• Äldre 12 Sep 08:46
    26927 visningar
    119 svar
    119
    26927

    April 2014

    Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.

    Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.

    Är det någon mer som gifter sig i April 2014?

  • Svar på tråden April 2014
  • Äldre 17 Mar 18:00

    Men vilken mysig grej att ta bilder med sådana där figurer! :D

    Vilken grej alltså!

    Vi var ca 10st på möhippan , riktigt kul :)

  • Äldre 19 Mar 14:31

    Hej tjejer!
    Hur står det till? :)
    Själv har jag haft en bra dag hittills, vi var hos floristen och beställde blommor till dukningen, corsage till mannen och brudbukett till mig.
    Detta är buketten jag ska ha:


    Och så har jag lämnat in min klänning som ska sys in vid bysten, har dessvärre ingen byst att fylla ut klänningen med :P

    Men jag har en fundering, är det nån av er som ska solduscha till den stora dagen? Jag funderar på det då jag är oerhört blek av mig i huden, men är rädd att spraytannen lämnar en brun rand av sig vid typ armhålorna.

    Och om jag får vara så fräck att fråga vad ni lägger ut på er tårta?
    Jag vet att du bakar din egen Helenis men vad kommer kostnaden bli med allt?

  • Äldre 19 Mar 15:19

    Jag har kollat över möjligheterna att bli spraytannad. Var dock orolig för den orangea tonen man kan få, men har blivit övertygad om att tekniken har utvecklats.
    Har inte ens tänkt på det där med en rand, måste fråga om det också!

    Om jag väljer att bli solduschat måste jag göra det två gånger, för att sminket som används vid min provsminkning ska ha rätt nyans...och jag undrar också hur länge en sån soldusch håller egentligen... många frågor!

    Vårt tårta går på 39 kr per bit så ungefär 2500 kr.
    Har egentligen ingen uppfattning om det är dyrt eller billigt...?

  • Äldre 19 Mar 15:19

    Fick förresten hem min vigselring igår - I´m in love!
    Men får inte prova den fler gånger för blivande maken.... :)

  • Äldre 19 Mar 18:36

    Jag brukar solduscha på sommaren så med färgen är jag nöjd, på mig brukar den hålla sig bra i ca 4-5 dagar sen kan den börja tappa färg på ställen där huden skavs mycket (vid bh-användning, skor, hårda byxlinningar etc)
    Jag tänkte i så fall spraytanna mig på torsdagskvällen, duscha av mig när jag vaknar på fredagen och sen låta "överflödig" färg duschas bort på söndagsmorgonen eller torka in (Gifter mig ju på en söndag :) )
    Kom ihåg bara att färgen kan försvinna lite extra på benen om man rakar dom.
    Men för mig känns inte det så viktigt att benen är ordentligt spraytannade.

    2500kr var ju inte så farligt med tanke på antalet gäster!
    Vi har bett en bekant göra tårtan och hon var uppe i ca 1500kr, så jag blev bara nyfiken på hur kostnaderna ligger på tårtor :)

  • Äldre 23 Mar 12:08

    Jag har aldrig solduschat och är inte intresserad av det heller. Har funderat på att sola solarie ett par gånger, men vet ärligt talat inte om jag har tid med det.. annars får man väl se naturlig ut helt enkelt.

    Om jag skulle sålt min tårta till mig själv skulle den gått på lite över 2000, men nu blir det bara material, tror jag budgeterat till 500ca, men det är bara en gissning. Det blir alltid högre materialkostnad än vad man tror...

  • Äldre 26 Mar 22:34

    Hej tjejer!
    Nu närmar det sig med stormsteg verkligen Glad
    Jag bockar av saker till höger och vänster känns det som, festprogrammet la jag sista touchen på idag, men skrev inte ut dom som tur var för jag fick ett sms av en gäst såhär på kvällen om att denne inte hade tid eller pengar att komma på bröllopet och "hoppade av" så att säga.
    Verkligen irriterande med ett "medvetet" avhopp sådär, sjukdomar eller olyckshändelser kan man ju inte förutse, men när vi hade sista OSA datum 14/3 borde man väl redan då ha vetat om man hade tid och pengar att komma? Och gästen hade redan skickat in svarskort om att denne skulle komma samt valt middag.
    Så imorgon får jag göra om bordsplaceringen och middagsbeställningen samt ändra i festprogrammet där jag presenterar gästerna. 
    Har ni haft nå ändringar av era gäster?

    Nu på söndag är det bara en vecka kvar för mig!! Åh nu börjar det verkligen pirra i magen! :)
    Har varit hos frisören i måndags och klippt och färgat, ska sätta i löshåret imorgon, klänningen är insydd och ångad, skor är inköpta och massa andra praktiska ting är färdiga :)

    Det mest jobbiga som är kvar att göras är väl att ordna en spotify-lista.
    Har ni börjat på era? 

  • Äldre 27 Mar 09:30

    Solduschades igår, blev kanonbra! Ser inte ut som om jag varit i Thailand utan snarare solkysst.

    Vi har bett alla våra gäster skicka musikförlag till oss, så gallrar vi bland de låtarna lägger till några egna och - voilà! En musiklista är klar! ( försöker övertyga mig själv om att det kommer gå så smidigt....)

