• Äldre 11 Oct 08:10
    44713 visningar
    204 svar
    204
    44713

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 29 Oct 10:07
    #31

    Hänga över skrivtavlan ser jag på en gång!, byta gardinerna/hänga öevr något? Jag tror även jag ska ta ner fågeltavlorna, blir för mycket sjötema...

  • Äldre 29 Oct 11:07
    #32

    Haha vad roligt, det verkar som vi har liknande smak! Våran lokal påminner nämligen om eran och ligger ute på landet, fast ändå bara 10 min bilfärd från centrum! Kan visst inte lägga upp bilder i samma inlägg som jag skriver på den här datorn... Så se nedan.


     


    Eran lokal kommer bli jättefin! Det är ju bara att ta ned de ni vill från väggarna eller täcka över med tyg. Takhöjden och de ljusa väggarna och ljusinsläppet gör ju mycket!


     

  • Äldre 29 Oct 11:08
    #33


     

  • Äldre 29 Oct 11:08
    #34

  • Äldre 29 Oct 11:13
    #35

    Ja, ursäkta de många inläggen, men jag kan ju tydligen inte ladda upp bilder i samma inlägg som jag skriver något med Explorer som det är på den här datorn...


     


    Så ser vår lokal ut iaf och det är ju också högt i tak, ljusa väggar och bjälkar :) Vi kommer ha blommor på borden i många härliga färger i små spetsklädda glasburkar och gamla färgade glasflaskor tillsammans med levande ljus i kandelabrer. Sedan skulle jag vilja ha ljusslingor hängandes i taket, men vet inte om det går i praktiken med eluttag o.s.v. Men jag tror det kommer räcka. Eventuellt knyta band runt stolsryggarna och fästa en liten blomma som jag nämnde tidigare...

  • Äldre 29 Oct 11:30
    #36

    Ja tyvärr går inte tavlan att ta bort, men får väl leva med det. Ja jag hoppas jag kan hänga upp saker utan att det ser för mycket ut.


    Vill också hänga ljusslingor för att kunna ha till dansen sedan (som ska vara i samma lokal). Vad gäller stolar så är jag rädd att vi kommer få olika typer av stolar (2 sorter), han som äger stället har inte varit tydlig där.


     


    hehe, egentligen skulel jag ju vilja gå igenom ett bröllop där för att se allt, duktning, kaffe/tårta, maten, servceringen osv. Men jag ska försöka ta bort denna drömbrölloptanken och tänka att det är en rolig fest med massa kärlek, men där saker faktiskt kan få gå snett eller inte bli som i en film/slott ;)


     


     


     


    Är din lokal Almars utanför Karlstad? Vi skulle vara på en loge innan, men den var helt oinredd och säkert väldigt dragig om det blir dåligt väder. Men nu har vi fått vara på landet iaf och det är väldigt fina omgivningar. Vi har även möjlighet att ha det tredagarsbröllop vi tänkt ha. Alla (de som vill såklart) kommer på fredagen, grillkväll, sen kan alla sova där (max 60pers), frukost och fri tid för gästerna. Sen bröllop och dagen efter gemensam frukost.


     


    hmm.. ja vill nog äta frukost där någon gång. Vill ju inte att det ska kännas torftigt eller att DEN lokalen är ful.. Det blir ju ändå en sista gemensam sak. Fredagen och lördagen är mer inofficiella.

  • Äldre 29 Oct 11:30
    #37

    Med explorer funkar det föresten om man lägger upp bilden FÖRST och sedan skriver.

  • Äldre 29 Oct 11:53
    #38

    Vad gäller stolarna kan man ju antingen göra en grej av det att köra varannan stol, eller så kan man kanske göra på ett snyggt sätt att vissa bord har en typ av stol och vissa den andra typen av stol.


     


    Som du säger så tror jag också det är bäst om man glömmer den där drömbilden av ett bröllop för då finns det risk för att bli besviken och det vill jag verkligen inte bli! Så för att förhindra den känslan ska jag försöka jobba bort tankarna om att allt måste vara perfekt kring det materiella och istället lägga energi på att få till flödet på dagen så bra som möjligt så man kan slippa stressa på bröllopsdagen och se till så att allt är iordning innan och alla uppgifter är överlämnade till andra så att man själv kan njuta. Såna saker tror jag spelar in mest på hur lyckad dagen blir och inte!


     


    Ja det stämmer, det är Almars gård :)


     


    Vad härligt att kunna fira i dagarna tre! Då blir det ju också mindre press på att just bröllopsdagen ska bli så perfekt!


     


    Okej, ska testa det nästa gång att ladda upp bilden först :)


     

  • Äldre 29 Oct 12:47
    #39

    Ja du beskriver det bra det jag tänker på också, att inte måla upp bilden kring allt materiellt utan att tänka på att vi ska ha det bra och allt ska flyta på. Då kommer kärleken och alla människors vilja att vara där lysa igenom tror jag. :)


     


    Vi ska som sagt ha bröllopet i Småland där vi komemr ifrån, men vi bor i Karlstad! pluggar du eller?

  • Äldre 30 Oct 08:59
    #40
    kärleken skrev 2013-10-29 12:47:12 följande:

    Ja du beskriver det bra det jag tänker på också, att inte måla upp bilden kring allt materiellt utan att tänka på att vi ska ha det bra och allt ska flyta på. Då kommer kärleken och alla människors vilja att vara där lysa igenom tror jag. :)


     


    Vi ska som sagt ha bröllopet i Småland där vi komemr ifrån, men vi bor i Karlstad! pluggar du eller?


    Exakt!

    Just det, det kommer jag ihåg att du har sagt förut Glad Nej jag jobbar som vårdadministratör, just nu i Sunne, men om ett par veckor börjar jag på nytt jobb i Karlstad så jag får gångavstånd till jobbet! Men du pluggade va på universitetet?
Svar på tråden 16 augusti 2014 !