• Äldre 11 Oct 08:10
    44678 visningar
    204 svar
    204
    44678

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 24 Jun 15:33

    En vilopaus kan vara behövligt :) jag fick en ofrivilig vilopaus i tre veckor pga att mina studier tog upp all min tid. Men sen två veckor tillbaka så är jag i full planeringsmode :D

    Samtidigt som jag inte kan bärja mig tills det är dags så vill jag dra ut på väntan, för (förhoppningsvis) så är detta ju enda gången som man får uppleve bröllopsnerverna på detta sätt och planera såhär. Blir väl involverad i en väns bröllop nästa år, och när det är syskonens tur osv. Men gah. Haha. Bara lite väldigt pepp.

  • Äldre 24 Jun 15:43

    Verkligen!
    Samtidigt som man inte vill missa en minut, när man börjar inse att det inte är så lång tid kvar, och förhoppningsvis planerar man bara sitt bröllop en gång! Så jag håller fullständigt med dig! Det börjar vara så snart nu! 
    Min bror ska gifta sig nästa år, och känner jag honom och han fästmö rätt så är de väl inte jätteinsatta i detta, så han lär be om hjälp! Sen eftersom jag är den första i mina kretsar att gifta sig så antar jag att folk kommer vända sig till mig när det börjar vara dags, eftersom jag har liiite erfarenhet iaf!


    Alltså ahhh! Det ska bli så roligt!! 


    Vart gifter ni er?

  • Äldre 24 Jun 16:07

    Jag har några vänner som redan gift sig, men de tre har frågat mig, ehe. Kan ju säga som så att bröllop verkligen är som en hobby för mig - om allt anant skiter sig så jobbar jag nog inom bröllop om 15 år.

    Men vad roligt att din bror gifter sig så snart efter! Min fästmans syster och ena kusin gifter sig nästa år, så roligt!!


    AndreaMiguel skrev 2014-06-24 15:43:08 följande:

    Vart gifter ni er?


    Vi kommer gifta oss i Enköping, närmare bestämt Tillinge Kyrka. Velat gifta mig där de senaste tio åren så verkligen a dream come true!
  • Äldre 25 Jun 11:21

    Ja min kusin gifter sig nästa sommar och jag hoppas vi kan prata mycket bröllop tills dess :) Jag komemr nog va lite trött på det efter bröllopet men jag vet du att bruden (och ibland även brudgum) tänker på det massor och då är det roligt att få vara den som de kan prata med.

    Vi gifter oss i smålands skogar och hoppas på fint väder då vi ska vigas utomhus med fioler under ett par stora ekar <3

    Här är föresten min klänning!
    Vilka öronhängen passar till? Jag har i all hast ;) köpt några stycken :) Alla va fina ju :) 
    Mitt ansikte ser lite konstigt ut men men..

  • Äldre 25 Jun 11:31

    kärlek­en
    Jag skulle nog tagit de längst till vänster, de tyckte jag var finast :)


    Och vilken fin klänning!

    rebban b:  Vad roligt att gifta sig där man velat länge! 


    Jag ska gifta mig i samma kyrka som mina föräldrar gifte sig i, det var inte motivet till val av kyrka, men det var lite roligt :)

  • Äldre 25 Jun 13:29
    kärleken skrev 2014-06-25 11:21:34 följande:

    Ja min kusin gifter sig nästa sommar och jag hoppas vi kan prata mycket bröllop tills dess :) Jag komemr nog va lite trött på det efter bröllopet men jag vet du att bruden (och ibland även brudgum) tänker på det massor och då är det roligt att få vara den som de kan prata med.

    Vi gifter oss i smålands skogar och hoppas på fint väder då vi ska vigas utomhus med fioler under ett par stora ekar <3

    Här är föresten min klänning!
    Vilka öronhängen passar till? Jag har i all hast ;) köpt några stycken :) Alla va fina ju :) 
    Mitt ansikte ser lite konstigt ut men men..
     



    Åh, det låter ju himmelskt! och så vacker klänning! Sitter som en smäck :) och jag håller med AndreaMiguel, men av anledningen att de ser så drömska ut som er vigsel verkar bli. Vad för andra smycken kommer du ha?

    AndreaMiguel: Åh! Jamen ändock roligt ju :) fint att ha möjligheten att göra så.
  • Äldre 26 Jun 08:15
    rebban b skrev 2014-06-25 13:29:44 följande:

    Åh, det låter ju himmelskt! och så vacker klänning! Sitter som en smäck :) och jag håller med AndreaMiguel, men av anledningen att de ser så drömska ut som er vigsel verkar bli. Vad för andra smycken kommer du ha?
    Tack snälla! Jag tänkte faktiskt bara ha öronhängen och min ring, sen mina två ringar då. har man lite större öronhängen så tänker jag att inte halsband behövs till klänningen... Vad ska du/ni ha?
    AndreaMiguel skrev 2014-06-25 11:31:28 följande:

    kärlek­en
    Jag skulle nog tagit de längst till vänster, de tyckte jag var finast :)


    Och vilken fin klänning!



    Ni menar de med prälor och små "blad" på? Ja de är fina. På ett sätt tänkte jag att det vore roligt med lite färg men pärlorna är nog lite mer klassiska som jag :)

    Jag blir så glad när ni tycker om min klänning! 
  • Äldre 26 Jun 09:29

    låter ljuvligt :) Ja precis, men ta med allihopa och känns efter on the big day annars när hår och sminkning är till sin rätta också :)

    Jag har två stycken som jag väljer mellan, ett par cameliknande örhängen som är större än tumnageln. Sen ett par dropformade örhängen som är tredubbelt så stort som de andra. Har ingen bild nu men kan försöka fixa fram.

    Men jag tror också det bara blir ringar och örhängen för min del. Eventuellt att jag letar upp ett halsband om inte min planerade spetstop funkar till klänningen. Sista minuten fix :)

  • Äldre 26 Jun 10:25

    Min moster har lånat ut ett diamanthalsband till mig (!!) det är en rad diamanter runt, så det är ganska "enkelt" men otroligt vackert.
    Så jag funderar på att ha något liknande till örhängen, men inget som hänger långt, utan bara en "plupp". Det lär dock inte bli riktiga diamanter eftersom det ligger långt över min budget.
    Sen ringarna :)


    Idag ska vi på vigselsamtal och middag med vår pastor som ska viga oss, blir spännande!

  • Äldre 26 Jun 10:44

    Men åh!! Blir fantastiskt till klänningen! Prinssessigt :)

    Så roligt! Vi har vårt om en vecka, ser fram emot det som tusan!

Svar på tråden 16 augusti 2014 !