• Äldre 28 Sep 22:22
    13649 visningar
    76 svar
    76
    13649

    Någon mer som gifter sig 20/9-14?

     Hej! Tänkte se om det är någon mer som kommer gifta sig nästa år den 20/9 så att man kan följas åt i planeringen och inspirera varandra!

  • Svar på tråden Någon mer som gifter sig 20/9-14?
  • Äldre 1 Oct 14:43
    #1

    Är jag ensam om att gifta mig det datumet? ;)

  • Äldre 1 Oct 14:51
    #2

    Vi gifter oss då!! :) Bokade kyrkan idag!

  • Äldre 1 Oct 16:07
    #3

    Åh vad roligt! Känns ofattbart att det är mindre än ett år kvar. Vart kommer ni gifta er?

  • Äldre 1 Oct 16:12
    #4

    Ja! Vi gifter oss i Lysekil, bor i sthlm men alla i vår släkt har anknytning till västkusten så det kändes som ett självklart val :)
    Vart gifter ni er?

  • Äldre 1 Oct 17:57
    #5

    Jag med!
    vi
    skulle igentligen gifta oss den 30 augusti men den underbara lokalen fanns inte ledig då så vi bytte till den 20 september :)  

  • Äldre 1 Oct 18:20
    #6

    Vi gifter oss i Landskrona i den vackra kyrkan Sofia Albertina kyrka. Önskar vi kunde gifta oss närmare släkten men den är utspridd över Sverige och Danmark. Så Landskrona är bästa valet, sen så ska juh min son vara med som brudnäbb och den veckan vi gifter oss är han hos sin pappa. Hur och vart släkten ska få plats återstår att se.Hur många gäster kommer ni ha? Och vad ligger er budget på?

  • Äldre 1 Oct 20:31
    #7

    vi kommer ha ca 45 gäster, vi har valt att enbart ha med barn på vigseln och inte på festen, vår budget ligger på ca 40 000 men nu ligger det jag planerat att köpa på ca 42000 så hoppas på att få ner den lite, vilken budget har ni? hur långt har ni kommit i planeringen? :)

  • Äldre 2 Oct 07:09
    #8

    Det är som oss då med gäster, pendlar mellan 40 till 50 gäster, är inte klar med gästlistan än. Velar hela tiden :/ Budgeten ligger på så lite som möjligt. För jag kan inte planera det nu när min sambo studerar och jag är inte säker på arbetet. Men vill nog hamna på max 50.000. Kommer göra egen buffe och egen bröllopstårta. Vi vill också ha "barnfritt" bröllop bortsett från sonen. Tycker det blir svårt att koppla av annars. Barnen är självklart välkomna på vigseln. Behöver ändå fylla ut kyrkan lite.

  • Äldre 3 Oct 20:26
    #9

    Har ni börjat köpa in till bröllopet än? Jag har fått tag på vattenflaskor och bordslöpare i lila. Vårt färgtema är ju i lila och silver. Så nu mer köper jag in när jag hittar det riktigt billigt. :)

  • Äldre 4 Oct 10:07
    #10

    jag har köpt ringen, kostymen, klänningen, inbjudningarna, placeringskorten och så har vi köpt in porslin också då vi ska ha vintagetema med gamla bestick, har dock inte hittat alla tallrikar än men alla koppar med fat och tårtfat, ska köpa glas snart med, vi ska var klara med alla inköp tills i december så vi sen kan spara alla pengar till lokal och mat blommor och sånt :)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 20/9-14?