• Äldre 11 Oct 08:10
    44647 visningar
    204 svar
    204
    44647

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 20 Nov 12:43
    #61

    Hej! Jag hoppar in i den här tråden, gifter oss också den 16 augusti :D 
    Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu men lokal och kyrka är bokad så det känns skönt! Vi kommer gifta oss i Skärhamns kyrka och ha festen på restaurang Vatten. Tyvärr var det så fullbokat i kyrkan så vi fick tid först kl 17. Vad tycker ni, är det en för sen tid att ha vigsel på?

    Va kul det måste kännas att ha hittat den rätta klänningen SofieCB! Den är verkligen superfin! Jag är på jakt nu, ska kolla lite idag med min mamma och syster så får se om jag hittar något, men tycker också att det är jättesvårt! 

  • Äldre 20 Nov 21:03
    #62
    SofieCB skrev 2013-11-19 13:29:57 följande:
    Den köpte jag på Drezza i växjö :) hon hade inte så mycket klänningar men det räckte för att hitta denna :) Kostade BARA  4589:- En bit under min burget med det är bara bra :)
    typiskt att den inte var köpt i sthlm ;) du borde vara riktigt nöjd! jag ska snart göra ett ryck och kolla lite klänningar, hoppas att jag hittar något liknande :D
  • Äldre 21 Nov 11:58
    #63
    Anette86 skrev 2013-11-20 21:03:29 följande:
    typiskt att den inte var köpt i sthlm ;) du borde vara riktigt nöjd! jag ska snart göra ett ryck och kolla lite klänningar, hoppas att jag hittar något liknande :D
    Ja det är ju en liten bit att åka kanske ;) och jag köpte den hon precis hade fått in till butiken. Det var så häftigt när man insåg att det var den klänningen man skulle ha :D Jag hade nästan gätt upp hoppet om att hitta något alls och så fanns den där.  Inte ens i närheten av vad jag hade tänkt mig i huvudet :) 
  • Äldre 21 Nov 12:49
    #64

    Ja jag vet inte om jag kan hitta någon under 5-6 000kr med spets, De jag vill ha ligger på 10 000kr. Känns som det får bli en kinasida ändå...


  • Äldre 22 Nov 16:41
    #65

    Jag funderade också över Kina sidor samtidigt som jag fick en tullavgift när jag beställde skor därifrån.

    Surfade in på Lillys hemsida och upptäckte en outlet. Hittade en klänning jag verkligen gillade som var nedsatt till 1250!!! 14 dagars ångerrätt och man betalar portot tillbaka till Danmark om man inte vill ha.

    Tyckte det var värt att chansa!! Ser jätte fin ut på bild så håll tummarna att den är lika fin i verkligheten!



    Ifall bilden inte funkar så slänger jag upp länken!

    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD994&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58 
  • Äldre 25 Nov 10:21
    #66

    Just nu håller vi på att färdigställa våra save the dates/spara datumet. Bättre sent än aldrig... Vi tänkte skicka ut dem i början av november, men det får bli i veckan i stället. Det är träbitar med stämplat våra namn och datum på, en en lapp på andra sidan med: Bröllop // Spara datumet! // 2013-08-16 // våra namn // Inbjudan och mer info kommer


     


     


  • Äldre 2 Dec 08:12
    #67

    Igår ringde vi vigselförrättaren! Det är en man som jag känt länge då vi var ungdomsledare (ledare FÖR ungdomar) :) Han är väl 50-55? Han blev hedrad och har skrivit upp datumet. Han sa att vi ändå var tvungna att prata med kommunen som skulle fixa med andra papper. Bra att han sa det annars hade jag nog tänkt att det bara var att fixa hindersprövningen.


    HUr går det för er?


  • Äldre 4 Dec 10:53
    #68

    Idag och på fredag ska jag prova klänningar! Ska bli spännande! Lovar att lägga upp bilder sen :)

  • Äldre 4 Dec 12:47
    #69

    Kärleken: Åh vad roligt! Både med vigselförättaren och klänningsprovningarna :D Vore jättekul att se vad du faller för! Själv har jag faktiskt lite smått börjat med utformingen av inbjudningarna :) Tror jag har fått till texten bra i Word med nedladdade fonter! Tänkte ta mig en tur till stan och kolla på papper. Har även spanat in en ljusslinga på Clas Ohlssons hemsida som jag vill se i verkligheten och jag planerar att köpa en Fuji instax mini polaroidkamera och gästbok snart! Så det går framåt :) Känns kul för i våras/somras var jag lite för långt fram i planeringen så under hösten kändes det inte som att jag kunde göra så mycket mer än att fundera och söka inspiration, men nu är det redan december och det känns som att jag kan gå vidare mer praktiskt i planeringen, om ni förstår hur jag menar :) Ursäkta om det inte blir radbrytni gar, skriver från mobilen!

  • Äldre 4 Dec 18:59
    #70

    Förresten! Glömde ju en stor grej - har ju köpt min slöja och hårsmycket som jag sedan ska byta till senare!





    Så ser slöjan ut! Köpte den av Sarah Morgan bridal, en englandsbaserad Etsy-säljare. Men pärlorna ska bytas ut mot Swarovskikristaller för jag gillar inte pärlor så mycket!


    Och här är hårsmycket jag kommer att ha senare till festen så jag slipper dansa i den långa slöjan Glad Den är också från Etsy, Blinggarden i Japan om jag inte missminner mig...

    Känns skönt när man väl har köpt och "commitat" till saker kring bröllopet! Förut hade man allt i huvudet, men nu börjar mer och mer bli verklighet Glad

Svar på tråden 16 augusti 2014 !