• Äldre 11 Oct 08:10
    44660 visningar
    204 svar
    204
    44660

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 26 Jun 11:22

    Ja det låter ju jättefint till din klänning! Roligt med ett så fint halsband!

    Vi fikade med vår vigselförrättare i våras så ska bara skicka honom material och ordning och sånt. Jag känner honom lite sen innan så det ska nog gå bra :)

    Jag går på en första tvåveckorssemester i morgon! Ska bli så skönt (sen jobbar jag 3 veckor och är sedan ledig igen 3 veckor i samband med bröllopet). 
    Det är en del som jag behöevr köpa in nu...
    - smink och hårgrejer - Vad ska jag välja! Behöver nog spendera en stund och få hjälp osv. Hon som ska fixa håret/smink har jag fått en lista på vad jag behöver.
    - kofta/sjal om det blir kallt
    - extraskor
    - underkläder
    - paraplyer till oss
    - grovt snöre att använda i lokalen
    - putsa upp de klackskor jag ska ha
    - ljusslingor till lokalen
    - framkalla kort vi ska ha på väggen i lokalen
    .... (bara det jag kom på nu...)

    Ska ni ha strumpbyxor?!? Vita eller hudfärgade i så fall?Jag ahr ju inte hellång klänning som går i golvet så mina ben kommer ju synas ibland säkert.....

  • Äldre 26 Jun 11:48

    Vad roligt att ni tror det blir bra :D 


    Har suttit och läst massa trådar med brudar som just har gift sig, och nu kom fjärilarna på riktigt! Så roligt!!

    Det där med smink är klurigt. Jag tror att jag ska sminka mig själv, men ändå köpa in nya produkter. Jag tror jag ska gå till någon affär med olika märken och sen be om hjälp :)


    Jag vet inte om jag ska ha strumpbyxor faktiskt! tänker att det kan bli skönt i skorna, har svårt för att vara barfota i skor, men jag har ju en lång klänning, så av den anledningen behövs det ju inte. Tänker nog köpa in och sen bestämma mig, beror nog lite på vädret, om det blir riktigt varmt skippar jag nog strumpbyxorna :)


     

  • Äldre 26 Jun 13:07

    Oh.. Borde prata ihop mig med min frisör jag med.

    Gällande strumpbyxor, jag är väl tänkt att inte ha det på mig då det redan är mycket att hålla reda på vid ett toabesök ;) och att mina skor nästan bäst lämpar sig utan strumpbxor (öppen tå). Men passformsmässigt så älskar jag att ha strumpbyxor. Så skulle nog säga detsamma om att ta med sig och känna efter vad som käns bäst :)

  • Äldre 1 Jul 08:43

    Nu kan vi säga; vi gifter oss nästa månad! :D

  • Äldre 1 Jul 09:11

    Jaaa! Vad roligt!! :D

    Vigselsamtalet var helt underbart.
    Jag har också varit hos min frisör som ska fixa mitt hår, hon förstod precis vad jag menade, så skönt!


    Hur går allt för er? :)

  • Äldre 1 Jul 11:02

    Jag har varit lite från varande i tråden, men jag har hängt med och läst allt :) Gifter mig också 16 augusti! Och jäääj det börjar verkligen närma sig som ni säger - nästa månad är vår månad :D

    Vi ska träffa vigselförrättaren idag, det ska bli jättekul att träffa henne! I söndags satt jag och min blivande oss ned och gick igenom hela vigselceremonin (vi har borgerlig vigsel så vi har bestämt den själv) och vi "provgick" igenom den det lät ungefär så här "Nu är du vigselförrättaren!" "Är du DU nu?" :P

    Att träffa vigselförrättaren känns som en milstolpe faktiskt, någonting stort att checka av i planeringen! Det vi har kvar är beställa blommor och brudbukett + corsage, jag har min provuppsättning på måndagen innan bröllopet men frisören vet hur jag vill ha det redan, göra klart och skriva ut festhäftena och göra bordsplaceringen! Och nästa vecka ska vi bjuda hem våran toastmaster och toastmadame på middag och gå igenom bröllopet i detalj med dem, ser fram emot det mycket :)

    Just det! Jag fick ju helt plötsligt för mig vid midsommar att jag skulle byta om på kvällen :P Har beställt ett pat vita utsvängda byxor i crochet/spets så jag kan röja ordentligt på dansgolvet, men jag måste ju hitta en passande topp till också! Så det är också kvar...

