• Äldre 11 Oct 08:10
    44665 visningar
    204 svar
    204
    44665

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 28 Jul 10:10
    pinkflesh skrev 2014-07-28 09:03:32 följande:

    Kärleken: Vad tråkigt! Men en ide jag fick, vet inte iof om det går att andas bra i det heller, men såna där indragande typ spandex eller vad det heter? Skulle det funka tro? Har själv inte trstat, men vet ju att det finns! Känns ju tråkigt att behöva stressa om vikten nu precis innan bröllopet. Fast har ju läst om brudar dom får panik för att de har råkat gå ned i vikt pga stress och klänningen har blivit för stor! Men jag tror det kommer lösa sig för dig! Det är verkligen en jättefin klänning :)


    Tack för peppen!
    Ja jag kanske får gå och prova något sådant. Känns för sent att beställa på internet men typ lindex eller twilfit kanske har. 
    Ja det är skittråkigt att behöva tänka på det nu. Jag har ju försökt extra att inte äta en massa mer över sommaren, men tydligen har det inte räckt. Men efter mardrömsprovningen igår så har jag nog fått den motivation jag behöver. Det finns ju liksom inget val nu. Bara att göra! (äta lite/mindre)
  • Äldre 28 Jul 10:34
    kärleken skrev 2014-07-28 08:58:36 följande:
    Ja jag hoppas verkligen det! Det är precis vid bröstkorgen som det är tait...Så fettet rund där och ryggen? 
    Jag tror inet dte går... det är dragkedja därbak och vad kan man då göra? Lägga dit en liten tygremsa? Det känns ändå som det blir sista veckan i så fall`? Jag får prova den när det är en vecka kvar och funkar det inte då måste jag ju lösa det!!
    Nej, mitt bak går det inte, i så fall tar man ut sidsömmarna lite, om det finns bred sömsmån så att tyget räcker till det. Ta hjälp av någon som vet hur man gör. Hoppas att det ordnar sig!
  • Äldre 28 Jul 10:40
    Elna14 skrev 2014-07-28 10:34:03 följande:
    Nej, mitt bak går det inte, i så fall tar man ut sidsömmarna lite, om det finns bred sömsmån så att tyget räcker till det. Ta hjälp av någon som vet hur man gör. Hoppas att det ordnar sig!
    Ja tack! Som det är nu så får jag ju på mig den men det är ju inte så bekvämt - och dte vill jag ju att det ska vara! Om jag inte fixar det på två veckor nu så får jag gå till en sömmerska, eller prova med en slimingprodukt, som ett linne som håller in lite, men det är kanske svårt över ryggen och bröstkorgen.. USCH! Jag ville verkligen inte hamna här! Det kändes så bra när jag provade den i juni... :(
    Jag hoppas verkligen ingen av er hamnar i min sits! 
  • Äldre 28 Jul 21:56

    hej på er alla glada brudar.

    jag hoppar in här. bättre sent än aldrig Gifter oss den 16 Augusti på västkusten på en liten ö i skärgården. vigseln hålls utomhus (hoppas jag och festen på ett hotell som ligger precis bredvid.

    Vi har allting färdigt... Tror jag.. skall gå på min sista prövning på Fredag och då är min klänning antagligen klar. vi skall träffa floristen på Måndag och gå igenom dom sista detaljerna och sedan är det bara små pill kvar.

    tänkte bara dela med mig av min erfarenhet med klänning som sitter lite för tight. exakt samma sak hände mig när jag var tärna.... jag köpte faktist typ någon spanx liknande sak på twilfit. fick hjälp av personalen för jag ville inte ha något som var för tjockt eller obekvämt osv och det funkade jätte bra på mig. jag kunde knappt knäppa upp klänningen innan jag fick på mig spanx kjolen eller vad man nu skall kalla det :-P

    Så gå dit och testa och se om du hittar något som kanske kan funka för dig?

    :)

  • Äldre 29 Jul 08:10
    Blivande Brud 2014 skrev 2014-07-28 21:56:25 följande:

    hej på er alla glada brudar.

    jag hoppar in här. bättre sent än aldrig Gifter oss den 16 Augusti på västkusten på en liten ö i skärgården. vigseln hålls utomhus (hoppas jag och festen på ett hotell som ligger precis bredvid.

    Vi har allting färdigt... Tror jag.. skall gå på min sista prövning på Fredag och då är min klänning antagligen klar. vi skall träffa floristen på Måndag och gå igenom dom sista detaljerna och sedan är det bara små pill kvar.

    tänkte bara dela med mig av min erfarenhet med klänning som sitter lite för tight. exakt samma sak hände mig när jag var tärna.... jag köpte faktist typ någon spanx liknande sak på twilfit. fick hjälp av personalen för jag ville inte ha något som var för tjockt eller obekvämt osv och det funkade jätte bra på mig. jag kunde knappt knäppa upp klänningen innan jag fick på mig spanx kjolen eller vad man nu skall kalla det :-P

    Så gå dit och testa och se om du hittar något som kanske kan funka för dig?

