• Äldre 11 Oct 08:10
    44689 visningar
    204 svar
    204
    44689

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 23 Jun 14:44

    AndreaMiguel: Va roligt med så många gäster! Ska ni ha en helhetslösning eller catering? Jag hade gärna haft mer vänner men vi har inte så många mer som vi känner vi står så pass "nära" tyvärr.

    vad har ni kvar?
    Vi har
    - dekorationer till lokalen
    - bestämma och beställa blommor till bord och buketter
    - göra häften till gästerna
    - bordsplacering
    - namnlappar till borden
    - gravering av ringar
    - bestämma smycken
    - köpa extraskor och jacka/kofta omdet är kallt
    - rekvisita till fotograferingen?
    - bestämma/skriva text till vigseln (en text kvar bara)

    hm, ja det va nog det jag kom på nu. Men det är ju en del också :)

  • Äldre 23 Jun 15:26
    kärleken skrev 2014-06-23 14:44:29 följande:

    vad har ni kvar?
    Vi har
    - dekorationer till lokalen
    - bestämma och beställa blommor till bord och buketter
    - göra häften till gästerna
    - bordsplacering
    - namnlappar till borden
    - gravering av ringar
    - bestämma smycken
    - köpa extraskor och jacka/kofta omdet är kallt
    - rekvisita till fotograferingen?
    - bestämma/skriva text till vigseln (en text kvar bara)

    hm, ja det va nog det jag kom på nu. Men det är ju en del också :)


    Roligt att höra hur det går för er andra!
    Vi har också en hel del kvar att ordna, men jag har avsatt de två sista veckorna före bröllopet till att fixa det som är kvar då. Jag har köpt en del dekorationer till lokalen, men vi har inte riktigt bestämt hur det kommer att se ut än. Lokalen känns fräsch, så det är mest bordsdekorationer som krävs. Jag ska fixa alla blommorna själv, det känns lite nervöst, men jag tror att det kommer att bli bra. Häftena tar min syster hand om, så det behöver jag inte oroa mig för, men  bordsplaceringen blir en utmaning, eftersom vi har flera utländska gäster, som inte pratar svenska, och även några gäster som inte pratar engelska. Det där med något att ha om det blir kallt har jag inte alls funderat på, det kanske jag borde.
    Vi har inte heller bestämt oss om ringgravyr. Eftersom vi kommer att använda ärvda ringar är de redan graverade på insidan, så vi funderar på att bara ha respektive namn på utsidan av ringen i stället.
  • Äldre 23 Jun 22:03
    kärleken skrev 2014-06-23 14:44:29 följande:

    AndreaMiguel: Va roligt med så många gäster! Ska ni ha en helhetslösning eller catering? Jag hade gärna haft mer vänner men vi har inte så många mer som vi känner vi står så pass "nära" tyvärr.

    vad har ni kvar?
    Vi har
    - dekorationer till lokalen
    - bestämma och beställa blommor till bord och buketter
    - göra häften till gästerna
    - bordsplacering
    - namnlappar till borden
    - gravering av ringar
    - bestämma smycken
    - köpa extraskor och jacka/kofta omdet är kallt
    - rekvisita till fotograferingen?
    - bestämma/skriva text till vigseln (en text kvar bara)

    hm, ja det va nog det jag kom på nu. Men det är ju en del också :)


    Vi har nog ganska precis detsamma kvar.
    Eller mer, har bestämt dekorationer, men då allt inte får plats i lägenheten när det är färdigt (pom poms...) så väntar vi till bröllopsveckan när vi ändå båda är lediga.
    Bordsplacering och namnlappar hamnar lite när alla anmält sig.

    Rekvisita till fotograferingen tänkte vi fixa något sött paraply, för det kan ju faktiskt regna (let's hope not!). 

    Spännande med text till vigseln! Menar ni löftena eller är det sångerna? :)

    Elna14: Vad rart att använda ärvda ringar! Det låter som en riktig utmaning med bordsplaceringen, hur har ni tänkt med borden? Har ni flera småbord eller kör ni med tungor? Eller annat koncept kanske? Med småbord så kan lösningen ju ske ganska bra.
  • Äldre 23 Jun 22:41

    Så roligt att läsa om alla era berättelser!

