• Äldre 11 Oct 08:10
    44650 visningar
    204 svar
    204
    44650

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 21 Jul 10:56
    Elna14 skrev 2014-07-21 09:25:47 följande:
    Det där är inte lätt, jag funderar också på det. Om ni inte bryr er om dyra prylar, och han precis köpt en ny klocka är det väl bättre att komma på något annat. Tyvärr har jag inga bra tips. Men nej, det är inte kris än, du har flera veckor på dig. Förresten, är du helt säker på att han inte läser här, annars kanske du ska vara försiktig med att skriva vad du tänker köpa

    Vi satte oss och började med bordsplaceringen nu i helgen. Inte helt enkelt, men kändes som att vi fick ihop en hyfsat bra preliminär version. Nu börjar jag känna att jag har koll på det allra mesta. Det är mest jag som sköter det praktiska i planeringen just nu, min blivande har en jätteviktig deadline på jobbet i slutet på juli, så han har inte mycket tid.
    Ja jag tror jag är säker på det. Men jag ska kanske inte skriva här mer om det. Men det är svårt! Jag känner mig stressad över det för att jag vill att det ska bli så bra men inte har bestämt mig än! 
    I helgen lämnade vi in ringarna för gravering och putsning! Så nu blir det utan ring i några veckor till bröllopsdagen!
  • Äldre 21 Jul 11:57
    kärleken skrev 2014-07-21 10:56:25 följande:
    I helgen lämnade vi in ringarna för gravering och putsning! Så nu blir det utan ring i några veckor till bröllopsdagen!
    Det kändes så tomt på fingret när jag lämnade in min, så jag köpte en billig ring att ha så länge
  • Äldre 24 Jul 13:41

    Nu har jag beställt alla blommor! 900kr blev det för min bukett och 100kr för blommorna till håret (brudslöja), sedan 75kr för corsage till killen :)
    Hoppas på att jag blir supernöjd!

  • Äldre 24 Jul 19:20
    kärleken skrev 2014-07-24 13:41:58 följande:

    Nu har jag beställt alla blommor! 900kr blev det för min bukett och 100kr för blommorna till håret (brudslöja), sedan 75kr för corsage till killen :)
    Hoppas på att jag blir supernöjd!


    Härligt! Rimlig peng också (tycker jag) för blommor Glad

    Vi fixade förresten bordsplaceringen i fredags som vi hade gjort upp! Det kändes jättesvårt till och från under hela processen och ibland t.o.m. omöjligt Tungan ute Men sen helt plötsligt fall allting bara på plats! Det blev riktigt bra Skrattande Och det gick fort på typ mindre än en timme! Väldigt skönt. Nu hoppas jag bara på inga sena avhopp... Men våran bordsplaceringstavla är en griffeltavla så i värsta fall går det ju att sudda och ändra Glad

    Nu måste vi bara fixa klart gästpresentationerna och festhäftena, de är på god väg, skulle säga 75 % klara Tungan ute Men känner ändå att det brinner lite med dem!

    Också håller jag på att fila på vad jag vill säga till min blivande under vigseln som "löfte" fast vi har kallat det mer för "våra ord till varann". Det är svårt för jag vill ju att det ska kännas som mig, oss, vad han skulle bli glad av att höra och vad jag kommer klara av att säga inför så många människor! Ska ni säga några egna ord till varann under vigseln? Eller kanske hålla tal för varann på middagen?
  • Äldre 25 Jul 08:34
    pinkflesh skrev 2014-07-24 19:20:46 följande:
    Ska ni säga några egna ord till varann under vigseln? Eller kanske hålla tal för varann på middagen?
    Vi ska inte ha egna löften, däremot funderar jag på att sjunga en sång till honom under festen. :) Men jag vet inte vilken sång bara..
  • Äldre 25 Jul 09:24
    pinkflesh skrev 2014-07-24 19:20:46 följande:
    Nu måste vi bara fixa klart gästpresentationerna och festhäftena, de är på god väg, skulle säga 75 % klara Tungan ute Men känner ändå att det brinner lite med dem!

    Också håller jag på att fila på vad jag vill säga till min blivande under vigseln som "löfte" fast vi har kallat det mer för "våra ord till varann". Det är svårt för jag vill ju att det ska kännas som mig, oss, vad han skulle bli glad av att höra och vad jag kommer klara av att säga inför så många människor! Ska ni säga några egna ord till varann under vigseln? Eller kanske hålla tal för varann på middagen?
    Oj, vi har inte alls börjat med gästpresentationerna; vi får se om vi hinner med det senare eller om det bara blir väldigt kortfattat typ 'xx - brudens kusin'.
    AndreaMiguel skrev 2014-07-25 08:34:01 följande:
    Vi ska inte ha egna löften, däremot funderar jag på att sjunga en sång till honom under festen. :) Men jag vet inte vilken sång bara..
    Jag funderar också på en sång. Han vill gärna ha egenformulerade löften, men jag tycker att det är svårt.

