• Äldre 11 Oct 08:10
    44649 visningar
    204 svar
    204
    44649

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 4 Aug 11:10

    Här har vi en till som blev hippad i lördags ;) Har ju redan haft min stora möhippa när jag och mina närmsta vänner och min syster åkte och hälsade på min vän i Lanzarote i april! Men de ville ha en "svensk möhippa" också så fler av mina vänner här kunde vara med och det var en otroligt rolig dag! Man blir ju så rörd över att de har lagt ned sig så bara för ens egen skull! Helt otroligt! Och man märker hur väl ens vänner känner en <3

    Vi spenderade dagen i en trädgård de hade fått låna och även en badtunna så det var brunch, sol, bad och drinkar! De gav mig även presenter som representerade dem och de hade skrivit minnen de har med mig, blev rörd till tårar! På kvällen bjöd de mig på restaurang och sen utgång på min favoritnattklubb dit även min blivande kom lite senare och vi dansade hela natten!

    Nu är även festhäftena utskrivna och ungefär hälften ihopfästa och klara! Alla små detaljer börjar falla på plats, men än är jag inte helt klar! Hoppas dock att jag känner mig klar efter den här veckan så nästa blir så lugn som den kan bli :P

  • Äldre 5 Aug 19:58

    Härligt. Vilka fina hippor alla fick. Igår var vi och pratade med floristen om dom sist detaljerna. nu är det också spikat. skall hämta min klänning på torsdag förhoppningsvis. sedan så tror jag att vi har kvar: skriva ut bordsplaceringsbilden, vigselprogram, en sista check med DJ och bekräfta allting med hotellet :) det skall göras denna veckan. vill ha så lite som möjligt att göra nästa vecka :)

    11 DAGAR KVAR!! Kan ni fatta??:D

  • Äldre 5 Aug 19:58

    Härligt. Vilka fina hippor alla fick. Igår var vi och pratade med floristen om dom sist detaljerna. nu är det också spikat. skall hämta min klänning på torsdag förhoppningsvis. sedan så tror jag att vi har kvar: skriva ut bordsplaceringsbilden, vigselprogram, en sista check med DJ och bekräfta allting med hotellet :) det skall göras denna veckan. vill ha så lite som möjligt att göra nästa vecka :)

    11 DAGAR KVAR!! Kan ni fatta??:D

  • Äldre 5 Aug 23:43

    Usch - jag veeet att allt kan ändrad massor med gånger men vädersiterna har precis börjat visa vår helg.. Inre Småland ska inte bara få en del regn - det ska typ bli 15 grader !!! Detta har verkligen tagit ner mitt bröllopshumör just nu! ????

    Annars håller vi på med det sista.. Bordsplaceringslappar, ska göra girlanger och ett hjärta vi kan ha bakom oss vid bordet. Det börjar dock dyka upp saker som stressar lite med alla som ska veta vad de ska göra, listor till alla och se till så allt blir gjort när vi inte är där på lördagen. Jag behövde verkligen min pojkvän nu men han har inte klarat trycket. Han tar inga egna initiativ att fixa något just nu och vi är på olika plan just nu. Så himla tråkigt! Det var ju nu vi skulle ta krafttag tillsammans! ???????? :(

  • Äldre 6 Aug 11:49

    tråkigt med vädret :( men fokusera inte på det. ingenting som man kan påverka. hos oss kan man inte dra en logisk slutsats om vart vädret är påväg... någonsin... västkusten vettu! :)

    synd med din pojkvän. har du pratat med honom om det? han kanske känner sig stressad också men har ett annat sätt att visa det på? min bästa kompis kille när dom gifte sig kände sig väldigt stressad så han lixom bara la av med allting en stund XD han kom dock på andra tanker efter några dagar

    Det löser sig! :)

  • Äldre 6 Aug 23:10

    Tack för peppen, vi är på banan igen. Och vädret förändrad lite hela tiden verkar det som.. Gah!!! Bara dryga veckan kvar! Så himla roligt och overkligt!! Vi har precis fixar bordsplaceringslappar och ska nu skriva listor till alla som kan tänkas behöva veta vad de ska göra ;) Någon som kommit på något ni glömt nu i sista veckan?