    Jag och min älskade blivande gifter också oss den 16/8 på Österlen i Skåne.

    Så vi håller tummarna för solsken även här!

    Han gick ner på knäna den 1Maj, den natten sov jag Max 3h, där var förberedelserna i full gång!

    Klänningen är klar, blev en Maggie Sottero klänning som jag bara inte kunde motstå!

    Nu går jag och väntar på att min 3åriga dotter och 11åriga guddotters blomsterflicksklänningar ska komma, dom beställde jag från Jjhouse.

    Mina 5 tärnor kommer att bära rosa spetsklänningar då vårt förgätens är rosa/silver och vitt!

    Idag har jag varit och handlat fina glasburkar på Lagerhaus, tänkte försöka mig på en Candy bar, fått massa tips från Pintrest, har ni några tips på rosa/silvrigt godis så skriv gärna:) Geisha, bumlingar, och dom rosa bollarna med kolafruktsmak samt fazers mintchoklad är väl dom ja kommit fram till! Guldhjärtat är iof lite åt det rosa hållet:)

    Håller tummarna för en underbar bröllopsdag för alla den 16/8!!!!!:)

  • Äldre 23 Jun 22:50
    rebban b skrev 2014-06-23 14:43:39 följande:

    VIlka småsaker är det som hänger över AndreaMiguel?
    Håller tummarna för att klänningen inte skall vara försenad! Låter riktigt kul med ett stort bröllop :)

    Kärlkenen: Vi har inte bestämt oss ännu, då vi faktiskt inte skrivit något i förlovningsringarna än heller. MIn fästman kommer inte lägga till en vigselring, så vi funderar på att i förlovningsringarna ha varandras namn och datum. Sen att jag i vigselringen lägger till vigseldatumet och bådas namn. Men funderar på att ta någon bibelvers också.
    Hur går dina/era tankar?


    Det är mest uppvärmning av mat och så. Vi ska ha massa pajer bakade av vänner och släktingar, men där vi ska vara finns 2 ugnar och frågan är om det räcker. En vän till oss som äger en restaurang ska försöka kolla runt efter ett värmeskåp, annars får vi försöka lösa det på något annat sätt :) 
    Sen tror jag att jag har koll på det mesta, men jag behöver bara sätta mig ner och skriva allt så jag har en faktisk överblick över hur det ser ut! :) 


     


    kärleken skrev 2014-06-23 14:44:29 följande:

    AndreaMiguel: Va roligt med så många gäster! Ska ni ha en helhetslösning eller catering? Jag hade gärna haft mer vänner men vi har inte så många mer som vi känner vi står så pass "nära" tyvärr.

    vad har ni kvar?
    Vi har
    - dekorationer till lokalen
    - bestämma och beställa blommor till bord och buketter
    - göra häften till gästerna
    - bordsplacering
    - namnlappar till borden
    - gravering av ringar
    - bestämma smycken
    - köpa extraskor och jacka/kofta omdet är kallt
    - rekvisita till fotograferingen?
    - bestämma/skriva text till vigseln (en text kvar bara)

    hm, ja det va nog det jag kom på nu. Men det är ju en del också :)


    Vi kommer ha en massa vänner och släkt som hjälper oss med framför allt maten. Kyrkan vi ska vara i är gratis, för att vi är medlemmar där båda två, och alla vill hjälpa till :)

  • Äldre 23 Jun 22:54


    Och såhär ser min klänning ut, men kjolen ska vara "rak"  :)
  • Äldre 24 Jun 08:46

    Va in klänning!

    Ja paraply behöver vi också fixa! Får väl se oss omkring...

    Jag inser sakta men säkert att det verkligen inte är långt kvar nu! Jag börjar till och med tänka att det är för sent att börja beställa saker från utländska sidor för man vet ju inte när de kommer fram! Mindre än 7 veckor kvar! 

