• Äldre 8 Oct 15:02
    12455 visningar
    31 svar
    31
    12455

    Skelleftebröllop 2014

    Nu när de flesta sommarbröllop 2013 verkar vara avklarade så tänkte jag att det vore kul om vi som ska gifta oss i Skellefteå (med omnejd) 2014 kunde smalas i den här tråden! Själv är jag bördig från Skelleftehamn och min kille är från Sparreholm coh vi bor i Stockholm. Vi och kommer jag gifta mig i Bureå i slutet av Juli (19 eller 26 juli).Här kan vi diskutera lokaler, injudningar dekorationer, uthyrningsställen, klääningar, hår, m.m!    

  • Svar på tråden Skelleftebröllop 2014
  • Äldre 28 Jan 12:26
    #21

    Hej Tjejer!

    Få jag va med här trots att jag ska gifta mig i Norsjö? Det är ju nästan "med omnejd" Flört 

  • Äldre 28 Jan 13:35
    #22

    Självklart teres77 :)


  • Äldre 28 Jan 13:36
    #23

    Är det någon som ska på bröllopsmässan i februari? :)


  • Äldre 28 Jan 14:56
    #24

    Vi bor i Borås men kommer båda två från Norsjö (jag har släkten där men är uppvuxen i Umeå). Eftersom större delen av våra nära och kära är i Västerbotten så kändes det fint att kunna återvända hem för att gifta oss. Men det är inte helt lätt att planera ett bröllop för ca 90 gäster när vi själva är 120 mil ifrån. 


    Vi ska ha en fotograf som heter Sara Marklund iaf. Hon kommer va med under hela dagen.  Kyrkan är bokad ( vet inte vilken präst som tjänstgör än),  Vi velar mellan två olika festlokaler.  Maten är bestämd och vi kommer laga mycket själva innan (buffé). Vi räknar med iaf 4 kanske 5 serveringspersonal och 2 i köket som ser till att buffén är i ordning hela tiden. (Kocken har fått frihet att ordna personal) Min bästa kompis dotter är utbildad stylist och kommer fixa hår och smink på mig.   Skickade ut STD redan i nov så alla skulle hinna planera sina semestrar Inbjudningskorten är klara i datorn och ska bara skrivas ut.  Har köpt skor till mig och tärnklänning. Bestämt vilka klänningar jag ska ha, det blir två från Kina. Eftersom jag älskar att dansa så ville jag ha en kortare till kvällen. Det blev överkomligt pris när vi hittade en på Jenjenhouse och en på Landybridal  Placeringkort/menykort i ett är också klara i datorn. Bara trycka på print. ;) Vi har valt dryck till maten med, Vi tänker bjuda på mousserande till välkomstskål, vitt/rött vin, öl och alkoholfritt till maten.  Det blir betalbar på kvällen efter middagen. Tårtan är bestämd och vi ska få den som present av min kusin. Vi frågade henne med avsikt att betala men det fick vi inte. 
    Det som inte är fixat är en finare bil till och från kyrkan och DJ på kvällen. Vi vill ha någon som spelar "ny" musik och inte E-type och dansband... Så känner ni till någon som kan tänka sig att åka ända till Mensträsk/Risliden och spela en kväll så tar vi tackamt emot förslag! 

    Ja, det var väl allt så länge... Glad 
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 28 Jan 19:19
    #25
    daniiel skrev 2014-01-28 13:36:11 följande:
    Är det någon som ska på bröllopsmässan i februari? :)
    Vart håller den mässan till? Vore nämligen väldig kul att åka dit om det finns möjlighet :)
  • Äldre 28 Jan 20:08
    #26

    CamillaForsgren - På Stadshotellet i Skellefteå, 16 februari kl.11-15. Gratis :)


  • Äldre 28 Jan 20:41
    #27

    åh va kul att få snacka ihop sig lite mer med lokala brudar 😊

    det låter ju som att du har läget under kontroll Teres!

    och vad trevligt med bröllopsmässa! jag varpå bröllops,ässa här i stockholm o helgen och kom hem med både skor, tiara och en beställning av klänning + massor av ideer, så jag rekommenderar verkligen att passa på att besöka en mässa 😊

    jag vill gärna också ha tips om bil! eller ännu hellre, häst pch vagn! hittar fasen inte när jag googlar..

    känner tyvärr inte till något band , vi kör på spotify 😁

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 28 Jan 22:05
    #28
    daniiel skrev 2014-01-28 20:08:12 följande:
    CamillaForsgren - På Stadshotellet i Skellefteå, 16 februari kl.11-15. Gratis :)
    Åh men så perfekt! Dit ska jag definitivt!
  • Äldre 8 Apr 18:48
    #29

    Hur går det för skelleftebrudarna?

    Jag och min karl ska åka hem till Skell om tre veckor och fixa lite praktiska saker på plats, det jag har tänkt på är:
    -kolla in lokalen (koll hur man kan möblera, uttag och sånna grejer)
    -göra provfotografering (min kompis)
    -provkäka tårta på Wallins.
    -gå in i blombutik och beställa bukett

    Är det nåt annat som vi bör passa på att göra när vi är uppe? Kommer ju inte åka upp nåt mer förrän en vecka innan bröllopet.. Vi har fixat mat(catering - din fest), hår, smink, hotell som känns annars som en "på plats-grej"

  • Äldre 11 May 16:48
    #30

    Hej skelleftebrudar! Vad betalar ni för råtan per bit och varifrån beställer ni? Har fått pris på Wallins på vår jordgubstårta 40 kr/biten med ställning och inget extra för en laktosfri våning :)

  • Äldre 12 May 15:05
    #31
    Ploppcorn skrev 2014-05-11 16:48:27 följande:

    Hej skelleftebrudar! Vad betalar ni för råtan per bit och varifrån beställer ni? Har fått pris på Wallins på vår jordgubstårta 40 kr/biten med ställning och inget extra för en laktosfri våning :)


    Vi köpte våran från Kringlan (samma som äger Ainas, som är mer känt café), men vi valde en prinsesstårta. Kan rekommendera dom iaf, jättegoda tårtor! :)
Svar på tråden Skelleftebröllop 2014