    Blivande Brud 2014 skrev 2014-08-06 11:49:26 följande:

    tråkigt med vädret :( men fokusera inte på det. ingenting som man kan påverka. hos oss kan man inte dra en logisk slutsats om vart vädret är påväg... någonsin... västkusten vettu! :)

    synd med din pojkvän. har du pratat med honom om det? han kanske känner sig stressad också men har ett annat sätt att visa det på? min bästa kompis kille när dom gifte sig kände sig väldigt stressad så han lixom bara la av med allting en stund XD han kom dock på andra tanker efter några dagar

    Det löser sig! :)


  • Äldre 7 Aug 21:43

    Här börjar både jag och min blivande bli nervösa haha ;P Det är svårt att tro att dagen snart är här! Kommer hela tiden på olika delar av bröllopet och bara "Just det dem kommer ju på bröllopet!" eller "Just det vi ska ju bo i värsta sviten två nätter efter bröllopet!" och "Just det efteråt kommer vi ha massor av fina bilder från vår fotograf som är med hela dagen!" Det är så mycket kul som väntar som man inte ens tänker på Solig

    Angående vädret så är jag också lite nervös över det. Långtidsprognoserna ändrar sig ju verkligen flera gånger om dagen så jag har försökt att hålla mig lite cool än iaf, men det är ju lätt för mig att säga vars väder hittills har visat sol/moln och som värst 0,4 ml regn... Vi har iaf ett stort vitt paraply ståendes här hemma i värsta fall Glad

    Vi är klara med alla pyssel-grejer, det känns jätteskönt! Däremot har vi kvar lite möten med folk... På måndag har jag min provuppsättning och efter det ska vi träffa personalen på festlokalen igen och gå igenom allt en gång till. På fredagen innan bröllopet kommer fotografen hit (en vän till mig som inte längre bor i stan) så det blir först då vi ses och kan visa honom vart bröllopet kommer vara och gå igenom fotoplatser SAMTIDIGT som vi ska soundchecka, dekorera lokalen, vigselplatsen och gå igenom allting igen med vårt toastpar! Phew... Det låter som mycket, men jag hoppas att jag kan hålla mig lugn och vara glad och bara le genom allt, vill verkligen inte vara stressad och snäsa till eller nåt sånt! Som tur är kommer personalen hjälpa oss med att ställa i ordning allt + att några vänner och några i familjen följer med och hjälper till!

    Hur ser eran vecka ut innan bröllopet? Mycket kvar att göra eller smooth sailing?

  • Äldre 9 Aug 15:05

    jag var helt inställd på att allting skulle vara färdigt så att vi bara kan njuta veckan innan. Icke!! hehe Vi skall göra färdigt vigselprogrammen, stämma av med restaurangen och tårtmakaren angående allergier, special kost etc. vi måste förbi floristen och släppa av ett gäng utomhuskrukor som skall användas vid vigseln.

    Tror att SMHI har ändrat sig 40 gånger ang vädret så nu har jag gett upp... Vi är nu utrustade för det bästa samt det värsta.

    Fick hem klänningen i Torsdags... Kämpar så hårt för att inte gå och pilla på den heheh :D

    Idag haffade dom min sambo för svensexa :)

    1 vecka kvar.... Har inte alls varit nervös hittils men nu pirrar det riktigt bra i magen! :D

