• Maya
    Äldre 16 Oct 16:04
    6208 visningar
    9 svar
    9
    6208

    Smekmånad med barn eller utan barn?

    Jag undrar hur man kan tänka kring smekmånad, ska man ta med mindre barn på en längre resa eller kan man åka iväg själva utan barn men några nätter bara?

    För oss är det viktigt att om små barn är med (tvååring) att det inte är för varmt, att det är bra mat och annat passande just barn. Vi gifter oss i augusti 2014. Vi kan även tänka oss en kortare resa antingen i Sverige eller utomlands men att vårt barn ej är med oss då. Har du några bra tips på dessa alternativ?

  • Svar på tråden Smekmånad med barn eller utan barn?
  • xMaria­x
    Äldre 16 Oct 16:08
    #1

    Vår son kommer att vara 2,5 år när vi gifter oss och vi kommer inte att åka med honom. Just nu funderar vi på att boka en weekend till Skottland eller England.


    24 Maj 2014
  • Äldre 16 Oct 16:30
    #2

    Vår son kommer vara 3,5 år och dottern 1 år och vi kommer åka en långweekend utan barn till New York själva för att sedan åka iväg en vecka på någon All Inclusive anläggning med barnen.

  • Maya
    Äldre 20 Oct 21:14
    #3
    Jackie85 skrev 2013-10-16 16:30:50 följande:
    Vår son kommer vara 3,5 år och dottern 1 år och vi kommer åka en långweekend utan barn till New York själva för att sedan åka iväg en vecka på någon All Inclusive anläggning med barnen.
    Vilken smart ide! Att åka själva några dagar för att sedan åka iväg hela familjen. Tack för hjälpen!
  • Maya
    Äldre 20 Oct 21:14
    #4
    xMariax skrev 2013-10-16 16:08:17 följande:
    Vår son kommer att vara 2,5 år när vi gifter oss och vi kommer inte att åka med honom. Just nu funderar vi på att boka en weekend till Skottland eller England.
    24 Maj 2014
    Vad spännande med Skottland, säkert jätte fint där i Maj!
  • Eddans
    Äldre 21 Oct 08:18
    #5

    Vi har en nybliven 3-åring och en 1,5-åring. Vi åkte till Barcelona utan dom. Första gången vi hade barnvakt över natten förutom själva bröllopsnatten :) Vi var borta i fem nätter och hde det hur bra som helst och det hade även dom här hemma med barnvakterna :)Rekommenderar verkligen att åka utan barnen.  

  • Eddans
    Äldre 21 Oct 08:20
    #6

    Jag skulle även vilja rekommendera att vara borta ungefär så länge som vi var borta. Klart jag saknade barnen men 5 nätter var som alldeles lagom. Hade ine velat vara bortafrån dom längre dock :)

  • Äldre 21 Oct 09:07
    #7

    Vi gifte oss 14 september men sparar vår resa till april. Vi ska åka till Rom i tre nätter utan våra barn, som då är 1 och 3,5 år. Vi vill kunna ägna oss helhjärtat åt varandra.


  • Maya
    Äldre 27 Oct 20:12
    #8
    Eddans skrev 2013-10-21 08:20:17 följande:
    Jag skulle även vilja rekommendera att vara borta ungefär så länge som vi var borta. Klart jag saknade barnen men 5 nätter var som alldeles lagom. Hade ine velat vara bortafrån dom längre dock :)
    Några nätter vill vi såklart våga oss på att vara borta från vårt barn, låter helt underbart med lite egentid, äta mat ifred, ha sovmorgon och bara ta hand om varandra och tanka energi. Jag tror vi kommer köra på tre nätter iväg själva, så funderar på herrgård med spa. 
  • Maya
    Äldre 27 Oct 20:14
    #9
    PimPim83 skrev 2013-10-21 09:07:28 följande:
    Vi gifte oss 14 september men sparar vår resa till april. Vi ska åka till Rom i tre nätter utan våra barn, som då är 1 och 3,5 år. Vi vill kunna ägna oss helhjärtat åt varandra.
    Jag älskar Rom, min favoritstad! Där förlovade vi oss. Ni kommer ha det så mysigt! Nu blev jag sugen på att åka dit på smekmånad istället för herrgård.. bara det att i augusti när vi gifter oss så är det såå varmt. Men man kan ju faktiskt åka på weekend på hösten. Hmm nu fick vi oss en funderare.. Vad bra att kunna hjälpas åt! Tack!
Svar på tråden Smekmånad med barn eller utan barn?