• Äldre 11 Oct 08:10
    44696 visningar
    204 svar
    204
    44696

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 31 Jul 08:04
    Blivande Brud 2014 skrev 2014-07-30 21:28:58 följande:

    Hur gör ni natten innan? sover ni hemma? tillsammans? isär? berätta! :)

    Är det någon som har haft sin hippa ännu? Jag har en konstig magkänsla av att någonting sker till helgen... Alla är så mystiska kring mig just nu... Vi får se :)


    Hej! Vi sover tillsammans natten innan! Vi bor i mina föräldrars sommarstuga (riktigt mysig vid vattnet!) natten innan och så kommer alla dit och så gör vi oss klara på lördagen! Ser fram emot det! Jag har hört från flera här inne att det är skönt att sova sista natten tillsammans. Och jag tänker att det kommer bli underbart att möta bröllopsdagen tillsammans. Men vi ska ju också göra oss klara tillsammans och han har sett klänningen....

    Hoppas du får din hippa snart då! Jag har haft den! Så mycket några av dem hade pysslat så jag blev rörd :) En som inte är en tärna (har fyra) önskar jag att jag haft som tärna, hon hade fixat massor och var verkligen engagerad! Hon ska gifta sig nästa sommar och jag hoppas lite att hon och jag kan prata en massa innan det. Jag vet ju hur det är när alla andra inte fattar hur stort det blir för en. ;) 
  • Äldre 31 Jul 09:40

    Håller tummarna för hippa i helgen för dig då!
    Min har inte vart än och jag har faktiskt inte en susning över när den kan vara, om det ens blir någon då alla mina vänner är utspridda över landet fram till bröllopet.

    Kvällen innan sover vi isär. Min fästman har faktiskt yrkat på att vi sover isär redan från tisdagen så att vi får vara med respektive vänner och familjer innan det bär av - samt att det saka bli så speciellt som möjligt på den stora dagen då han inte vill se mig förens vid altaret.

    Så jag sover hemma hos min mamma, med hela mitt följe :) det kommer bli den ultimata tjejkvällen. Även om jag kommer sakna våran skapligt nya säng mot min lillebrors ärvda så är det mysigt.

  • Äldre 31 Jul 09:58

    Jag åker hem till Sverige i morgon, så om det blir någon hippa lär det bli nästa vecka, får se
    Vi kommer sova isär sista natten, jag hos min mamma, han med sina vänner, som kommer på fredagskvällen, de har inte setts på länge. Jag är bara orolig att de kommer att sitta uppe hela natten och att han kommer att vara helt slut på bröllopsdagen. Men det kan jag inte göra något åt.

  • Äldre 31 Jul 10:41

    Hoppas ni får riktigt bra hippor! Det jag tänkte på min hippa var att vad som än händer så var positiv och glad! För jag ÄR ju glad för att det händer och allt de gör. Även fast ibland jag kanske gjort annorlunda. Men de hade ju planerat och jag flöt bara med. Då va det enklare att vara glad för allt! Glad och tacksam.

    Haha skrattade precis åt mig själv, jag kollar vädret redan! Jag kan nå till 7 augusti på SMHI och spanar på vad det kan bli för väder den 16 augusti... Är det på väg att bli kallare? Kommer vi in i en regnig period? m.m. Jag lär bli galen sista veckan ;)

  • Äldre 31 Jul 10:55

    Vi kommer också att sova isär, hela sista veckan.
    Jag har haft en hippa, men mina vänner i norrland, men jag börjar misstänkta att något är pågång här i stockholm också men jag vet inte. förväntar mig ingenting, även om det vore roligt :)

    jag har också kollat vädret då och då. Tycker att det vore ganska skönt om det inte blir 30 grader varmt och strålande sol (det blir så jobbigt att ta bilder om solen lyser i ansiktet), samtidigt som jag inte vill att det ska regna!
    Man vill styra över vädret, fast man inte kan ;)


    Haha skrattade precis åt mig själv, jag kollar vädret redan! Jag kan nå till 7 augusti på SMHI och spanar på vad det kan bli för väder den 16 augusti... Är det på väg att bli kallare? Kommer vi in i en regnig period? m.m. Jag lär bli galen sista veckan ;)


  • Äldre 31 Jul 13:16

    Nä 25 grader och en varm kväll. Sol med lite moln då och då vore perfekt. Inget regn alls dagarna innan heller, men vi får väl se. Vi ska gifta oss ute på en äng så jag vill ju inte ställa in det för att det HAR regnat (men är fint på dagen)...

