• Äldre 11 Oct 08:10
    44652 visningar
    204 svar
    204
    44652

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 2 Feb 11:07
    #91

    Åh den klänningen ser verkligen vacker ut, det blir nog superfint! Var bra att det går att sätta ihop sin egen klänning sådär!


    Jag ska ta hjälp av en frisör till håret, men har inte hittat någon som kan sminka ännu. Ska försöka få mina naglar att växa ut för i så fall kan en kompis som är jätteduktig fixa dem.


    Ja Bridezilla, det är lätt att bli stressad över allt som ska göras! Har redan drömt en mardröm där det var dagen innan bröllopet och jag hade inte ordnat någonting! Det fick mig att sätta lite fart ;) Men det är ju fortfarande över 7 månader kvar så egentligen har vi ju en hel del tid på oss!

  • Äldre 6 Mar 08:14
    #92

    163 dagar kvar!!    

  • Äldre 21 Jun 11:41
    #93

    Hej! Med 56 dagar (7 veckor!!) kvar så hoppar jag på den här tråden. 

    Gifter mig också den 16 augusti! 
    Förlovade oss i början på november och bokade kyrka och festlokal samma månad, lite på grund av att vi pratat om hur vi skulle vilja ha det sedan innan så valet var inte så svårt.

    Jag har ännu inte bestämt mig för klänning dock.. Eller har väl bestämt mig men inte vågat beställa. Då jag är student så kan jag inte riktigt känna att jag vill spendera tokmycket på klänningen, så har siktat in mig på jenjenhouse, men tveklinus på att beställa alltså. (blir väl en sista minuten som i de flästa fall gällande kläder)

    Inbjudningarna skickade vi i mitten på maj, och osa satte vi på 5 juli. Väntar ivrigt på att de sista ska säga bu eller bä.

    Färgtemat blir lavendel, vitt och guld. 
    Vi har fyra personer i våra följen.
    Toastmaster och toastmadame.
    och om de som är kvar anmäler sig så blir det 100 gäster!

    Till festen kommer vi ha en trubadur under hela kvällen, och självkostnadsbar.

    Så spännande att läsa om era planer! Verkar bli sjukt vackra bröllop jag får dela dagen med!

  • Äldre 21 Jun 14:41
    #94
    rebban b skrev 2014-06-21 11:41:31 följande:

    Hej! Med 56 dagar (7 veckor!!) kvar så hoppar jag på den här tråden. 

    Gifter mig också den 16 augusti! 
    Förlovade oss i början på november och bokade kyrka och festlokal samma månad, lite på grund av att vi pratat om hur vi skulle vilja ha det sedan innan så valet var inte så svårt.

    Jag har ännu inte bestämt mig för klänning dock.. Eller har väl bestämt mig men inte vågat beställa. Då jag är student så kan jag inte riktigt känna att jag vill spendera tokmycket på klänningen, så har siktat in mig på jenjenhouse, men tveklinus på att beställa alltså. (blir väl en sista minuten som i de flästa fall gällande kläder)

    Inbjudningarna skickade vi i mitten på maj, och osa satte vi på 5 juli. Väntar ivrigt på att de sista ska säga bu eller bä.

    Färgtemat blir lavendel, vitt och guld. 
    Vi har fyra personer i våra följen.
    Toastmaster och toastmadame.
    och om de som är kvar anmäler sig så blir det 100 gäster!

    Till festen kommer vi ha en trubadur under hela kvällen, och självkostnadsbar.

    Så spännande att läsa om era planer! Verkar bli sjukt vackra bröllop jag får dela dagen med!


    7 veckor är inte lång tid, jag tycker att det känns ganska overkligt, men samtidigt väldigt roligt.
    Vi har också flera gäster som inte svarat än (OSA 6 juni). Några har hört av sig och förklarat att man av olika anledningar inte kan ge besked förrän nära inpå (tex pga sjukdom), men vi har också några som inte alls svarat, trots påminnelse, lite märkligt och väldigt frustrerande.
    Jag blir lite stressad när jag läser att du inte beställt klänningen ännu, vad jag förstår kan leveransen ibland ta ganska lång tid. Visserligen är inte min klänning heller klar, men det beror på att min mor skulle göra lite ändringar på den, jag ska hem och prova om två veckor, jag är övertygad om att den kommer bli jättefin. Det är inte helt enkelt att planera ett bröllop på distans, jag bor ganska långt från platsen där vi ska gifta oss. Därför har vi fortfarande inte träffat fotografen, frisören, mfl, men vi planerar att beta av alltihop under ett kort, intensivt besök om ett par veckor. Det blir nog bra. Det jag är mest stressad över just nu är nog ringarna. Vi ska använda ärvda ringar, men de behöver justeras i storlek och det har vi inte gjort än. men det ska väl inte ta sju veckor hoppas jag.
  • Äldre 23 Jun 10:10
    #95

    Va roligt att läsa om era berättelser! Ja, det är sjukt få veckor kvar nu! Tänk att jag har tänkt på detta bröllop ett år snart och nu börjar det närma sig! Ska bli spännande och roligt att se hur allt komemr på plats och hur det blir. Jag ska försöka avvärja mig från pinterest nu i sommar för att försöka dra ner mina förväntningar lite... Men jag tror det kommer bli superbra! Bara vädret är med oss :)


    Vi ska vigas utomhus och ha ett helgbröllop då vi bjuder på grillbuffe på fredagen, låter gästerna roa sig själv i den fina naturen på lördagen och sedan vigsel ute och bröllopsmiddag. Alla gäster kan sova på stället vi är i stugor och på söndagen blir det gemensam frukost.

