• Äldre 13 Oct 19:54
    2881 visningar
    2 svar
    2
    2881

    Tips ang. bröllopslista

    Hej!
    Jag gifter mig i mars, och vi har i vår inbjudan sagt att vi helst önskar oss bidrag för att köpa en säng.
    Däremot har jag nu börjat fundera lite om man ändå ska önska sig ngt annat, eftersom jag kan tänka mig att vissa vill ge en "riktig present", och att man hellre då vill få något man vill ha. En kompis frågade mig häromdagen om vi hade ngn lista eller dylikt, och jag sa bara att vi inte direkt önskade oss ngt förutom tex. lakan till sängen (vilket kanske känns lite tråkigt.

    Men så tänkte jag att om det är något jag vill önska mig, så är det sånt som jag inte skulle köpa själv. Och så såg jag Mateus keramik på Åhlens och blev riktigt förälskad! Det lättaste hade väl varit att ha en lista på typ cervera. Men Mateus finns ej på Cervera, och på Åhlens kan man bara göra en lokal lista, dvs att listan bara finns på åhlens city stockholm.

    Så jag antar att man isf får göra en lista på internet. Någon som har tips på var/hur man ska göra en sådan? Hur gjorde ni?

    Mvh

  • Svar på tråden Tips ang. bröllopslista
  • Äldre 13 Oct 21:36
    #1

    Ha inte använt mig av den själv men när jag googlade hittade jag denna, kanske kan vara nåt? Verkar ju som att gästerna kan registrera det man köpt så det sen inte går att köpa av andra. 

    presentlistan.com/hogtid/brollop

  • Äldre 13 Oct 22:54
    #2

    Tack bettansss!

    Det jag funderar är just funktionen med antal: om jag önskar mig 8 st tallrikar, då vill jag ju gärna att man ska kunna bocka av att man köper 1 eller 2. Är det ngn som vet hur det fungerar , om det är någon typ av lista som har den funktionen?

Svar på tråden Tips ang. bröllopslista