• Äldre 7 Oct 20:17
    9927 visningar
    12 svar
    12
    9927

    Bästa ön i Maldiverna???

    Hej!
    Vi ska gifta oss i augusti 2014 och vill boka smekmånad i Maldiverna förstås! Det är vår drömresa! Vi fascineras av de vita stränderna och det blåa vattnet. Men vi vill förstås ha lite lyxkänsla dock utan att det blir föööör dyrt. Jag har läst massor av trådar men blir bara förvirrad... Vilken ö ska man välja??? Vilken typ av boende: beach- eller watervilla? Hel- eller halvpension? Hjääääälp!

  • Svar på tråden Bästa ön i Maldiverna???
  • Äldre 7 Oct 20:39
    #1
    Vi kommer att åka till Reethi Beach Resort, Maldivern Ving.se

    Är en av dem billigaste resorna dit men ändå lyxigt  :)
    Då bor vi såklart i Water villa.
  • Äldre 7 Oct 21:11
    #2

    Beror på när ni åker, är skillnad på vädret.


  • Äldre 8 Oct 08:41
    #3
    Niini skrev 2013-10-07 21:11:01 följande:
    Beror på när ni åker, är skillnad på vädret.
    vI åker i augusti. Har du några förslag för denna månad?
  • Äldre 8 Oct 11:31
    #4
    IoannaM skrev 2013-10-08 08:41:21 följande:
    vI åker i augusti. Har du några förslag för denna månad?
    Inte såhär på rak arm.. Men när vi letade så hittade jag en bra sida som förklarade det där med vart man skulle åka när. Kan se om jag skulle råka snubbla över den igen :)
  • Äldre 8 Oct 11:52
    #5

    Äh.. inte hittar jag den sidan. Men det var i alla fall nånting om att det var sämre väder på norra/södra delen av Maldiverna på olika tider. Vi fort slutet på maj o bodde på Sheraton Maldives Full moon resort & spa, tyckte det var riktigt bra där o otroligt trevlig personal :) Att tänka på är ju att varje ö är ett hotell o där finns allt (restauranger, post, giftshop, internetcafé..) men dom har ju de priser dom har (rätt dyrt). Finns ju dyrare o billigare bosättning, Waterbungalow låter fancy men jag är glad att vi inte valde det. Huj så ostadigt det såg ut dagen då det regnade o blåste i massor :D

    Här fanns annars en sida där man kunde se lite hur temperaturer o så är: www.maldives-weather.co.uk/august/


  • Äldre 8 Oct 20:14
    #6

    Jag tror att du kan få många goda tips i denna gamla tråden om Maldiverna. Fru Hä finns inte längre aktiv och besvarar frågor, men du kan nog snappa upp en del som hon skrivit. www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2533195.html

  • Äldre 17 Dec 15:38
    #7

    vi gifter oss i juni o maldiverna är oxå vårt drömresemål. de ser ju så himla mysigt ut där o såklart så kan man snorkla som vi älskar =)

  • Äldre 17 Dec 19:05
    #8

    Är nyss hemkommen från vår bröllopsresa till Maldiverna :) Vi var på Gangehi resort och det var helt fantastiskt vackert!
    Rekommenderar halvpension då det är så varmt mitt på dagen behövs inte lunch. En svalkande cocktail med lite tilltugg räcker :)

  • Äldre 17 Dec 19:13
    #9

    Jag funderar om Kuramathi. Har sett fina bilder och är lagom lyxigt och lagom dyrt. Synpunkter???

  • Äldre 17 Dec 19:14
    #10
    snartfrueriksson88 skrev 2013-12-17 15:38:03 följande:
    vi gifter oss i juni o maldiverna är oxå vårt drömresemål. de ser ju så himla mysigt ut där o såklart så kan man snorkla som vi älskar =)
    Vad kul! Har du bestämt om hotell?
  • Äldre 20 Dec 18:21
    #11

    Ja kommer inte ihåg namnet men det var ett all inclusive hotell som fritidsresor har

  • Äldre 13 Jan 21:43
    #12

    Snappar upp i tråden som tycks slumrat till lite! Vi har också drömmen om Maldiverna och tänker väl att vi ska åka i december, ett halvår efter att vi gift oss. Det är dock lite kivigt att hitta priser så långt fram, så tänkte ta hjälp av resebyrån här i stan. Men om någon här vart på Maldiverna kan det vara tacksamt med fler tips om resebolag, tips på öar och hotell.. Jag undrar också lite om skillnaden på hel och halvpension..

Svar på tråden Bästa ön i Maldiverna???