    :)


    Hej! Vad härligt det låter! Jag vill/ska också ha utomhusvigsel - i en ekhage :) 
    Vi har en hel del pyssel kvar men det rullar på. 
    Ja jag kämpar just nu på att inte äta så mycket, går ganska bra, men ha rju bara hållt på i 1,5 dag :) 17 dagar kvar :)

    Jag kom på att jag provat klänning när det va varm och på kvällen vid halv tio typ. Jag var säkert svullen också, men det kan ju vara varmt på bröllopsdagen också! Så jag måste ner. Jag vill egentligen inte förlita mig på spanx, har tittat på några modeller redan ;) Ska försöka gå ner i fett (om det går). Tyvärr åker jag ifrån Karlstad som har en sån affär två veckor innan bröllopet för att ha bröllopet i småland. Kanske går att köpa på öppet köp i 30 dagar? Om jag inte skulle använda den sen? Får nog kolla det. Jag ahr hört att spenx är superbra. Hoppas det funkar även över bröstkorgen ....
  • Äldre 29 Jul 10:10
    Elna14 skrev 2014-07-18 08:34:18 följande:
    Haha okej, gudars, ja det ställer ju till det med flytt också. Men så rolig!
    pinkflesh skrev 2014-07-18 16:46:02 följande:
    Tack! Supernöjd :D Enda är ju att den är i ivory och klänningen i white. Men får gå.

    Vad roligt! Haha, skrivit massor med listor jag med men skulle nog aldrig hålla koll på vad jag säger annars.

    --
    Ser att jag missat massor! Då jag har svårt att tro att min fästis kommer se detta, så kan jag berätta vad jag köpt i morgongåva. Jag har beställt en graverad slipsnål, som han faktiskt kommer få på bröllopsmorgonen så han kan bära den på bröllopet om han vill. För klocka vill han minsann köpa själv osv.

    kärleken - usch då! Hoppas du bara var lite extra svullen. Men annars går det absolut att minska på tre veckor, det handlar bara om hängivenhet :) men det är bra att ha spandex som back-up, då som du säger är det ju fullt möjligt att det blir varmt på kvällen. Jag har själv beställt på samma premisser som du, så jag ska prova den i helgen och hoppas verkligen att jag behållt status quo. Inte riktigt tid egentligen att göra någon förändring.

    Vi ska den här veckan kolla av med cateringfimarn, serveringspersonalen, fotografen och trubaduren. Så skönt att börja planera på riktigt!
    Beställde även blommor i fredags :D 18 dagar kvar!
  • Äldre 29 Jul 10:46

    Jag är snart klar med placeringskorten, vi har börjat göra schema för dagen och veckan, har beställt blommor och min klänning ska komma på fredag.


    Det börjar verkligen närma sig nu :D

  • Äldre 29 Jul 10:57
    AndreaMiguel skrev 2014-07-29 10:46:27 följande:

    Jag är snart klar med placeringskorten, vi har börjat göra schema för dagen och veckan, har beställt blommor och min klänning ska komma på fredag.


    Det börjar verkligen närma sig nu :D


    Härligt! Vi har också börjat med placeringskorten och bordsnamnen till borden. Så roligt att allt börjar bli klart. Men det känns som om jag kommer på mer och mer saker hela tiden. Vi som ska gifta oss i en annan stad och åka dit (35mil) en vecka innan - tänk om vi glömmer något... :) 
    Ni som har restaurang/helhetslösning. Ska ni träffa dem nu när det närmar sig eller nöjer ni er med mail och telefon? Brukar man träffas några dagar innan för att stämma av...? Skulle kanske kännas skönt..
  • Äldre 30 Jul 21:26
    kärleken skrev 2014-07-29 10:57:55 följande:
    Härligt! Vi har också börjat med placeringskorten och bordsnamnen till borden. Så roligt att allt börjar bli klart. Men det känns som om jag kommer på mer och mer saker hela tiden. Vi som ska gifta oss i en annan stad och åka dit (35mil) en vecka innan - tänk om vi glömmer något... :) 
    Ni som har restaurang/helhetslösning. Ska ni träffa dem nu när det närmar sig eller nöjer ni er med mail och telefon? Brukar man träffas några dagar innan för att stämma av...? Skulle kanske kännas skönt..
    hej! Åh jag undrar samma sak. Det verkar som om dom flesta sköter kommunikation med restaurang eller hotell via mail. Så ser det ut i vårat fall. men jag tycker att det hade varit skönt om man fick träffas typ nu så att man kunde blåsa ut dom sista frågorna eller funderingarna man har. vi gifter oss också i en annan stad än den vi bor. inte riktigt 35 mil men 15 mil. Tillräckligt långt bort för att det skall bli jobbigt om man glömmer något. :D
  • Äldre 30 Jul 21:28

    Hur gör ni natten innan? sover ni hemma? tillsammans? isär? berätta! :)

    Är det någon som har haft sin hippa ännu? Jag har en konstig magkänsla av att någonting sker till helgen... Alla är så mystiska kring mig just nu... Vi får se :)

Svar på tråden 16 augusti 2014 !