• Äldre 9 Oct 11:13
    16989 visningar
    47 svar
    47
    16989

    Skånebröllop 2015?

    Jag och min sambo bor utanför Kristianstad och planerar vårt bröllop till våren/sommaren 2015.Vi har egentligen inte kommit någonstans i planeringen förutom hur många vi vill bjuda, tema och möjligtvis vilken lokal vi kan tänka oss.Hade varit kul om någon i närheten ocså planerar sitt bröllop. Hur långt har ni kommit? Vad tycker ni är det viktigaste under bröllopet och vad tycker ni ska prioriteras mest?Tänkte at det är lika bra att starta denna tråd i tid så att vi kan följa varandra och bolla ideér under hela planeringen :)      

  • Svar på tråden Skånebröllop 2015?
  • Äldre 11 Jul 08:45
    #21

    Ny här!Skrattande
    Vi har börjat planera för bröllop 2015, typ juli/augusti..
    Problemet är att vi bor i Helsingborg, men min blivande man vill vigas i samma kyrka som hans föräldrar vigdes i, denna ligger i Norrtälje!

    Jag vill ha bröllopsfesten i anslutning till vigsel, medan min sambo menar att vi kan åka upp o gifta oss ena helgen(med de som vill närvara) och sen ha festen i Helsingborg helgen efte..
    Jag är inte övertygad.. jag vill nog ha allt på samma dag...samtidigt som jag inte vill köra över hans önskemål om kyrka.. 

  • Äldre 12 Jul 18:59
    #22

    Jag och min blivande ska gifta oss den 27 juni nästa år :)
    Vi vill gifta oss utomhus :)

  • Iafia
    Äldre 23 Jul 11:51
    #23

    Hallå tjejer!

    Jag och min sambo har spikat 13 juni 2015, det blir vigsel i Torrlösa kyrka utanför Svalöv och fest på Fredshög herrgård utanför Landskrona!

  • Äldre 1 Aug 13:52
    #24

    Nu har jag bokat smink och hår för mig och tärnorna.
    Det blev wellnesroom i Malmö. Ca 6600 för mig och 3 tärnor. Inklusive testuppsättning och sminkning och självklart bubbel.

    Hon sa att normalt brukar hon få in bokningar kring februari som kommande sommar men detta året har folk bokat för 2015 redan sen i maj i år.
    Glad att jag är ute i god tid för jag ville verkligen ha dem och hade inget alternativ!

  • Äldre 4 Aug 21:42
    #25
    Petraksa skrev 2014-03-14 09:58:43 följande:
    Har googlat mig blå men ändå inte hittat något. Då vi bor i Tollarp hade detta varit perfekt! Om du kommer på vad den heter får du jättegärna höra av dig! :)

    Hur långt har ni andra kommit nu? 
    Hej! Ett tag sen du skrev och kanske har du redan hittat annat ställe.. men logen jag tänkte på heter (tror jag) Leifs Loge och ligger i Ilnestorp. Hoppas det hjälper dig lite om ni fortfarande söker plats! :)

  • Äldre 20 Aug 12:54
    #26

    Hej alla!

    Det blir bröllop 1 augusti 2015 för mig och mannen i närheten av Ystad. Har bestämt lokal och kyrka. Bokat fotograf och solist. Nu börjar utmaningen att hitta porslin och glas till billig peng (finns ej i lokalen) och all dekoration när man springer på det. Temafärger blir svart och vitt. Budget ca. 50000kr exkl. Ringar och resa. Hur långt har ni alla andra kommit nu? :)

  • Äldre 20 Aug 19:06
    #27

    Hej allihopa!
    Hoppar in här tänkte jag. September eller oktober 2015 är det tänkt att vi ska gifta oss. Har tittat på lite lokaler, men än så länge inte hittat något som passar, svårt att hitta lokaler där man får plats 90 pers runt runda bord! Men skam den som ger sig! :)

  • Äldre 20 Aug 19:17
    #28
    SofieFii skrev 2014-08-20 19:06:57 följande:

    Hej allihopa!

    Hoppar in här tänkte jag. September eller oktober 2015 är det tänkt att vi ska gifta oss. Har tittat på lite lokaler, men än så länge inte hittat något som passar, svårt att hitta lokaler där man får plats 90 pers runt runda bord! Men skam den som ger sig! :)


    Hej :)

    Vad kul! Ja det kan jag tänka mig. Var bor du någonstans? Hur har ni tänkt ert bröllop annars då?
  • Äldre 20 Aug 19:28
    #29

    Hej hej! 

    Vi bor i Lund, men hade kunnat tänka oss praktiskt taget var som helst i Skåne, så länge det fanns hyfsat billigt boende i närheten, vill ju inte ruinera våra gäster. ;)

    Vi har tänkt oss en utevigsel, lite smånervöst med tanke på det svenska vädret, men vi hoppas på en fin sensommar dag. Sen blir det fotografering för oss och lekar för gästerna innan middagen drar igång. 

    Förhoppningsvis kan man hitta ett ställe där man dessutom själv får ta med mat och dryck och hålla på halva natten! Kommer väl aldrig vilja att kvällen tar slut!

    I övrigt har jag hur mycket idéer som helst, Pinterest är min bästa vän där jag hittar all möjlig inspiration. Har ni inte varit inne där, då rekommenderar jag er det starkt!

    Vad långt du hade kommit jämfört med mig, jag vågar inte ens fundera på att boka något förens bröllopslokal är bokad, så jag kommer väl få stressa ihjäl mig när det väl är gjort. Tur jag är student och har mycket tid över. ;)

  • Äldre 20 Aug 19:28
    #30
    Jenniie skrev 2014-08-20 19:17:18 följande:
    Hej :)

    Vad kul! Ja det kan jag tänka mig. Var bor du någonstans? Hur har ni tänkt ert bröllop annars då?
    Svaret ovan var såklart till dig! :)
Svar på tråden Skånebröllop 2015?