    Sångförslag om du vill sjunga på festen (men det beror ju på vad du har för sångröst, jag skulle inte klara av den), At last (original Etta James); den här bruden tycker jag gör den väldigt bra:

    ">

  • Äldre 28 Jul 07:48

    Hej! 
    Vad kul det är att följas åt ni när det verkligen är nära! Jag hoppas på att få se bilder från era bröllop senare :) och/eller berättelse :)

    För mig har det som inte fick hända hänt!! Jag har gått upp i vikt så jag knappt kan andas i min klänning! Jag får på den men det är inte bekvämt! Jag provade den igår och den sitter åt! Jag är så ledsen för detta :( Jag som beställde den i den storlek jag var utan att ha ambitionen att gå ner i vikt. Men så klart inte gå upp! Men nu har jag gjort det om än lite...
    Så nu är jag helt inställd på att äta väldigt lite de kommande 3 veckorna och hoppas att fett försvinner - JA jag vet ju inte ens om det kommer funka. Försvinner verkligen fett så snabbt från kroppen?? Jag tänker att det mest är vätska och vikt som kan försvinna snabbt men att fett är svårt?? Usch, verkligen ledsen. Min klänning är verkligen fin men jag vill inte känna att jag inte kan andas ordentligt på min bröllopsdag. Men jag har ingen annan lösning/klänning så detta måste funka!! :( :(
    Jag som i vanliga livet försöker leva normalt utan ätstörningar och att hela tiden tänka på vikten. Och så måste jag ändå göra detta.

    Men jag måste försöka tänka att det är bara tre veckor nu. Det är inget annat att göra än att äta lite. och hoppas. 

  • Äldre 28 Jul 08:42
    kärleken skrev 2014-07-28 07:48:21 följande:

    Hej! 
    Vad kul det är att följas åt ni när det verkligen är nära! Jag hoppas på att få se bilder från era bröllop senare :) och/eller berättelse :)

    För mig har det som inte fick hända hänt!! Jag har gått upp i vikt så jag knappt kan andas i min klänning! Jag får på den men det är inte bekvämt! Jag provade den igår och den sitter åt! Jag är så ledsen för detta :( Jag som beställde den i den storlek jag var utan att ha ambitionen att gå ner i vikt. Men så klart inte gå upp! Men nu har jag gjort det om än lite...
    Så nu är jag helt inställd på att äta väldigt lite de kommande 3 veckorna och hoppas att fett försvinner - JA jag vet ju inte ens om det kommer funka. Försvinner verkligen fett så snabbt från kroppen?? Jag tänker att det mest är vätska och vikt som kan försvinna snabbt men att fett är svårt?? Usch, verkligen ledsen. Min klänning är verkligen fin men jag vill inte känna att jag inte kan andas ordentligt på min bröllopsdag. Men jag har ingen annan lösning/klänning så detta måste funka!! :( :(
    Jag som i vanliga livet försöker leva normalt utan ätstörningar och att hela tiden tänka på vikten. Och så måste jag ändå göra detta.

    Men jag måste försöka tänka att det är bara tre veckor nu. Det är inget annat att göra än att äta lite. och hoppas. 


    Det borde gå att gå ner på tre veckor, det kan väl inte handla om så mycket om du inte märkt det förrän nu? 
    Annars kanske det går att justera klänningen? 
  • Äldre 28 Jul 08:58
    Elna14 skrev 2014-07-28 08:42:31 följande:
    Det borde gå att gå ner på tre veckor, det kan väl inte handla om så mycket om du inte märkt det förrän nu? 
    Annars kanske det går att justera klänningen? 
    Ja jag hoppas verkligen det! Det är precis vid bröstkorgen som det är tait...Så fettet rund där och ryggen? 
    Jag tror inet dte går... det är dragkedja därbak och vad kan man då göra? Lägga dit en liten tygremsa? Det känns ändå som det blir sista veckan i så fall`? Jag får prova den när det är en vecka kvar och funkar det inte då måste jag ju lösa det!!
  • Äldre 28 Jul 09:03

    Kärleken: Vad tråkigt! Men en ide jag fick, vet inte iof om det går att andas bra i det heller, men såna där indragande typ spandex eller vad det heter? Skulle det funka tro? Har själv inte trstat, men vet ju att det finns! Känns ju tråkigt att behöva stressa om vikten nu precis innan bröllopet. Fast har ju läst om brudar dom får panik för att de har råkat gå ned i vikt pga stress och klänningen har blivit för stor! Men jag tror det kommer lösa sig för dig! Det är verkligen en jättefin klänning :)

Svar på tråden 16 augusti 2014 !