  • Äldre 11 Aug 09:49

    fick min möhippa i lördags,och hela dagen var sjukt rolig,fick ledtrådar som ledde till en tatueringsstudio där jag fick tatuera valfritt motiv,blev bröllopsdatumet 20140816:)blev skitsnyggt..efter det var det lunch,öl och lite frågequiz i Vasaparken..efter det vart det ögonbindel på och en lååång(kändes det som iaf) promenad tills vi kom fram till dansverkstan och där vart det en kurs i lapdance;)superskoj och hoppas min karl uppskattar det när jag ska showa det vi lärde oss;).efter det så gick vi hem till mig och duschade och gjorde oss iordning för nästa hemliga uppdrag..in i taxi med ögonbindel igen.åkte ca 15 min och jag hade ingen aning om vart vi skulle.när vi var framme öppnades dörren och en man tog min hand och ledde mig in i huset och ner för trappen,tjejerna kom lite efter.,där i källaren hade han en musikstudio där jag såklart skulle sjunga in en låt!.har ingen sångröst men det var sjukt kul.sjöng Girls just wanna have fun(såklart)..hehe..fick väl i mig en flaska vin bara på dom 30 min det tog att spela in låten..efter det så drack vi och tjötade på som vi är rätt så bra på..mkt skratt och en del tårar också..sen åkte vi ner på stan och åt och drack på restaurang och fortsatte kvällen..summan av kardemumman så dagen kunde inte blivit bättre,kommer aldrig glömma den och mina vänner är toppen och lyckades fantastiskt med att förgylla min dag:)
    Nu är det bara att ladda om tills på lördag,börjar bli pirrigt!!..:):) 

  • Äldre 12 Aug 00:38

    Nu är det verkligen nära!
    Idag har jag fixat naglarna, hämtat ut min blivandes kostym.
    Imorgon ska jag förlänga mitt hår, och baka lite kladdkakor, och det blir svensexa för min blivande.
    Hela veckan är uppbokad men det känns ändå inte för mycket. Jag är så lycklig och förväntansfull :D

  • Äldre 12 Aug 08:36

    Nu börjar det kännas lite nervöst faktiskt. Kollar olika vädersiter flera gånger om dagen, men det ändras ju fortfarande varje gång jag kollar så det är bara att försöka ha is i magen. Vi var till festlokalen igen igår iaf och kollade ut en ordentlig plan B vid regn och det känns bra!

    Idag gör jag min sista jobbdag, så skönt! Jag ska bara ta det lugnt imorgon medan min blivande gör sin sista jobbdag, testa provsminkningen igen och så där.

    På torsdag ska jag och blivande gå på massage och sedan inhandla mat och frukost så våra vänner som ska bo i vår lägenhet medan vi bor på hotell bröllopsnatten och natten efter har något att äta ;)

    Fredag blir den stora fixar-dagen! Då ska man samla ihop allting och, hämta blommorna och åka till festlokalen med toastparet och svärföräldrarna och ställa iordning allt, det är jag spänd inför, ska bli så kul att se allt komma på plats! Då kan man ju även med mer säkerhet bestämma sig för ute- eller innevigsel. Spännande!

    Ska ni ha utomhusvigsel?

  • Äldre 19 Aug 21:26


    Hoppas ni alla hade en underbar dag! 
    Själv var den högre än alla mina förväntningar. 
    Jag skickar med två bilder från dagen, Vill gärna se bilder från er andra! :D
  • Äldre 22 Aug 18:31

    Jaa- vi är gifta!! Nu är jag FRU!!!!!! <3   Dagen blev så...perfekt. Att den KUNDE det? Otroligt perfekt! Jag liksom ni andra brudar måste varit oroliga över vädret- men solen sken !

  • Äldre 24 Aug 11:03


    Nu är man fru:)känns helt fantastiskt,och dagen var verkligen perfekt..kunde inte blivit bättre!:) Alla var verkligen så vackra och stiliga,maten var toppen,drycken god och festen såå rolig.dans natten lång,hade så ont i benen dagen efter men det var det värt..Sen åkte vi till Rom i måndags och kom hem i fredags.Så nu är det tillbaka till vardagen som gäller fast en bättre sådan:).Som sagt dagen kunde inte blivit bättre:)
  • Äldre 26 Aug 12:29

    Åh så fina ni var! 
    och stämmer in i kören,
    6:15 höll jag på att gråta när jag såg att vädret visade regn från 13-19.
    Men det utvecklades till sommarens sista strålande superfina dag! Solen sken hela tiden och det blev knappt kallt på kvällen. Allt blev precis som vi förväntade oss och så mycket mer, kunde inte önskat oss en mer lyckad bröllopsdag.

Svar på tråden 16 augusti 2014 !