välja nu snart. Tips någon? Hittar ingen tråd/info om präster i Ö-vik någon annanstans heller.. Hade ju varit trevligt med en präst som är avslappnad och tycker vi får välja lite själv hur vi vill ha det under vigseln.. 😁
    Har du någon bild på den? Glad

    Här kommer en bild på min ring som jag har köpt! Älskar den! Skrattande


    Det här med en bra präst i Örnsköldsvik har jag ingen koll på tyvärr! Ni får intervjua alla präster i Övik!Flört
    Nej men skämt å sido så är valet av präst jätteviktigt tycker jag!
    Vi ska ha en präst som är ganska ung och som är omtyckt av alla jag har pratat med. Men vi har inte träffat honom än men han skulle höra av sig i vår!
    Som sagt man vill ju kunna ha lite fria tyglar vad det gäller vigseln Glad
  • Äldre 6 Jan 22:39
    #16

    Modellen på bilden! Däremot blir den naturvit (gräddvit?) och det kommer möjligtvis vara axelband som sitter långt ut på axlarna också Skrattande Får se vad jag väljer, är lite orolig för att få ont i ryggen iom klänningens tyngd mm..

    Large View of the Camden Bridal Gown

    Min m2b ska iaf ringa en präst imorgon så får se om vi lyckas boka den! *Hoppashoppas*

    Och idag svängde vi förbi en galleria med några guldsmedsbutiker i.. Och tro det eller ej men på första stället, den första ringen jag provar och med 50% rabatt (!!!) så tror jag att jag hittat min vigselring! Dock var vi där ganska precis innan stängning + vill nog sova på saken. Men nu såhär på kvällskvisten så tror jag vi bestämt att jag ska ha den så ska svänga förbi där imorgon efter jobbet och hoppas på att den är kvar och slå till! (Peppar peppar!!)

  • Dahdum­dum
    Äldre 6 Jan 22:54
    #17
    BCJKTDCN: Jättefin klänning!

    Hoppas att det löser sig med prästen och att ni får någon som ni vill ha!

    Perfekt med rabatten om det är så att du vill ha just den ringen! Glad
  • Äldre 9 Jan 18:49
    #18

    Hoppar in här med. Vi gifter oss i Övik i juni :) Lokal är bokad, klänning, skor, tiara köpt och all dekoration till lokalen. Nästa sak att fixa är inbjudningskorten.

  • Äldre 10 Jan 11:16
    #19
    Millan skrev 2014-01-09 18:49:44 följande:
    Hoppar in här med. Vi gifter oss i Övik i juni :) Lokal är bokad, klänning, skor, tiara köpt och all dekoration till lokalen. Nästa sak att fixa är inbjudningskorten.

    Kul att det kommer in någon fler! Jag tycker det borde vara fler som gifter sig i Övik i sommar men kanske inte alla använder sig av denna hemsida Glad Millan; vågar jag fråga om vilken kyrka och lokal ni valt? Oskyldig

    Jag slog iaf till på ringen vi hittat! Känner mig nöjd :) Nästa steg för oss är att vi till helgen ska försöka få till hur vi vill ha våra förnyade förlovningsringar också, både så min m2b blir nöjd och att vi kanske hittar någon som passar ihop med min vigselring!

    Annars försöker jag surfa runt lite på Ebay mfl sidor för att klicka hem lite dekorationer mm. Blir dock lite gjort under vardagarna, känns som mån-fre bara försvinner med jobb och andra måsten!

  • Äldre 31 Jan 21:36
    #20

    Här är en till som ska gifta sig i juni! Undrar om någon har tips på fotograf?

Svar på tråden Öviksbrudar 2014!