    Jag har heller inga underkläder som är "fina".. Får se om jag bryr mig om att fixa det eller om jag tar de jag har som funkar till klänningen. Förhoppningsvis orkar vi inte bry oss om underkläderna direkt efter bröllopet ändå. (Jag hoppas vi går och lägger oss riktigt sent efter massa dans! :)

    .....Vi har sista OSA 30 juni och jag hörde med våra toastmasters igår om hur många som anmält sig (de håller i det). Och det var bara hälften!!! Tänk om det skulle bli få personer på vårt bröllop!!! :(  :(  Men jag ska försöka ha is i magen och tänka att många är sega att anmäla sig. Vi tänkte även gå ut med en fråga efter att 30 juni passerat... 
    65 personer är bra med folk men blir det bara 45 så är det helt plötsligt inte alls många tycker jag! Och tänk då om det är helt olika som kommer så det blir konstigt. :/

  • Äldre 24 Jun 09:04
    kärleken skrev 2014-06-24 08:46:30 följande:

    .....Vi har sista OSA 30 juni och jag hörde med våra toastmasters igår om hur många som anmält sig (de håller i det). Och det var bara hälften!!! Tänk om det skulle bli få personer på vårt bröllop!!! :(  :(  Men jag ska försöka ha is i magen och tänka att många är sega att anmäla sig. Vi tänkte även gå ut med en fråga efter att 30 juni passerat... 
    65 personer är bra med folk men blir det bara 45 så är det helt plötsligt inte alls många tycker jag! Och tänk då om det är helt olika som kommer så det blir konstigt. :/


    Du behöver nog inte vara orolig, de flesta anmäler sig de sista dagarna, eller strax efter, så var det i alla fall för oss. För vår del har ungefär hälften av de inbjudna gästerna tackat ja, men det beror på att vi bjudit in vänner från hela världen; av de som bor i Sverige har nästan alla tackat ja.
  • Äldre 24 Jun 09:07
    Elna14 skrev 2014-06-24 09:04:10 följande:
    Du behöver nog inte vara orolig, de flesta anmäler sig de sista dagarna, eller strax efter, så var det i alla fall för oss. För vår del har ungefär hälften av de inbjudna gästerna tackat ja, men det beror på att vi bjudit in vänner från hela världen; av de som bor i Sverige har nästan alla tackat ja.
    Ja jag ska försöka tänka så. Hoppas verkligen att de 2-4 personer som redan tackat nej av giltiga skäl är de enda! :)
  • Äldre 24 Jun 11:05

    AndreaMiguel; ja en lista är ovärderlig just nu! Har inte heller bara en utan flera listor, men har man en släng av kontrollbehov så blir det väl så.
    Åh vilken drömklänning du har! Passar dig som handen i handsken!

    Kärleken; Jag funderar också på det där med underkläder.. Visseligen så är det ju ett ypperligt tillfälle att investera i en hejdundrandes bh med matchande trosor. Fast then again, de kommer förmodligen inte läggas så mycket uppmärksamhet på. Tror själva känslan kommer vara mer i fokus :)
    Förstår din noja! Nog för att 80 av våra 100 gäster anmält sig så går man ju och undrar varför vissa väntar in i sista minuten på att höra av sig vad man kommer göra ( 5 juli är sista datum för anmälan). Vad som dock irriterar mig mer är att släktingar som hört av sig till våra föräldrar om att "vi ses den 16/8 iaf :)" men inte har hört av sig till varken mig och fästmannen (som inbjudan sa att man skulle) eller ens vårt toastpar. Men då detta är det enda irritationsmomentet förutom att vi ska komma överens om låtar till vigseln och om vi ska dansa eller inte så ska vi nog vara nöjda.
    Oj vilket svammel.

    Hur gör ni andra med dans? Kommer ni köra på det? Vals?
    Om vi ska köra på en bröllopsdans så blir det nog en 30 sek "vals" för att sen gå över i bugg.

Svar på tråden 16 augusti 2014 !