• Äldre 11 Oct 08:10
    44681 visningar
    204 svar
    204
    44681

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 27 Dec 01:10
    #81

    Hej. Vi funderar kring inbjudningarna när tänkte ni skicka ut dessa?

  • Äldre 30 Dec 10:45
    #82
    sandrakorpe skrev 2013-12-27 01:10:48 följande:
    Hej. Vi funderar kring inbjudningarna när tänkte ni skicka ut dessa?

    Hej! Vi skickade ut spara datumet nu i december, så inbjudningarn ska ut i början av april. OSA tänkte jag blir 30 juni...


     


    Detta med klänningen är skitsvårt! Står mellan att välja en från kina eller genom etsy (även där många från kina), och liksom chansa, alternativt försöka prova fler i svergie, har ännu inte hittat någon här som jag är hundra säker på. Bara en för 10 000... Eller hur lätt är det att sälja en märkesklänning sedan? Jag gillar By Malinas klänningar med spets, 10 000kr för dem, men skulle jag få dem sålda? Känns även dumt att behöva vara rädd att förstöra den...?


     


    Hur tänker ni?

  • Äldre 30 Dec 13:25
    #83
    sandrakorpe skrev 2013-12-27 01:10:48 följande:
    Hej. Vi funderar kring inbjudningarna när tänkte ni skicka ut dessa?
    Hej! Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar i början på feb så att alla hinner planera innan semesteransökan skall in och det brukar väl vara i mars för de flesta. =)
  • Äldre 30 Dec 21:05
    #84

    Alla som kommer att bli bjudna vet om vårdat datum men de vet inget annat har börjat göra inbjudningarna nu så hoppas vi kan skicka dom i början av februari.

  • Äldre 1 Jan 13:24
    #85

    Tack kärleken! Hoppas du hittar din klänning snart! Känns som att det kan vara svårt att få såld en klänning sedan.. Jag menar till och med när man har ett jättestort utbud i butiker är det svårt att hitta rätt. Men man vet ju såklart aldrig :) 

    Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna i början av februari då vi inte skickat några save the dates. 

  • Äldre 2 Jan 08:33
    #86
    CharlottaM skrev 2014-01-01 13:24:24 följande:
    Tack kärleken! Hoppas du hittar din klänning snart! Känns som att det kan vara svårt att få såld en klänning sedan.. Jag menar till och med när man har ett jättestort utbud i butiker är det svårt att hitta rätt. Men man vet ju såklart aldrig :)

    Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna i början av februari då vi inte skickat några save the dates.

    Hej Charlotta! Ja du har nog rätt. Det känns dumt att köpa en, vad jag tycker, dyr klänning och hoppas på att få den såld sen. Skönare att äga den :) Just nu lutar det åt att jag köper en från Etsy, även fast det är en kina-klänning...


     


    Hur ska ni andra göra med smink, frisör och naglar? Köpa eller göra själv?

  • Äldre 2 Jan 15:13
    #87

    Sminket tänkte jag fixa själv finns sminkkurser på makup store som kostar ca 500 kr och då får man produkter för det så en sån tänkte jag gå för att få lite tipps. Naglarna fixar jag själv med hjälp av en kompis, sätter dit lösnaglar och målar dom i fib färg. Håret fixar frisören.

  • Äldre 15 Jan 15:10
    #88

    Oj oj oj.....blir lite lätt stressad över att läsa denna tråd!! Ni har ju fixat sååå mycket, jag ligger långt efter . Kyrka, festlokal och trubadur har vi bokat. Sen är det bestäm vem som fixar maten. Letar som en galning efter en fotograf (som inte kostar skjortan) inte det lättaste då jag själv tar mycket kort så har jag väldigt höga krav. Kollar mycket på internet för att få idéer till dekorationer m.m. Måste hålla budgeten ganska låg då jag är mammaledig. Vill att färgtemat utgår från brudbuketten men vet ju inte vilka blommor som har säsong i aug. Mycket att tänka på och min blivande tycker jag tänker FÖR mycket :) han tycker det är alldeles för tidigt att bestämma saker nu. Om jag visar honom denna tråd kanske han förstår att jag inte är ensam om att planera.

  • Äldre 28 Jan 08:26
    #89

    Nu är min klänning beställd från ett kinaföretag på Etsy! Älskar Etsy alltså! Kan fastna där i timmar...

    Jag har även beställt smycken "därifrån". Får se vad som passar klänningen. Jag har satt ihop min egen klänning. Hittade en jättefin överdel som jag ville ha en golvlång chiffongkjol till istället för en kort tyllkjol. Hoppas det blir bra!
    I så fall kommer den se ut ungefär så här (har klippt ihop den med en chiffongkjol. Det ska vara vitt, bara olika ljus)



     

  • Äldre 28 Jan 08:27
    #90

    Helt underbar överdel tycker jag!


Svar på tråden 16 augusti 2014 !