    Vad har ni kvar att göra?

  • Äldre 1 Jul 14:37
    AndreaMiguel skrev 2014-07-01 09:11:14 följande:

    Jaaa! Vad roligt!! :D

    Vigselsamtalet var helt underbart.
    Jag har också varit hos min frisör som ska fixa mitt hår, hon förstod precis vad jag menade, så skönt!


    Hur går allt för er? :)


    Vad roligt. Vi ska ha vårt vigselsamtal i helgen, och träffa frisör och fotograf, och även bestämma det sista med menyn och tårtan, och prova klänningen som inte är riktigt klar än. Det blir en intensiv helg, men så blir det när man inte bor på orten, då får man klämma in allt när man kommer på besök. Det ska bli roligt.
  • Äldre 1 Jul 14:55
    AndreaMiguel skrev 2014-07-01 09:11:14 följande:

    Jaaa! Vad roligt!! :D
     Vigselsamtalet var helt underbart.
    Jag har också varit hos min frisör som ska fixa mitt hår, hon förstod precis vad jag menade, så skönt!   Hur går allt för er? :)


    Men så skönt!
    pinkflesh skrev 2014-07-01 11:02:52 följande:

    Jag har varit lite från varande i tråden, men jag har hängt med och läst allt :) Gifter mig också 16 augusti! Och jäääj det börjar verkligen närma sig som ni säger - nästa månad är vår månad :D

    Vi ska träffa vigselförrättaren idag, det ska bli jättekul att träffa henne! I söndags satt jag och min blivande oss ned och gick igenom hela vigselceremonin (vi har borgerlig vigsel så vi har bestämt den själv) och vi "provgick" igenom den det lät ungefär så här "Nu är du vigselförrättaren!" "Är du DU nu?" :P

    Att träffa vigselförrättaren känns som en milstolpe faktiskt, någonting stort att checka av i planeringen! Det vi har kvar är beställa blommor och brudbukett + corsage, jag har min provuppsättning på måndagen innan bröllopet men frisören vet hur jag vill ha det redan, göra klart och skriva ut festhäftena och göra bordsplaceringen! Och nästa vecka ska vi bjuda hem våran toastmaster och toastmadame på middag och gå igenom bröllopet i detalj med dem, ser fram emot det mycket :)

    Just det! Jag fick ju helt plötsligt för mig vid midsommar att jag skulle byta om på kvällen :P Har beställt ett pat vita utsvängda byxor i crochet/spets så jag kan röja ordentligt på dansgolvet, men jag måste ju hitta en passande topp till också! Så det är också kvar...

    Vad har ni kvar att göra?


    Haha, vad roligt ändå att kunna hålla på så :) Spännande med klädbyte, och låter väldigt skönt dessutom! Vad för blommor kommer du ha? :)
    Elna14 skrev 2014-07-01 14:37:09 följande:
    Vad roligt. Vi ska ha vårt vigselsamtal i helgen, och träffa frisör och fotograf, och även bestämma det sista med menyn och tårtan, och prova klänningen som inte är riktigt klar än. Det blir en intensiv helg, men så blir det när man inte bor på orten, då får man klämma in allt när man kommer på besök. Det ska bli roligt.
    Intensiv helg, men lättnaden som infinner sig när det är klart väger ju upp allt det! :D