  • Äldre 31 Jul 16:47

    16 dagar kvar nu bara:)känns helt overkligt...:)

  • Äldre 3 Aug 11:16

    Halloj alla brudar.

    Det blev möhippa igår!

    Dagen började med att jag skulle träffa min tärna. Vi skulle gå på stan och äta lunch med varandra hade vi kommit överens om. Så vi träffades och åt och jag började tänka att ja men det är nog inte denna Lördagen som möhippan är. Men så gick vi in i en affär och skulle kolla på klänningar. Där står butiksbiträdet och ger mig en klänning som jag skulle ha på mig...

    sen gick vi till en vinbar och där kommer servitörerna fram och börjar smycka mig med bla en rosa tiara.

    sedan blev jag kidnappad till en salong där mina andra kompisar stod och väntade med champange och jordgubbar. Vi hade en liten photo session och jag fick mina naglar fixade.

    sedan åkte vi till en restaurang och åt mat och efter det så tog dom mig hem där dom hade ordnat med jätte fest åt mig. min sambo hade hjälpt dom fixa allting hemma. dom delade ut massa roliga presenter och festen inledes med en film som min kompis hade gjort där min sambo höll ett tal för mig om oss två.. så där började jag lipa som ett barn för att det var så gulligt. heheh sedan festade vi natten lång.

    Jag är så otroligt tacksam över den dagen. kunde inte bett om en bättre dag med mina vänner. helt fantastiskt!

    Hoppas ni har en fin Söndag :)

  • Äldre 4 Aug 08:39

    Kul med hippa!

    Min gick också av stapeln i lördags :)
    blev lurad av chefen att jag hade jour - och så hade min kollega sagt åt en kvinna att ringa in ett samtal och säga att vi inte fick komma förens vid 9. Fästmannen skulle skjutsa mig till kontoret "så han kunde hämta upp mig sen för att handla".
    Men vid kontoret väntade en tjej med en mask för ansiktet - en mask med mitt ansikte på! Jag fick en lapp om att jag skulle klä på mig det som var i påsen, och sen nya lappar som tog mig över centrum för att plocka upp saker och vänner. Sist hamnade jag i en park där resten av vännerna var.
    Picnic brunchade och fikade medan jag fick svara på frågor och måla porträtt på fästmannen. Vi körde burken! Haha, så festligt. Sen ögonbindel och in i bilen.
    Hamnade utanför Västerås (björnön) och körde femkamp. yxkastning/pilbåge/hästskokastning/blåsrör/pistolskytte följt utav grillning. Jag är en ganska tävlingsinriktad människa så var helt perfekt! Efter det så hade tjejerna bokat en stuga med bastu och badtunna, samt så fanns en brygga ned till mälaren. Så vi badade och myste hela kvällen innan några vek av och de som bor i samma stad som jag drog ut mig på krogen! Somnade strax innan 5. Så så glad hela dagen!

  • Äldre 4 Aug 10:58

    Jag fick min möhippa nummer 2, i lördags! :)


    Det var en ganska lugn dag (förutom att jag blev stucken av en geting precis innan, så det gjorde ont hela dagen)

    Vi hade picknick och sen middag hemma hos en av tjejerna, följt av lite frågesport och film. Det var perfekt för mig! Så roligt att de hittade på något.

    Idag ska jag åka och hämta ut min klänning, äntligen!!

Svar på tråden 16 augusti 2014 !