• Äldre 10 Oct 20:38
    11151 visningar
    26 svar
    26
    11151

    Blekingebrud 2014

    Blev så förvånad överraskad över att det inte verkar finnas fler blekingebrudar här på forumen, men någon mer än jag måste det väl vara som planerar bröllop nästa år?

    Har precis börjat planera den stora dagen som blir i Juli/Augusti och försöker för tillfället hitta den perfekta lokalen med en passande kyrka.

    Först ut var saltsjöbaden i karlshamn men det var ingen hit för oss, blir så konstig bordsplacering när vi ska ha så många gäster (ca 80 st)

    Lite nyfiken på Kyrkhults församlingshem så det blir nog nästa titt.

    Vad tittar ni på för lokaler?

    Berätta gärna lite om er själva också!

    Jag blev friad till på ett helt fantastiskt sätt på ronnebybrunn förra veckan (5/10) så allt är bara en ända röra i mitt huvud men jag ser framemot att sätta tänderna i planeringen nu! :)

  • Svar på tråden Blekingebrud 2014
  • Äldre 9 Nov 12:31
    #11

    Här är en till. 10 maj blir nog datumet. Vi är sent ute och har inte bestämt ännu. :)

  • Äldre 10 Nov 10:43
    #12

    Äsch det är väl inte så sent? du har ju iallafall 6 månader på dig :)
    har ni några tankar om vart ni skulle vilja ha det?

  • Äldre 14 Nov 15:45
    #13

    Det vi har klart är Lösen kyrka (strax utanför karlskrona). Sen funderar vi på lokal fortfarande, tänkte vara i en hembygdsgård i Lösen men det finns det bara plats för 60 och vi ska bjuda 60 så jag är lite rädd att det ska bli för trångt..
    Hur långt innan har ni tänkt skicka ut era inbjudningar?

  • Äldre 17 Nov 20:28
    #14

    aha, ja det är nog risk att det kommer upplevas som trångt, iallafall om ni vill ha ite dans och sådär på kvällen sedan. Vi har valt en lokal med plats för ca 130 gäster för våra ca 80 för att kunna dela av lite för ett dansgolv...


    Eftersom vi ska ha bröllopet mitt i sommaren när många är på semester så tänker vi vara väldigt tidigt ute med våra inbjudningskort, tror redan de blir i mars...


    hur tänker ni andra?

  • Äldre 21 Feb 15:19
    #15

    Här kommer en blekingebrud till! Vi gifter oss den 12 juli och är i full gång med planerandet. Kläder är fixade, lokal bokad och inbjudningskorten går snart ut! Hur går det för er andra?

  • Äldre 25 Feb 18:58
    #16

    vad härligt med en till!😊
    vart ska bröllopet hållas?
    jag har kommit så pass långt att inbjudningskorten ligger och väntar på inköp av frimärken - klänningen hänger och väntar på en viktnedgång (inköpt från kina, måttbeställd men inte katten hjälpte det...)  ;)
    nästa steg är att fixa en bra cateringfirma som inte är så dyra och en resa till polen för attköpa in  fästmannens kostym (bra själ till attfå åka på minisemester!:))
    sedan är det nog inköpen av all dekoration från ebay som med snart måste göras, tror de får bli någon gång i nästa vecka... 

  • Äldre 25 Feb 22:24
    #17

    Vi kunde inte hålla oss så våra inbjudningar är redan skickade, tänkte även att det blir lättare för gästerna att lägga in om semester :) vi har även hittat en ny lokal som rymmer ca 200 för våra 70 gäster (som från början endast skulle vara 60;)). Tid hos frissan är också bokat :) Ska ni ha ngra tärnor och isf var har ni köpt klänningar? :)

  • Äldre 26 Feb 09:06
    #18

    Det är nog inte alls fel tänkt, det är därför vi med är på g ut med dem.


    Gjorde ni egna kort eller beställde ni dem?


    Jag hittade några helt fantastiska på lightinthebox.com som passar vårt tema som handen i handsken - vi har färgen lila, och utsmyckning fjärliar och blommor: :)


    Usch jag har lite ångest angående frissan, har en liten tanke men har inte bestämt mig om jag ska göra smink och hår hos samma eller bara köpa in smink och använda mig av en kompis som är hobbyfrisör till håret..


