• Äldre 8 Oct 15:02
    12458 visningar
    31 svar
    31
    12458

    Skelleftebröllop 2014

    Nu när de flesta sommarbröllop 2013 verkar vara avklarade så tänkte jag att det vore kul om vi som ska gifta oss i Skellefteå (med omnejd) 2014 kunde smalas i den här tråden! Själv är jag bördig från Skelleftehamn och min kille är från Sparreholm coh vi bor i Stockholm. Vi och kommer jag gifta mig i Bureå i slutet av Juli (19 eller 26 juli).Här kan vi diskutera lokaler, injudningar dekorationer, uthyrningsställen, klääningar, hår, m.m!    

  • Svar på tråden Skelleftebröllop 2014
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 9 Oct 17:21
    #1

    Jag och min fästman kommer att gifta oss i Skellefteå! Skrattande
    Vi båda är härifrån, omän från olika delar av staden (han Innervik och jag Brännan/Prästbordet/Degerbyn)

    Jag skulle verkligen behöva tips på ställen som hyr ut partytält till en mänsklig kostnad! 

  • Äldre 9 Oct 20:30
    #2

    kul att få igång tråden! tyvärr har jag inge bra tips på hyrtält i skellefteå, men du kanske kan höra med arrangörerna av trästocks eller nåt och se var de hyr ifrån?

  • Äldre 9 Oct 23:03
    #3

    Jag har hört många som säger att man får vända sig till andra städer om man vill tält. Vissa säger att det bär sig att köpa tex det största partytältet på Jysk istället, jysk.se/utomhus/paviljonger/partytalt-harstad-5x8m-stal-pe vilket är 40kvm stort. Det kan man ju sedan sälja vidare.


  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 13 Oct 00:58
    #4
    daniiel skrev 2013-10-09 23:03:45 följande:
    Jag har hört många som säger att man får vända sig till andra städer om man vill tält. Vissa säger att det bär sig att köpa tex det största partytältet på Jysk istället, jysk.se/utomhus/paviljonger/partytalt-harstad... vilket är 40kvm stort. Det kan man ju sedan sälja vidare.
    Jo det är ju en idé också. Tack! Har hittat ett på jula som var lite billigare som vi har som alternativ.

    Någon som har tips på bra frisörska/sminkös som inte är allt för dyr? 
  • Äldre 20 Oct 18:56
    #5

    Jag önskar att jag hade nåt bra tips CamillaForsgren.. men det finns ju så himla många frisörer i Skellefteå så det borde väl inte vara nåt problem bara man är ute i tid? 😊 själv kommer jag fråga nån av mina vänner som är frisörer.


    Nu har jag börjat köpa grejer, ex knoppalakan att ha som stolsöverdrag. Jag ska gå på kompisar för att hitta grejer till inbjudningarna och dekorationer

  • Äldre 11 Nov 20:54
    #6

    Hur går det i planeringarna? Jag ska kika in på din fest i Skelleftehamn när jag är hemma över jul för att se vad de har att erbjuda i cateringväg.


    Jag grejarpå här hemma med dekorationer till festen och inbjudningskort, men jag känner att jag inte riktigt kommer vidare. Det är så mycket fina och roliga idéer att man har svårt att bestämma sig och det känns fortfarande så långt bort.. hur långt har ni kommit?

  • winter­2013
    Äldre 18 Nov 20:38
    #7

    Vi planerar för maj/juni nästa år:) Söker en loge att hyra.. Någon som har koll? Funderar på Moröbacke logen

  • Äldre 18 Nov 20:51
    #8
    winter2013 skrev 2013-11-18 20:38:34 följande:
    Vi planerar för maj/juni nästa år:) Söker en loge att hyra.. Någon som har koll? Funderar på Moröbacke logen
    Det finns ju danslogar runt om också, tex i Ljusvattnet tror jag. Sedan har du en loge på Kyrkholmen och en fin på campingen i Bureå :)
  • winter­2013
    Äldre 18 Nov 21:29
    #9

    problemet med kyrkholmen kan ju bli att de lär vara fullbokat sommartid med teater osv,..

  • Äldre 18 Nov 21:32
    #10
    winter2013 skrev 2013-11-18 21:29:35 följande:
    problemet med kyrkholmen kan ju bli att de lär vara fullbokat sommartid med teater osv,..
    Det är inte säkert. Vi kikade på den till vårat bröllop 2011 och då fanns det flera lediga datum :)
Svar på tråden Skelleftebröllop 2014