• Äldre 11 Oct 08:10
    44654 visningar
    204 svar
    204
    44654

    16 augusti 2014 !

    Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?


    Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)


    Någon mer? Hur ligger ni till?

  • Svar på tråden 16 augusti 2014 !
  • Äldre 23 Oct 13:01
    #21

    Ja jag funderar också på att ha någon typ av "ta kort-station", men vill inte heller begärna för mycket av gästerna.. Eller kommer de vilja ha "lite att göra"? Jag tänker just nu på tema.. Vi har liksom färger och inriktning, men jag tycker ändå att bordsdekorationer, inbjudan och sånt ska hänga ihop.. Just nu är jag inne på "brunpapper" och spets, grönt och trä. Vi har gjort träbrickor till save the dates och vi ska vara ute på landet i Småland. Så trä och gröna växter passar bra. Spetsen gör det gammalt och vackert.... typ såhär:


     


     


     

  • Äldre 23 Oct 13:01
    #22


     


     

  • Äldre 23 Oct 13:03
    #23

     

  • Äldre 23 Oct 13:03
    #24

  • Äldre 23 Oct 20:34
    #25
    kärleken skrev 2013-10-23 13:03:42 följande:


    Åh jag tycker det är så fint med brudslöja! Funderar också på att inkludera det på nåt sätt, har haft en tanke om jag knyter band runt stolsryggen så kan en sån liten bukett sitta fast i knuten.

    Mina vänner älskar att stå framför kameran så jag tror det skulle vara uppskattat om vi hade nåt sånt iaf att göra. Men för att förenkla det lite funderar jag på att ställa ut lite små "skyltar" på borden typ såna här:


    Så kan gästerna ha kul med dem under middagen och kvällen och jag tror många kommer ha med sig kameror så de kan fota varann med dessa Glad


    Såhär ungefär tänker jag mig polaroidkameran och gästboken! Det som är extra roligt med detta är ju att vi kan plocka med oss gästboken efter festen och kan läsa och titta på alla bilder av gästerna dagen efter på hotellet Glad

    Och vi funderar även på att placera ett frankerat vykort med vår adress på och penna vid varje tallrik som gästerna kan skriva ned något kul på under kvällen. Sen får någon i uppgift att posta dessa vykort till oss då och då under första året som gifta Skrattande

    Om vi har dessa tre aktiviteter, gästboken med polaroidkamera, några roliga små skyltar vid borden och vykorten så är det nog tillräckligt tror jag faktiskt.
  • Äldre 29 Oct 07:29
    #26

    Det låter jättebra med dina fotoideer! Jag kanske är rädd att ställa krav/önskemål på mina gäster. Vill ju att alla ska kunna slappna av. Men nu får vi fundera lite till. Idag skickar vår fotograf kontraktet! Hon verkar superhärlig och vi får väl träffa henne runt jul då vi är nere i Småland där bröllopet ska vara. Vi betalar 8000kr och då är hon med ska dagen! Så fantastiskt bra pris! Hon är duktig och har tagit porträtt och bröllop tidigare, och nu har hon precis startat sitt företag. Så vi haffade henne innan hon hann sätta ett högre pris ;) Åh ska bli så kul! Jag börjar seriöst att tänka på färgtema nu, det har inte vart så viktigt innan. Men nu när inbjudningskorten ska ut så behöver vi verkligen bestämma oss. Vi vet ju vad vi ska ha på bröllopet. Vitt, grönt och träfärger, men inslag av guld. Men hur får man ihop det till ett snyggt inbjudningskort? Vi funderar även att ha så färgklickar i också (har hittat små favors)...

  • Äldre 29 Oct 08:34
    #27
    kärleken skrev 2013-10-29 07:29:27 följande:
    Det låter jättebra med dina fotoideer! Jag kanske är rädd att ställa krav/önskemål på mina gäster. Vill ju att alla ska kunna slappna av. Men nu får vi fundera lite till. Idag skickar vår fotograf kontraktet! Hon verkar superhärlig och vi får väl träffa henne runt jul då vi är nere i Småland där bröllopet ska vara. Vi betalar 8000kr och då är hon med ska dagen! Så fantastiskt bra pris! Hon är duktig och har tagit porträtt och bröllop tidigare, och nu har hon precis startat sitt företag. Så vi haffade henne innan hon hann sätta ett högre pris ;) Åh ska bli så kul! Jag börjar seriöst att tänka på färgtema nu, det har inte vart så viktigt innan. Men nu när inbjudningskorten ska ut så behöver vi verkligen bestämma oss. Vi vet ju vad vi ska ha på bröllopet. Vitt, grönt och träfärger, men inslag av guld. Men hur får man ihop det till ett snyggt inbjudningskort? Vi funderar även att ha så färgklickar i också (har hittat små favors)...

    Man känner ju sina gäster bäst själv, det är så olika, men jag tror våra gäster bara kommer tycka det är kul och de som mot förmodan inte vill behöver ju inte om det bara står framme :) Det är inte som typ 5-kamp eller nåt, sånt tycker jag inte om...


     


    Vad roligt att ni fått tag på sån bra och billig fotograf! Det var precis sån fotograf jag letade efter också innan min vän sa att han kunde - en som har mycket erfarenhet men som är i startgroparna med företag och behöver referenser och så där innan de kan ta de "vanliga" dyra priserna.


     


    Jag tänker också mycket på inbjudningskorten nu... Det är samma sak här, har inte direkt något färgtema, tycker inte om när det blir för matchat. Så som vi tänker nu blir det nog att vi skriver ut på lite tjockare naturfärgat papper, kanske fäster det på ett än hårdare mörkturkost papper (älskar turkost) så att det blir som en ram runt om och sedan viker tårtpapper runt och knyter en rosett av sån stark naturfärgat snöre. Får se om jag kan ladda upp inspirationsbild när jag sitter på den här datorn...

  • Äldre 29 Oct 08:34
    #28

  • Äldre 29 Oct 10:04
    #29

    Ja det är typ sånna inbjudningar som jag också har tittat på. Men helst skulle jag vilja festa riktig spets på något sätt. Men det blir ju inte fint med lim direkt... Vi ska ha bröllopet på landet och vi tycker om naturtemat så det blir nog naturpapper med spets eller creme/champanjefärgat papper för att göra det romantiskt. Jag vill ha mycket vitt på mitt bröllop, det ska inte vara murrigt bara för det är trä-inslag och gröna växter/naturblomor... Men jag skulle egentligen vilja se standarddukningen på stället vi ska vara på, så vi har något att utgå ifrån.


     


    Hur tänker du/ni med lokalen? Jag vill gärna göra något som skapar fin stämning. Det är en fin lokal med stora fönster och högt i tak, men väldigt enkel. Det är ljusa väggar, mörkgröna bjälkar och en himla stor tavla (och ganska störande tycker jag)...


    Kolla gärna bilden, vad kan man göra?


     


     


     


     

  • Äldre 29 Oct 10:05
    #30


    bilden är lånad från wallby säteri
Svar på tråden 16 augusti 2014 !