• Äldre 8 Oct 15:02
    12464 visningar
    31 svar
    31
    12464

    Skelleftebröllop 2014

    Nu när de flesta sommarbröllop 2013 verkar vara avklarade så tänkte jag att det vore kul om vi som ska gifta oss i Skellefteå (med omnejd) 2014 kunde smalas i den här tråden! Själv är jag bördig från Skelleftehamn och min kille är från Sparreholm coh vi bor i Stockholm. Vi och kommer jag gifta mig i Bureå i slutet av Juli (19 eller 26 juli).Här kan vi diskutera lokaler, injudningar dekorationer, uthyrningsställen, klääningar, hår, m.m!    

  • Svar på tråden Skelleftebröllop 2014
  • winter­2013
    Äldre 18 Nov 21:48
    #11

    Vi ska gifta oss i sommar och va i somras på ett så kallat "knytis"bröllop där alla vid inbjudningen hade blivit ombedd att ta med olika saker. Vi som reste långväga skulle bidra med en back öl eller liknande medans dom som bodde närmare fick ta med mat. Någon mer som varit med om liknande och vad tycker ni? Jag tycker de va kul ändå att få bidra på annat sätt än med pengar osv..

     

  • Äldre 18 Nov 21:52
    #12
    winter2013 skrev 2013-11-18 21:48:53 följande:
    Vi ska gifta oss i sommar och va i somras på ett så kallat "knytis"bröllop där alla vid inbjudningen hade blivit ombedd att ta med olika saker. Vi som reste långväga skulle bidra med en back öl eller liknande medans dom som bodde närmare fick ta med mat. Någon mer som varit med om liknande och vad tycker ni? Jag tycker de va kul ändå att få bidra på annat sätt än med pengar osv..
    Svarade i den andra tråden också, men jag personligen föredrar att bidra med en slant ;) Enkelt! haha (Jo, jag är nog lite lat hihi)
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 18 Nov 22:08
    #13
    daniiel skrev 2013-11-18 20:51:46 följande:
    Det finns ju danslogar runt om också, tex i Ljusvattnet tror jag. Sedan har du en loge på Kyrkholmen och en fin på campingen i Bureå :)
    Vet du vem det är man ska kontakta om man vill hyra logen på kyrkholmen?
  • Äldre 18 Nov 22:15
    #14
    CamillaForsgren skrev 2013-11-18 22:08:57 följande:
    Vet du vem det är man ska kontakta om man vill hyra logen på kyrkholmen?
    Jag vet inte, men hör med Landsförsamlingen www.svenskakyrkan.se/skelleftelands Det är väl dom som har hand om Kyrkholmen :)
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 18 Nov 23:54
    #15
    daniiel skrev 2013-11-18 22:15:00 följande:
    Jag vet inte, men hör med Landsförsamlingen www.svenskakyrkan.se/skelleftelands Det är väl dom som har hand om Kyrkholmen :)
    Okej tack iallafall. Har mailat nu och frågat vart jag ska vända mig :)
  • Äldre 19 Nov 12:53
    #16

    Vi ska ha festen i Burelogen den 26 juli så det datumet är bokat ;) Men jag tycker det är perfekt att vara där då långväga gäster kan boka in sig på campingen och det är en trevlig lokal nära till vattnet (att ta fina bilder) och sådär :) Enda nackdelen som jag känner är att det inte finns kök och porslin, men det löser sig ändå via cateringföretaget tror jag.

  • Äldre 2 Jan 12:52
    #17

    Hur går det för damerna?Jag känner inte att jag varit jätteaktiv här, men desto mer aktiv i facebookgruppen Blivande Brudar 2014.


    Jag har i alla fall varit hem under julen och rekat kyrka och åbacka paviljong och det kommer bli paviljongen. Harockså kikat in i den igenombommade logen och det känns super! Är helnöjd med valet!


    Provade klänningar på Bröllopsstudion under julhelgen ocså och Nina Nyman där var ju grymt duktig, men jag kände att jag inte riktigt hittade rätt klänning där ändå. Ska leta vidare här i stockholm och på nätet.


    Har även bestämt catering efter möte med Din Fest i skelleftehamn. Kicki Bridges var asgrym att ha att göra med så jag måste bara få rekommendera henne och Ian som jag har hört gör riktigt god mat med!


    Nästa projekt är nu att hitta frisör som även gör make-up, tips? Och så blir det till att beställa tårta snart kanske... Tårttips förutom Stigs eller Mina Magiska Bakverk? (ska kolla upp dem med...) Vi vill ha en jordgubbsgräddtårta.:)


     


     

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 2 Jan 13:57
    #18

    Här står det som still, men det är mest för att vi väntar på pengar så de stora grejerna kan köpas(så som kläder och grejer till tårtan).
    Innan jul bokade vi Myckle byagård där vi tänkt ha festen. Det var bästa stället vi hittade som ändå är relativt nära till Landskyrkan.
    Jag har kollat runt lite om frisör och så och kommit fram till att jag ska göra make-upen själv. Har inte hittat något ställe där de gör både hår och smink till ett överkomligt pris. Det kan ju dock ändras på de 7 månader och 1 vecka det är kvar till bröllopet. Har dock hittat en tjej som gör billig hårförlängning som jag ska gå till några veckor innan.
    Inbjudningarna är klara så de skickas iväg månadskiftet feb/mars och vikten börjar röra sig neråt. Så jag är igång :) 

  • Äldre 2 Jan 14:34
    #19

    Camilla, jag känner allt igen dig, du är med rätt mycket i facebookgruppen va?! :D


    det låter ändå som att det rör på sig. Jag kände verkligen att det började hända grejer nu till jul och att nu kommer många av inköpen påbörjas :)


    Vi ska försöka få ut inbjudningarna i januari, men de är inte klara än på långa vägar.... Väntar på att vi ska få vår nya skrivare som vi beställt i mellandagarna för att kunna skriva ut. Vet inte riktigt hur det man knåpat ihop ser ut riktigt när det väl kommer ut på papper... Har du/ni gjort inbjudningarna själv eller beställt?

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 2 Jan 14:55
    #20

    Jag gick precis med, men kanske gjort mig rätt synlig ändå där haha.
    Vi köpte färdiga kort när gallerix gick i kk, men jag har framkallat kort på oss som jag klistrat in och även satt lite pärlor och så så de blev lite mer personliga. Önskar dock litegrann att jag istället satt mig och gjort riktigt fina via datorn. Min handstil är inte den finaste nämligen. Får väl se om jag helt enkelt gör om allihop då de ändå inte är så många(bara 15 st till 27 gäster) 

Svar på tråden Skelleftebröllop 2014