• Äldre 9 Oct 11:13
    16979 visningar
    47 svar
    47
    16979

    Skånebröllop 2015?

    Jag och min sambo bor utanför Kristianstad och planerar vårt bröllop till våren/sommaren 2015.Vi har egentligen inte kommit någonstans i planeringen förutom hur många vi vill bjuda, tema och möjligtvis vilken lokal vi kan tänka oss.Hade varit kul om någon i närheten ocså planerar sitt bröllop. Hur långt har ni kommit? Vad tycker ni är det viktigaste under bröllopet och vad tycker ni ska prioriteras mest?Tänkte at det är lika bra att starta denna tråd i tid så att vi kan följa varandra och bolla ideér under hela planeringen :)      

  • Svar på tråden Skånebröllop 2015?
  • Äldre 23 Feb 08:44
    #11

    SKÅNE brudar!!!!!

    Jag & min m2b gifter oss i Maj 2015, exakt datum är inte ännu spikat men kommer att bli de nu de närmaste dagarna. Vi planerar att ha vårt bröllop i Helsingborg. Kul att se att ni redan har börjat planera och kommit en bit, jag kan inte låta bli & är i fullgång med allt trots att de är över ett år tills den stora dagen.

  • Äldre 14 Mar 09:58
    #12
    sofiemagdalena skrev 2014-02-23 02:13:50 följande:

    Hallå där Skånebrudar! :)


    Kikar här för att få lite inspiration! :) jag ska gifta mig med min prins nu i september, men tänkte att det är så trevligt att läsa om andras planer! :) Vi ska gifta oss i Hörröd och ha festen i Kivik! Bara älskar Österlen! så det kommer nog bli finfint! :)


    Petraksa, läste om din önskan om att ha festen i en lada! Låter underbart och det skulle jag också vilja ha om det inte fanns en ganska stor risk att det är kallt i september! ;) Men jag vet att det finns en lada som man kan hyra strax utanför Tollarp...(nu vet jag ju inte var du ska ha din vigsel, men det kanske passar?) Jag kommer inte ihåg namnet på gården som har uthyrningen, men de har några logdanser o så varje år! Så kanske kan du googla och hitta! ;) Såg så himla fint ut! :)


    Har googlat mig blå men ändå inte hittat något. Då vi bor i Tollarp hade detta varit perfekt! Om du kommer på vad den heter får du jättegärna höra av dig! :)

    Hur långt har ni andra kommit nu? 
  • Äldre 14 Mar 11:44
    #13

    Hoppar in i denna tråden :)
    Jag och min fästman bor i Stockholm, men vi gifter oss i min hemstad Kristianstad augusti 2015 (datum ej satt men lutar åt 15/8-2015 :P).
    Vi har inte bokat något än utan vi bara planerar lite än så länge, men det lutar åt att vi skall vigas antingen i rådhuset, då vi viger oss borgerligt, eller i en fin bygnad som har en fin altargång av liknande kyrka (vet inte alls vart eller vad för byggnad detta skulle vara så om ni har förslag så är de välkomna ^_^).
    Festen funderar vi att ha på Föreningarnas hus, RMR Kristianstad, men vet inte vad de tar för att hyra den och hur många dagar man skall hyra den :S
    Vi har inte mycket pengar just nu så vi kan knappt spara något, men mina föräldrar har sagt att de skall hjälpa till med mat, vilket är otroligt tacksamt så det kommmer att gå på något sätt :)

  • Äldre 8 Apr 19:13
    #14

    Hej alla blivande! Jag och min kärlek planerar bröllop inför sommaren 2015. Vi har precis börjat planera och tar gärna emot tips på lokaler! Vi kommer ha en borglig vigsel och föredrar därför en plats som fungerar både för vigsel och för festen. Vi tänker oss buffé (så att alla blir mätta och det känns mer avslappnat) och vill därför hitta ett ställe där man inte måste beställa mat och dryck via dem. Det kommer att bli ca 70 gäster :) 

  • Äldre 8 Apr 19:19
    #15
    josierosie skrev 2014-04-08 19:13:18 följande:

    Hej alla blivande! Jag och min kärlek planerar bröllop inför sommaren 2015. Vi har precis börjat planera och tar gärna emot tips på lokaler! Vi kommer ha en borglig vigsel och föredrar därför en plats som fungerar både för vigsel och för festen. Vi tänker oss buffé (så att alla blir mätta och det känns mer avslappnat) och vill därför hitta ett ställe där man inte måste beställa mat och dryck via dem. Det kommer att bli ca 70 gäster :) 


    Ett tillägg är att det helst ska vara i Malmö/Lund trakten men är även öppen för andra tips :)
  • Äldre 8 Apr 19:35
    #16

    Hejsan :). Jag och min sambo ska gifta oss den 1 augusti 2015 :) blirni ystads trakten :)

  • Äldre 9 Apr 21:47
    #17

    Hej tjejer! Jag och min blivande ska gifta oss i Skåne i Augusti 2015!

    Vi har varit och tittat på några olika lokaler så som, Ravlunda bränneri, Rosenlunds gård och Fulltofta slott. Nu är det bara Linneas trädgård kvar, som ska vara underbart fint! Säg till om ni vill veta något om ställena :)


     Men både jag och min sambo blev förälskade i Fulltofta slott så det blir nog det :D
    Hur ser det ut för er andra? Har ni kommit någonstans i bröllopsplaneringen? :)


    Är jag den enda som känner stress fast det är över ett år kvar?? haha

  • Äldre 9 Apr 22:07
    #18

    Ja, Fulltofta är verkligen jättefint!

  • Äldre 23 Apr 14:34
    #19

    Hejsan.
    Jag och min sambo ska med gifta oss sommaren 2015 i Skåne.
    Idag bokade jag kyrka i Arlöv (där jag e uppvuxen) och Hemmvärnsgården i Staffanstorp för festen. 
    Vet att jag ute i god tid men ville verkligen ha dessa ställen så var lika bra att boka.

    Det blir ca 100 bjudna.
    Måste hitta buss som kör alla mellan kyrkan och lokalen, dj med anläggning, en runda till tyskland för drickan, tårta, meddela tärnor, bestmans, köpa klänningar, ring, smink, hår, blommor, dekoration... 
    PUST vad mycket men såååå kul! :)

    Någon som har några bra kontakter så hojjta till!

    Hur ser era planer ut?

  • Äldre 5 Jul 16:15
    #20

    Hej!

    Hittade denna tråd av en slump. Om ni inte har bokat fotograf inför er stora dag får ni gärna kontakta mig. Wn kreativ hobbyfotograf som älskar att lägga min energi på era bilder som ska bli ett minne för livet.

    kontakta mig på photobylinda@hotmail.se

    Alla lycka till er!

Svar på tråden Skånebröllop 2015?