• Äldre 19 Oct 15:08
    15729 visningar
    84 svar
    84
    15729

    Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Har sett att det finns en populär tråd redan men känner att jag inte orkar läsa från början så jag startar en ny tråd och hoppas på lite sällskap ;) Mitt mål är att ha gått ner ca 7-8 kg till vårt bröllop den 28/6-14, jag är dock inte ute efter en quickfix utan vill behålla formen även efter bröllopet. Jag vill med andra ord komma igång med träning och att äta nyttigt och varierat. Tänkte börja redan imorgon söndag (har börjat alldeles för många måndagar så nu testar jag ett nytt grepp ;)) någon som vill hänga på??!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014
  • Äldre 27 Oct 18:54
    #41

    Tack. Men var tyvärr på 3 rätters middag igår o sen fika på de. Har väl gått upp allt igen :( imorgon ska jag Fasta igen

  • Äldre 28 Oct 21:48
    #42
    Betty84 skrev 2013-10-25 11:14:19 följande:
    Hej alla.

    Tänkte uppdatera om hur det går för min del. Sen jag började har jag gått fr 99 till 95,5 som vågen visade idag.
    Det hade nog gått bättre om jag hade låtit bli att fuska vissa dagar (kolhydrater, pizza, ostbågar och glass bl.a.).
    Sen har träningen blivit lidande pga att jag jobbat rätt mycket denna månaden.
    Men jag är rätt nöjd.
    Har 15,5 kg att gå ner innan bröllopet, det är målet.
    Min klänning levereras i feb/mars och innan dess vill jag åtminstone komma ner till under 90!
    Hur går viktresan för er? Märkt någon skillnad på vågen/kläderna? 
     Bra jobbat hittills! 

    Själv har tänkte jag komma igång med styrketräningen idag men sen igårhar jag haft sjuk mycket värk i nacken. Värken strålar dessutom ut till rygg, axel samt ger stundtals en riktig jobbig huvudvärk. Så styrketräningen har fått bytas ut mot stretchövningar och värmekuddar. Men en längre promenad såg jag iaf till att ta i morse. 
  • Äldre 28 Oct 21:49
    #43
    snartfrueriksson88 skrev 2013-10-27 15:31:31 följande:
    Jag kör på 5:2 dieten o GI. Har tappat 3,6 kg på 1 vecka. Har verkligen hittat något som passar mig :)
    Härligt att du hittat nåt som passar dig. Glad
  • Äldre 29 Oct 22:28
    #44
    Power of Love skrev 2013-10-28 21:48:16 följande:
     Bra jobbat hittills! 

    Själv har tänkte jag komma igång med styrketräningen idag men sen igårhar jag haft sjuk mycket värk i nacken. Värken strålar dessutom ut till rygg, axel samt ger stundtals en riktig jobbig huvudvärk. Så styrketräningen har fått bytas ut mot stretchövningar och värmekuddar. Men en längre promenad såg jag iaf till att ta i morse. 
    Har du värk ska du absolut inte träna! Se till att hålla koll på det du äter, det är det jag brukar göra de dagarna jag inte kan träna. Igår visade vågen 94,3. Så skönt att se att det går åt rätt håll och att det faktiskt händer något! 
    Men maten är verkligen a och o när det gäller att få ner i vikt.
    Jättebra att du promenerar. Jag vägrar gå ut och gå på hösten/vintern när det börjar bli kallt. Det krävs åtminstone 15-18 grader och solsken för att jag ska bli sugen på promenader.  
  • Äldre 30 Oct 09:16
    #45
    Betty84 skrev 2013-10-29 22:28:43 följande:
    Har du värk ska du absolut inte träna! Se till att hålla koll på det du äter, det är det jag brukar göra de dagarna jag inte kan träna. Igår visade vågen 94,3. Så skönt att se att det går åt rätt håll och att det faktiskt händer något! 
    Men maten är verkligen a och o när det gäller att få ner i vikt.
    Jättebra att du promenerar. Jag vägrar gå ut och gå på hösten/vintern när det börjar bli kallt. Det krävs åtminstone 15-18 grader och solsken för att jag ska bli sugen på promenader.  
    Nu har det blivit mycket bättre i nacken. Vila och värme är bra till mycket. Jag skippar för säkerhetsskull all annan träning idag också förutom promenaden. 

    Promenad tycker jag är lättaste träningen. Det kräver ingen förberedelse och med ett bra radioprogram eller musik jag gillar i öronen så tycker jag tiden går ganska fort. Bra sätta att rensa tankarna också. Men när det regnar då känns det inte alls roligt. 
  • Äldre 30 Oct 12:25
    #46

    Här en tränings"ledare", testa på simning kanske? Skonsamt men ger mycket. :) Och hur skönt är det inte att ligga i bastun efteråt som lite belöning? :)

  • Äldre 1 Nov 09:14
    #47

    Liten uppdatering. Jag vägde mig lite snabbt på morgonen och vågen visar -2 kg (på knappt två veckor). Forfarande har jag inte tagit helt tag i maten men undviker snacks och läsk (dock har det blivit lite). Så mina promenader och dans ger resultat  Glad

    Igår började jag med styrketräningen vilket jag fortsatte med nu idag (morgonträning är  min grej Flört). Kör på ett hemmaträning utifrån det program jag fick från fitnessfighten när jag var med i febuari. Kommer dock inte köra varje dag, som är tänkt, utan det blir ca 5dagar i veckan.
    Igår körde jag även motionsdans. Det var överskott på tjejer så det blev inte dans hela tiden men det blev ändå en hel del. Denna helg ska jag på danskurs och det betyder 2 heldagar med dansträning och tanke på hur jobbig var igår så tror jag även att jag kan "unna" mig att skippa morgonpromenaderna under helgen, men känner jag mig själv kanske det blir en kortare promenad ändå. Flört 

  • Äldre 1 Nov 23:22
    #48

    Fyllde 40 igår och har förutom gårdagens firande även kalas imorgon och nästa lördag så det går väl sådär just nu men sen så.... Fick en resa av min blivande i present så det är ju lite motiverande att man ska dra på sig en bikini om mindre än två månader ;)

  • Äldre 2 Nov 07:15
    #49

    Hakar på om jag får :) Gifter mig i april nästa år. Började 1 sep på 94, 0 kg. Idag två månader senare väger jag 87, 5. -6,5 kg. Har ändrat min livsstil genom att ta bort allt bröd (va mack-beronde förr), ärer nu en shake eller lättfil/flingor alt äggröra m grönsaker till frukost. Lunch och middag äter jag som vanligt men istället för 2-3 potatisar tar jag 1 potatis och sen alltid halva tallriken med sallad. Har minskat portionerna också. Tar inte om. Sen går jag 45-60 min pw 2-3 ggr i veckan... Hoppas att gå ner till 79 (-15 tot, har 8, 5kg kvar). Heja mig och heja alla ni andra som kämpar!!!!!!!

  • Äldre 2 Nov 12:07
    #50

    Invägning i torsdags! = 8kg borta på knappa två månader! Känns såå skönt! Lika mkt till så är jag i hamn!
    Åker till London den 15e så nu ska jag köra stenhårt de sista dagarna så hoppas jag på å ha tappat något kilo till!

Svar på tråden Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014