• Äldre 19 Oct 15:08
    15735 visningar
    84 svar
    84
    15735

    Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Har sett att det finns en populär tråd redan men känner att jag inte orkar läsa från början så jag startar en ny tråd och hoppas på lite sällskap ;) Mitt mål är att ha gått ner ca 7-8 kg till vårt bröllop den 28/6-14, jag är dock inte ute efter en quickfix utan vill behålla formen även efter bröllopet. Jag vill med andra ord komma igång med träning och att äta nyttigt och varierat. Tänkte börja redan imorgon söndag (har börjat alldeles för många måndagar så nu testar jag ett nytt grepp ;)) någon som vill hänga på??!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014
  • Äldre 19 Oct 20:14
    #11

    Välkommen hit Ehp! Måndag är alltid en bra dag, jag har börjat massor av måndagar ;) Har du någon plan? :)

  • Ehp
    Äldre 19 Oct 20:40
    #12

    Nja, har väl ingen direkt plan, men ska sluta helt med cola(är på gränsen till beroende) och börja äta lite bättre mat. Sen ska jag börja springa med hunden, och träna på gym :)
    Har funderat på viktväktarna, min lillasyster gick ner 20 kg med hjälp av de, men vet inte än..
    Kommer också lägga ut vikt och mått på måndag, och bara hoppas på att jag lyckas minska nåt av de iallafall, ska ta bilder efterhand också(men de lägger jag nog inte ut här):)

  • Äldre 19 Oct 20:47
    #13

    Hej tjejer!
    Hoppar in här! Jag, precis som trådstartaren, ska gifta mig 28 juni nästa år.
    Sen vi bestämde datum för 3 veckor sen och började planera så har jag lyckats tappa 3 kg. Jag älskar godis, snacks, cola och pizza/hamburgare, men har lagt ner med allt sånt nu. Äter väldigt lite kolhydrater, vissa darar låter jag bli helt. Behöver tappa ca 16 kg till.
    Tränar då tid finns (har varierande arbetstider) och då är det gruppträning som gäller!
    Kul med en tråd där vi kan stötta varann! 

  • Äldre 19 Oct 21:03
    #14

    Välkommen Betty84! Jag är i stort behov av störtning ;)

  • Äldre 19 Oct 21:05
    #15

    Ser att vi har ännu en modig tjej i Ehp, heja oss! ;)

  • Äldre 19 Oct 21:08
    #16

    Är förresten också beroende av Coca cola men har dragit ner rejält då min sambo ogillar mitt lilla "missbruk". Dricker zero på lördagarna... och på fredagarna ibland om jag ska vara helt ärlig ;)

  • Äldre 19 Oct 21:25
    #17

    Tur för dig att du har en sambo som inte gillar sånt! Min är gottegrisen nr ett, älskar allt som har med skräpmat att göra! Och dricker litervis med jul/påskmust under de storhelgerna. Så jag är lite rädd för hur det blir nu när affärerna börjat sälja julmust :)

    Vad äter du? Äter du som vanligt fast mindre portioner eller gör du som jag och utesluter oftast kolhydrater? 

  • Äldre 19 Oct 22:18
    #18

    Hänger mig på här jag med :) Ska också gifta mig 14/6 så några här känner jag ju igen från junitråden Jag har också några gravidkilon kvar som jag gärna vill bli av med innan bröllopet, har tränat hemma 2-3 dagar i veckan i några månader men ännu inte märkt något resultat, möjligtvis ett kilo. Men man kanske bygger upp kroppen först så de tar ett tag innan man minskar? Vill tillbaks till startvikten jag hade innan jag blev gravid vilket var 55kg så jag har 10kg kvar för att nå dit... Fattar inte varför de ska vara så svårt att bli av med dom efter andra barnet när jag blev av med alla kilon på 5 månader med första..

    Har ni något gott nyttigt recept att dela med er av? Jag har inte ändrat kostvanor och orkar inte tänka på kolhydrater,kalorier hit och dit utan hoppas att jag ska kunna gå ner ändå bara jag tänker på vad jag äter, tex bara äta godis och dricka (dricker knappt dricka längre) på helger, utemat max en dag i veckan men helst inte de en gång osv .. 

  • Äldre 20 Oct 20:14
    #19

    Välkommen hit Milli! Jag vet vad du menar... Vill inte heller ha en massa meck. Vi kommer dock att dra in på kolhydraterna här hemma, har ätit alldeles för mycket av den varan ett tag nu. Att dra ner på kolhydraterna är inte jättejobbigt. Idag åt vi tex kalvfärsbiffar med kantarellsås och blomkålsmos, mycket mumsigt och minimalt med kolhydrater. :)

  • Äldre 20 Oct 21:28
    #20

    Jag börjar också hänga här om det är okej :)


    Jag var igår och provade bröllopsklänningar för första gången och fick sån ångest, jag fick på mig strl 40 klänningarna men ryggfettet var ju inte så snyggt när det stack ut ;P Dessutom var typ alla andra brudar som provade klänningar strl 36 så jag kände mig som en valross...


    Målet är att ha gått ner minst 12 kg till bröllopet (vägde 68 kg för två år sen och trivdes med den vikten, men skadar inte om det skulle bli mer). Sambon vill också bli av med lite trivselkilo och känns bra att båda satsar på ett nyttigt liv nu då det blir mycket enklare!


    Jag är inte speciellt förtjust i godis, läsk och sötsaker men ÄLSKAR mat och kan utan problem äta tre stora portioner vid middag. Så min tanke är att hålla mig till en portion när vi äter och allmänt skära ner på kolhydráter som vitt bröd, socker och pasta. Samt träna minst tre gånger i veckan (Friskis eller pilates) och gärna gå prowerwalks tre gånger i veckan.


     

Svar på tråden Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014