    Ska bli jättekul att verkligen få träffa alla eftersom vi inte bor i samma stad som de flesta. Det ser vi fram emot mycket! Vi ska vara ute på landet och jag skulle väl kunna beskriva mitt bröllopstema som skog och natur, eller rustic wedding :)

    Jag har faktiskt det mesta klart (planeringsmänniska som jag är). Ringen blev klar förra veckan! och klänningen hämtade jag från skräddaren förra veckan också! Det jag är spänd över härnäst är anmälningarna. Jag hoppas verkligen att alla/många kommer. Skulle vara så trist om det blir mest släkt och inte så många vänner. Vi vill verkligen ha en rolig ungdomlig fest :) Vi har bjudit ungefär hälfetn släkt (men där finns också unga kusiner osv) och hälften vänner. ca 65personer totalt.
     :)

  • Äldre 23 Jun 12:00
    #96
    Elna14 skrev 2014-06-21 14:41:34 följande:
    7 veckor är inte lång tid, jag tycker att det känns ganska overkligt, men samtidigt väldigt roligt.
    Vi har också flera gäster som inte svarat än (OSA 6 juni). Några har hört av sig och förklarat att man av olika anledningar inte kan ge besked förrän nära inpå (tex pga sjukdom), men vi har också några som inte alls svarat, trots påminnelse, lite märkligt och väldigt frustrerande.
    Jag blir lite stressad när jag läser att du inte beställt klänningen ännu, vad jag förstår kan leveransen ibland ta ganska lång tid. Visserligen är inte min klänning heller klar, men det beror på att min mor skulle göra lite ändringar på den, jag ska hem och prova om två veckor, jag är övertygad om att den kommer bli jättefin. Det är inte helt enkelt att planera ett bröllop på distans, jag bor ganska långt från platsen där vi ska gifta oss. Därför har vi fortfarande inte träffat fotografen, frisören, mfl, men vi planerar att beta av alltihop under ett kort, intensivt besök om ett par veckor. Det blir nog bra. Det jag är mest stressad över just nu är nog ringarna. Vi ska använda ärvda ringar, men de behöver justeras i storlek och det har vi inte gjort än. men det ska väl inte ta sju veckor hoppas jag.
    Oj! Det måste vara väldigt frustrerande att inte veta snart tre veckor efter sista osa. Usch.
    Jo.. Blir lite stressad själv, därför jag nyss la min beställning. Får se hur det blir nu. Vad mysigt att din mor gör om den, och vilken talang hon måste besitta!

    Nej det där låter inte enkelt, men trots stressen att inte veta så låter det ändå skönt att inte kunna göra något förens ni har träffat alla om några veckor. Det med ringarna är väl lite som med klänningen, allt annat skulle kunna gå fel men kläder och ringar vill man ju ha som det ska vara på dagen.
    Tror inte det ska ta sju veckor, men peppar peppar på att det inte är någon semester som ställer till det.
  • Äldre 23 Jun 12:01
    #97

    och kärleken! LIka kul är det att läsa om din berättelse :) har också planer på att försöka hålla mig ifrån pinterest, men det är ju så svårt.

    Planerna för eran dag låter så mysiga! Hoppas verkligen vi får ett strålande bra väder över hela Sverige den helgen! Ska även hålla tummarna för att det ramlar in flera unga gäster på listan :)

  • Äldre 23 Jun 14:12
    #98

    Har inte sett den här tråden förut men jag hoppar också in här!
    16 augusti i Tumba giftar jag mig med min älskade.
    Jag ser fram emot det så mycket men börjar vara lite stressad över småsaker som inte är fixade, det är ju inte långt kvar för oss nu!


    Min klänning ska komma om ungefär två veckor, ska bli skönt att hämta ut den och kunna checka av det. 

    Vi har ungefär 90 anmälda än så länge, med drygt 150 inbjudna. 

    54 dagar kvar!!

  • Äldre 23 Jun 14:17
    #99

    Ja klänning och ring är viktigt att det blir bra! Man vill ju se så bra ut man bara kan och ringen ska man ju ha hela livet. 
    Vad ska ni skriva i era ringar?
    Vi har inte bestämt oss än ;) Klassiskt eller roligt? 

  • Äldre 23 Jun 14:43

    VIlka småsaker är det som hänger över AndreaMiguel?
    Håller tummarna för att klänningen inte skall vara försenad! Låter riktigt kul med ett stort bröllop :)

    Kärlkenen: Vi har inte bestämt oss ännu, då vi faktiskt inte skrivit något i förlovningsringarna än heller. MIn fästman kommer inte lägga till en vigselring, så vi funderar på att i förlovningsringarna ha varandras namn och datum. Sen att jag i vigselringen lägger till vigseldatumet och bådas namn. Men funderar på att ta någon bibelvers också.
    Hur går dina/era tankar?

Svar på tråden 16 augusti 2014 !