• Äldre 19 Sep 09:54
    4801 visningar
    13 svar
    13
    4801

    Ni som gift er i Juni

    Jag och min m2b planerar att gifta oss Juni om två år. Min mamma har sagt ett flertal gånger att "Juni nej då är så kallt ta Augusti istället". Nu till min fråga, är det verkligen så kallt?

    Eftersom vi förlovade oss i Juni vill jag gärna gifta mig i juni också :) 


  • Svar på tråden Ni som gift er i Juni
  • Äldre 19 Sep 10:05
    #1

    Nu har jag inte gift mig i Juni ännu utan ska det nästa år. Nu kan man ju alltid ha otur med vädret, men början av Juni är min favorittid på året då det (enligt min erfarenhet) ofta är fint väder då. Dessutom är ju början av sommaren ofta väldigt vacker med nyutslagna blommor, syrenbuskar osv. Kallt och ruggigt kan det vara vilken månad som helst egentligen. 

  • Annamo­lly
    Äldre 19 Sep 11:26
    #2

    Jag tycker det ar nastan omojligt att veta nar det ska vara varmt i Sverige. Vissa ar ar det ju knappt nagon sommar, andra ganger kan det vara jattevarmt redan i Maj och sedan redan bli kallt i Augusti. Valdigt svart att pricka in.


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Linnea­89
    Äldre 19 Sep 12:00
    #3

    Vi gifte oss den 15 juni nu i somras och hade helt underbart väder, sol och lagom varmt! :) Förra året minns jag dock den 8 juni (då vi var och tittade på vår festlokal som vi sedan bokade). Det var riktigt kallt och ruggit ute så man fick ha tröja och jacka på sig.Vissa år kan det ju vara helt underbart varmt och soligt redan i maj, vissa år är det kallt i Augusti. Denna sommararen har ju dock varit den finaste på många år!Man kan aldrig veta med vädret, så kör på det datum ni vill och sen kan man inget mer göra. Men jag lovar att det blir den bästa dagen någonsin, och vädret spelar faktiskt mindre roll när man väl står där på sin stora dag! :)

  • Äldre 19 Sep 12:49
    #4

    Tack för era åsikter. Vi kommer nog köra Juni oavsett vad mamma tycker. Mammor han en tendens att tycka väldigt mycket och glömma bort att det INTE är deras bröllop :D


  • Äldre 19 Sep 13:47
    #5

    Vi gifte oss 29:e juni i somras. Vi lyckades visserligen pricka in typ den enda lördagen som det regnade på hela sommaren, och visst var det lite kallt - men det spelade ingen som helst roll! :) Kör på juni! ;)

  • Äldre 19 Sep 14:23
    #6

    Vi gifte oss i juni, den 29 juni i somras o hade kanonväder! Det roliga denna sommar tyckte jag var att i stort sett alla lördagar var soliga o fina under hela sommaren...jag tänkte kanske på det extra mkt eftersom vi skulle gifta oss o sen när man följde flera bröllopspar här på Bt så jag minns att jag tänkte att "åh nu har dom fint väder på sitt bröllop" :)

    Men det där med vädret kan man aldrig veta tyvärr!! Jag tycker att ni kör på juni o det datum ni vill sen får man såklart hoppas på fint väder o annars kommer det bli hur bra som helst iaf!!

    Jag tror det skulle vara värre om ni lyssnar på tex din mammas kommentar o tar en helg i augusti o just där är det skitväder o att hela juni var toppenfin. Då skulle iaf jag bli lite småbitter ;)

  • Äldre 19 Sep 15:16
    #7

    Vi ska gifta oss i juni nästa år och funderade också först på augusti men som någon skrev här så är det sååå otroligt vackert när alla träd, buskar och blommor är nyutslagna.
    En annan anledning till att vi valde bort augusti är för att det ofta är så "klibbigt" varmt, och när det regnar är det ofta en rejäl åskskur.. Värmen och även regnet tycker jag är bättre i juni :P

  • Äldre 19 Sep 17:05
    #8

    Vi gifter oss också i juni. Jag gillar tanken på att man har hela sommaren kvar efter bröllopet. Om man drabbas av post wedding-depp är det ju inte så kul att sommaren är slut i och med bröllopet liksom (om man gifter sig i augusti). Det passar oss också bra att kunna åka på bröllopsresa i Europa efter bröllopet, i stället för att behöva åka på betydligt längre och dyrare resor under hösten/vintern om vi gift oss i slutet av sommaren. Dessutom är vackra sommarblommor som pion i säsong. Ja, jag ser bara fördelar faktiskt. Solig

    Regna kan det ju göra när som helst, och augusti kan vara riktigt kall också!

  • Äldre 19 Sep 22:07
    #9

    Vi gifte oss 1a juni i år. Vi hade runt 18 grader, spöregn och åska. Men det kändes faktiskt inte kallt trots att vigseln hölls ute och jag inte hade något på mig över klänningen. Dagen innan, och dagen efter, bröllopet var det däremot kanondagar, runt 25 grader och strålande sol. Den 1a juni 2012 däremot bjöd på 2 plusgrader och snöblandat regn, åtminstone i Stockholmsregionen. Det är ju jättesvårt att säga när det är bäst väder, vädret skiftar ju från en dag till en annan i Sverige, men jag kan säga att trots vädret ångrar jag INTE att vi valde juni. Det var så vackert och grönt ute!

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 2 Oct 14:47
    #10

    vi hade en varm fin dag, vi gifte oss den 29 juni Skrattande


  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 2 Oct 14:49
    #11

    och min mamma sa samma sak, det var därför jag sträckte mit till sista helgen i juni Flört

  • Äldre 2 Oct 17:17
    #12

    Vi gifte oss 1.6 ifjol.
    regnet stod som spön och det var +8 grader. Sen så var det för tidigt så syrenerna inte hade slagit ut (en av mina prion för valet av bröllopdag)
    Men vad gör det. ja börjar ha förträngt att jag satt med raggsockor uppdragna till knäna under middagen och att klänningen blev förstörd under fotosessionen.;)

  • Äldre 2 Oct 18:04
    #13

    Gifte oss i början av juni i år, perfekt väder: 22 grader, soligt, jättesvag vind. Naturen var också jättevacker, skin grönska och en del blommor.

    Jag gillar de ljusa junikvällarna väldigt mycket mer än "augustimörkret", så för oss stod valet mellan slutet av maj och början av juni.

    Dåligt väder kan ju drabba vilken dag som helst här i Norden, har man otur drabbas man av spöregn och åska i augusti eller arktiskt väder i juni.

Svar på tråden Ni som gift er i Juni