• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 19 Sep 21:29
    13846 visningar
    21 svar
    21
    13846

    Svensexan i Berlin - har de något syfte?

    Min fästmans bestman (som jag hatar) planerar min mans svensexa. Fick idag veta att han och ett gäng killar kommer att "kidnappa" min fästman och ta honom till berlin en weekend. Eftersom det första jag relaterar till Berlin är strippor och prostution så blir jag per automatik väldigt irriterad. Vad ska de göra i Berlin som de inte kan göra i Stockholm är jag nyfiken på. Först och främst vill jag belysa att det inte handlar om svartsjuka då jag inte är den typen. För mig är det en fråga om moral samt respekt genemot mog och mitt förhållande. Jag tycker att det är respektlöst att "kasta på en sista brud" på en man bara för att han ska gifta sig. Blir jag bara illusionell i onödan eller finns det andra skäl till varför man tar någon till berlin på svensexa? Upplysmig gärna för jag känner mig väldigt ledsen och kränkt om det är så som jag föreställer mig det.

  • Svar på tråden Svensexan i Berlin - har de något syfte?
  • Anonym
    Äldre 19 Sep 21:34
    #1

    Lugna ned dig! Det finns ju en miljon saker att göra i Berlin, och jag förknippar det inte alls (i första hand) med prostitution och strippor som du säger. Självklart finns det kanske en tanke om att öl och sprit är billigare där och att de kanske tänker supa en del under sin weekend, men inte ens det kan man ju veta säkert, det beror helt på vilken typ av killar det är. Förhoppningsvis hittar de på något som de tror att din blivande gillar. Så jag tycker inte att du ska oroa dig allt för mycket!

  • Äldre 19 Sep 22:36
    #2

    Jag tycker att Berlin ar en av Europas absolut basta partystader och inte alls har mycket prostitution eller strippor i jamforelse med anda stader. Det ar aven relativt billigt att resa dit och bo dar, det ar nara, finns massor att se och gora, manga bra restauranger etc etc. Ett valdigt bra val av stad for en svensexaweekend. 
    Bara av intresse - vilken annan stad i Europa hade du kant dig mer bekvam om de akte till? 

  • Äldre 19 Sep 23:34
    #3

    Nu tycker jag nog att du överreagerar lite faktiskt. Att dem åker till just Berlin behöver ju absolut inte ha med strippor att göra , strippor finns ju i nästan alla städer inklusive Stockholm , så jag skulle inte tro att de har med de att göra. De kan ju vara så att dem faktiskt bara vill komma iväg på en grabbhelg och umgås och Berlin är ju en väldigt trevlig stad som inte ligger allt för långt bort. Brukar dessutom finnas ganska billiga flyg och så dit . Det är väl jätteroligt för din kille att få åka iväg och ha roligt med sina kompisar . Försök att se de som någonting positivt som han kommer tycka är väldigt roligt istället för att oroa dig i onödan. De kommer bara att bli väldigt jobbigt för dig själv. För mig är det självklart att de är en helt annan upplevelse att få åka iväg på en weekend utomlands än att stanna i Stockholm. För mig handlar de inte om Vad man kan göra där utan om just själva upplevelsen. Man kan ju i princip göra samma saker i Sverige som i Spanien men de är ju en helt annan grej än att vara kvar i n Sverige. Om du är väldigt orolig så kan du ju prata med din killes kompisar och förklara att du helst inte ser att dem går på strippklubb och så får du se Vad dem säger :)

  • Äldre 20 Sep 00:13
    #4

    Tur att man har gift sig med en man som varken super skallen av sig eller är intresserad av strippor... Puh...

  • Äldre 20 Sep 06:35
    #5

    Nu tycker jag verkligen att du överreagerar. Om du inte litar på din m2ts vänner så borde du ju åtminstone lita på din M2B. Vad grundar sig din oro gällande strippor just på? Strippklubbat etc. finns ju även i sveriges städer så om det är det domär ute efter så hittas det nog på betydligt närmre håll
    Berlin är inget jag direkt förkippar med redlight district, Hamburg är nog mer åt det hållet. Släppp dethär och gläd dig för din blivandes skull att hans vänner vill kosta på sig en svensexa utomlands.

  • Äldre 20 Sep 11:52
    #6

    Jag ställer mig till skaran som inte alls sammankopplar Berlin med Prostution och strippor. Detta finns väl mer eller mindre i alla Europeiska städer.
     Tvärtom så har jag alltid fått höra att om det är någon storstad man ska åka till i Europa för att festa och uppleva puls så är det Berlin. Ska vara ett mini New York!? Har dock ej varit där själv.
    Lita på din blivande man tycker jag...och hans övriga vänner om du nu inte gillar hans bestman!?

  • Äldre 20 Sep 12:09
    #7

    Det är väl klart att den har ett syfte? 

    Men varför måste det vara strippor? Det hade väl varit enklare att ha svensexan här på hemmaplan om det bara var det som var anledningen. Då har man ju en trygghet i att vara på hemmaplan - trots att man gör något som man annars inte brukar göra.

    I Berlin är det billigare, dom kan få ett riktigt lyxigt fint rum (svit) för en rätt billig slant, dom kan ut och svänga sina lurviga på rätt häftiga ställen med billig öl och sprit.

    Och om dom nu skulle gå på strippklubb så är inte det synonymt med att han kommer att ha sex med någon. Det är inte ens säkert att han kommer komma närmare någon av tjejerna än ett par meter.
    Och om du litar på din blivande make så skulle det väl ändå inte spela någon roll om dom skulle stoppa en tjej i famnen på honom. Om han är vettig så skulle han säga nej och knuffa bort henne... 

  • Äldre 20 Sep 13:57
    #8

    Har du mojligen blandat ihop Berlin med Amsterdam? Det ar val jattekul om han far aka pa weekend med grabbarna. Min blivande kommer sakerligen gora nagot liknande och jag ser inga problem med det. Dessutom sa sager du sjalv att det inte handlar svartsjuka och det betyder val helt enkelt att du litar pa din blivande man? Och litar du pa honom spelar det val ingen roll vart han an aker bara han far det roligt?

  • Äldre 20 Sep 14:31
    #9

    För mig är Berlin INTE ALLS förknippat med prostitution och strippor. Berlin är en underbar stad med vänliga människor, ganska låga priser, bra restauranger, mycket sevärdheter osv. Har faktiskt aldrig så mycket som gått förbi en strippklubb där.

    Har du själv varit i Berlin?

    Och även om det nu vore så att din blivandes vänner har planer på att gå på strippklubb, så är ju din fästman en vuxen man som kan protestera om de försöker göra ngt han inte gillar. Hans ansvar över sina egna handlingar tar ju inte slut för att det är hans svensexa...

  • Äldre 20 Sep 17:05
    #10

    Min man blev kidnppad till Warsawa och jag tyckte det var en toppen ide då min man pluggat i Polen ett halvår. Jag var inte alls orolig för jag visste att killarna i gänget inte skulle blanda in strippor/prostituerade eller damer alls. Skulle det ha hänt så vet jag att min man skulle ha sagt nej för han tycker sånt är riktigt sunkigt. Utlandsresa är nog mer vanligt på svensexa än möhipp då killar kanske inte är så uppfinningsrika och då blir en resa med kompisarna en kul grej. Lita på din man i det här läget. Sviker vännerna och blandar in strippor så kan han alltid avböja.

Svar på tråden Svensexan i Berlin - har de något syfte?