    Vi ska ha 4:a tärnor och 4:a marskalkar. Marskalkarna har fått klädkoden kostym och så ska vi köpa lila flugor till dem (brudgummen ska ha lila slips) och tärnorna får köpa valfri vit klänning i enklare modell, knälång, och sedan ska jag köpa ett lila sidenband som vi ska knyta runt midjan och ha i en rosett :) Vi har inte riktigt råd att betala till samma klänningar till tärnorna och de har inte så mycket pengar över heller så jag tyckte att om de köper vita klänningar så kommer de se i princip lika dana ut... Sedan gillar jag tanken på att det blir blandat bara vitt svart och lila på allas klädsel.

    Hur har ni tänkt?

  • Äldre 26 Feb 09:20
    #19

    Vi beställde våra inbjudningskort från optimalprint, dem blev riktigt bra plus att det var snabb frakt :) så in där och spana lite :P Angående frissan o det så väljer jag att fixa både hår och make-up hos frisören, jag är inte den som brukar fixart så mycket så tänkte bäst att passa på ;) Klänningar till tärnorna har vi tänkt blåa. Mina tärnor ska köpa sina klänningar själva då vi inte har råd att köpa och ge bort.. Så det är svårt, mina tre tärnor har alla olika kroppsform så det gäller att hitta ngn modell som passar alla som de även kan använda "privat" sen.. Räcker egentligen att det är samma färg men jag tkr det är svårt att hitta ngn sida som har olika modeller fast samma färg.. Marskalkerna ska ha kostym o sen antigen blå fluga eller slips vi har inte bestämt riktigt ännu ;) Jag tkr det låter jättefint med vita klänningar o sen lila band till det! :D

  • Äldre 26 Feb 09:29
    #20

    Det där med samma färg på olika modeller är verkligen en djungel, känns som att det så himla lätt blir fel nyans på någon, men det kan bli väldigt fint om man lyckas :)
    Har du fått en prisuppgift på hår och smink?
    Jag tycker det är så himla svårt med hur mycket man ska lägga på sådana saker, känns som att man vill ha ALLT men sedan inser man att det kostar ju.. Jag tycker vi har mycket pengar i budgeten (med tanke på att det är EN dag) - vi ligger på ungeför 45000, men ändå känns det som att man får in och peta i varje detalj för att få ner kostnaden.. Vad har ni för budget?

  • Äldre 26 Feb 11:20
    #21

    Ja jag håller verkligen med dig om att det är en djungel! Jag ska snart boka in min provuppsättning och provsminkning, så priset beror ju lite på vad jag bestämmer mig för.. Med tanke på eventuellt löshår med mera :) Sen har jag turen att min mamma har lovat att betala hår och smink.. Angående budget så har vi märkt att det är svårt att sätta en summa, då allt ändrar sig konstant.. Vi fick tex byta lokal pga att det blev för trångt och då leta ett en ny större som även var handikappanpassad så priset steg en del om man jämför med vad vi skulle betalt för de första lokalen.. Men vi har väl satt runt 30-40 000, dock är vi inte så bra på att följa budgeten men vi försöker precis som ni hålla nere kostnaderna på allt :) Försöker även handla saker efter han så det inte blir en stor klumpsumma, känns genast som man får betala mer då, även att summan till slut blir densamma ;)

  • Äldre 1 Mar 11:36
    #22

    Vårt bröllop hålls vid en havsvik i Karlshamn. Har också inbjudningskorten liggandes här hemma. Beställde från optimalprint. Gick supersnabbt! Är igång och bokar catering och kikar vigselringar. Klänningen hänger i garderoben sen nån vecka tillbaka!

  • Äldre 1 Mar 11:37
    #23

    Jag får inte riktigt rätt på inläggen - försökte citera så det skulle synas vilket jag svarade på men det funkade tydligen inte. Har inte heller lyckats lägga in bild...

  • Äldre 1 Mar 21:45
    #24

    Hej igen!
    Skrev precis när tråden var nystartad sen har jag inte varit här inne så mycket mer ;)
    Hur går det med planeringen för er? :) 

  • Äldre 2 Mar 10:40
    #25

    Mycket börjar falla på plats! Men det är förstås mycket kvar! Hur går det för dig?

  • Äldre 13 Apr 12:29
    #26

    Här händer inte så mycket men jag uppdaterar hur vi ligger till!
    Jag har köpt ring, klänning och dessutom har min syster fått "testbinda" en bukett. Vi ska snart defintivboka mat och kökspersonal. Möte med fotografen är på gång (han ska följa oss hela dagen). Tårta har vi ännu inte tagit tag i. Hur går det för er andra? 



    Kan inte klura ut hur man gör bilderna mindre...

Svar på tråden Blekingebrud 2014