    Igår fixade vi det sista med vår konditor, tårtan kommer bli en mash-up av min och min fästmans drömtårtor. Så fantastiskt!
    Vi har vigselsamtalet på torsdag, sen har jag bokat in provsminkning nästa vecka, följt av att ha provspelning med organisten helgen som följer och veckan efter det så är det dags för provdukning - för då är vi ju inne på en månad kvar!
    Sen har jag att prata ihop mig med florist och frisör kvar.
    Ja, och den stora grejen att min klänning inte dykt upp än hänger ju över. Men ska ha den inom två veckor om deras tidsangivelse stämmer.
    Funderar även på om de skor jag köpt ska vara bröllopsskorna eller inte. 8,5 klack med tunn sula är inte bra förutsättningar hur snygga de än är.
  • Äldre 1 Jul 19:21

    Hej!

    Jag ska också gifta mig den 16 augusti i år i Göteborg.

    Det mesta stora känns ordnat och vi har bokat kyrka och restaurang sen ett år tillbaka men väntar fortfarande på att få veta menyn mer specifikt. Kocken skulle ta fram ett förslag och höra av sig. Men nu börjar jag bli lite stressad så min blivande man ska kontakta stället den här veckan. Vi har varit i kontakt med dem flera gånger angående andra saker.

    Fick tag i skor till min klänning i helgen. Klänningen ska dock sys upp och axlarna ska kortas och det ska min mamma som är en väldigt noggrann och duktig amatörsömmerska fixa veckan innan vigsel. 

    Tycker din klänning är så väldigt vacker. Har sett den här i några andra trådar och tycker helt ärligt att den är i särklass snyggast. Den är så enkel men ändå så speciell. 

  • Äldre 2 Jul 19:21
    rebban b skrev 2014-07-01 14:55:32 följande:
    Igår fixade vi det sista med vår konditor, tårtan kommer bli en mash-up av min och min fästmans drömtårtor. Så fantastiskt!
    Vi har vigselsamtalet på torsdag, sen har jag bokat in provsminkning nästa vecka, följt av att ha provspelning med organisten helgen som följer och veckan efter det så är det dags för provdukning - för då är vi ju inne på en månad kvar!
    Sen har jag att prata ihop mig med florist och frisör kvar.
    Ja, och den stora grejen att min klänning inte dykt upp än hänger ju över. Men ska ha den inom två veckor om deras tidsangivelse stämmer.
    Funderar även på om de skor jag köpt ska vara bröllopsskorna eller inte. 8,5 klack med tunn sula är inte bra förutsättningar hur snygga de än är.

    Du frågade vilka blommor jag kommer ha, fast det kom inte med när jag citerade :P I alla fall, det här är min mood board för blommorna:




    Jag vill ha en vild, stor, spretig bukett med mycket färg, sen ska vi ha snittblommor till bordsdukningen att ha i gamla blå glasflaskor och burkar, mannen ska ha en corsage och sen på kvällen när jag byter om till chrichet/spetsbyxorna och tar av mig slöjan så vill jag ha en blomkrans i håret :)

    Vad ska du och ni andra ha för blommor? :)

    Mötet med vigselförrättaren igår var toppen! Hon var så härlig och gav oss en stor kram när vi skulle gå, jag tror hon kommer sprida lugn över oss under vigseln!

    Angående bröllopsskor har jag velat fram och tillbaka mycket jag med. Just nu tänker jag att jag bara tar ett par bekväma sandaler med lite klack som jag redan har hemma till klänningen och när jag byter om på kvällen tar jag ett par lägre boots så jag kan dansa ordentligt ;) Jag tänker att skorna ändå inte syns under klänningen och jag är hellre bekväm och vet att jag kan gå ordentligt än har speciella skor denna dag som ingen ändå kommer se... Men det är ju förstås för att min klänning är lång och lite bohemisk så det gör ingenting!

Svar på tråden 16 augusti 2014 !