  • Äldre 30 Mar 13:56

    Jag har gjort spotifylistan sedan i somras lite efter hand när jag kommit på musik vi vill ha med.

    Igår blev jag kidnappad! Blev verkligen överraskad för jag var så säker på att det skulle bli nästa helg. De hade tänkt ta mig i beachhallen på min träning, men jag bestämmde mig för att inte gå eftersom jag varit sjuk och det är rätt tuff träning och jag fortfarande har lite hosta kvar. Så då fick de styra om planerna lite så när jag satt framför tv:n och åt en sen frukost, oduschad, fet i håret och allmänt ofräsch så såg jag skuggor bakom gardinerna mot uteplatsen och där stod ett gäng svartklädda maskerade tjejer med plakat och ropade, lät som en demonstration.. haha.. minns inte vad de ropade..
    De hade med sig mackor, vindruvor, jordgubbar och bubbel som vi åt först och jag fick ta en snabbdusch. Sedan drog de på mig en blå harem sparkdräkt med paljetter upptill, benvärmare och sminkade mig och satte en snedtofs, så jag såg lite 80-talsaktig ut. Alla hade rosa (färgtemat) banderoller på sig som det stod "Helenas Möhippa Crew" på och jag fick en med "Coola Bruden".
    Det första jag fick göra sedan var att sjunga in en låt i en studio. Jag älskar att sjunga så det var jättekul. Han som hade stället tyckte min röst var "bra material" att jobba med. Dock var jag inte i toppform pga förkylningen. De hade valt Bruno Mars som är min stora favorit och självklar låten "Marry You". Under tiden satt de andra utanför och drack bubbel och tittade på mig genom en glasruta och hörde hela konversationen och sången och allt. Han mixade ihop det och sedan fick vi höra resultatet. En av mina kompisar tog hand om skivan, och eftersom de filmade en hel del under kvällen gissar jag att det kommer mixas ihop någon film som skall visas på festen. Sedan drog de på mig en afroperuk med slöja.
    Därefter åkte vi in till centrum och jag fick en kasse med lite saker som jag skulle sälja, detta var lite pinsamt, och extremt svårt. Många människor svarade inte ens när man tilltalade dem. Det var mest killar jag lyckades kränga till och på slutet hittade jag ett tjejegäng som köpte en del. Det som sålde bäst var kondomer, men hade även damtrosor, tofflor och nudlar. Fick ihop 149kr.
    Sedan var det picknick vid kanalen i solskenet. Vi hade ju toppenväder. Därefter åkte vi till Lazerdome, som jag hade antytt att jag ville göra och körde två spelomgångar och sedan spelade vi minigolf i mörker som de också har där. Därefter begav vi oss in till stan igen och avslutade med middag på en tapasrestaurang på en båt.
    Jag var riktigt trött när dagen var slut, men väldigt nöjd! Vi var totalt 11 stycken med mig.

  • Äldre 2 Apr 10:53

    Åh så kul med möhippa!
    Lät ju som en riktigt rolig dag för dig :)
    Haha klädseln lät ju riktigt festlig! Hoppas ni tog mycket bilder så ni har som minnen sen.

    Själv hade jag ett mindre "breakdown" då min dator la av i veckan och allt, verkligen allt på datorn i form av festprogram, viktiga papper och dokument försvann för mig.
    Jag övervägde starkt (i ett ilsket utbrott) att helt enkelt bara ställa in allt och sätta mig i ett hörn och sura, men gjorde inte det som tur var :P
    Har nu de senaste dagarna knåpat och försökt återskapa allt som jag kan komma ihåg att jag var i behov av, medan jag har fått naglarna fixade, och annat pyssel man lär färdigställa såhär dagarna innan bröllopet.
    Idag står storstädning och spraytanning på schemat, imorgon börjar våra gäster från Norge att dyka upp som ska bo hos oss.

    Det börjar pirra lite lätt i magen kan jag lova ;) 

  • Äldre 2 Apr 23:01
    MrsErrkan skrev 2014-04-02 10:53:38 följande:

    Åh så kul med möhippa!
    Lät ju som en riktigt rolig dag för dig :)
    Haha klädseln lät ju riktigt festlig! Hoppas ni tog mycket bilder så ni har som minnen sen.

    Själv hade jag ett mindre "breakdown" då min dator la av i veckan och allt, verkligen allt på datorn i form av festprogram, viktiga papper och dokument försvann för mig.
    Jag övervägde starkt (i ett ilsket utbrott) att helt enkelt bara ställa in allt och sätta mig i ett hörn och sura, men gjorde inte det som tur var :P
    Har nu de senaste dagarna knåpat och försökt återskapa allt som jag kan komma ihåg att jag var i behov av, medan jag har fått naglarna fixade, och annat pyssel man lär färdigställa såhär dagarna innan bröllopet.
    Idag står storstädning och spraytanning på schemat, imorgon börjar våra gäster från Norge att dyka upp som ska bo hos oss.

    Det börjar pirra lite lätt i magen kan jag lova ;) 


    Oj! Förstår verkligen att du fick panik.. fanns det inte på någon backupp?

    Vad spännande att det är så nära nu.. själv tycker jag det känns nära fast jag har lite drygt tre veckor kvar..

    Hoppas du tittar in efteråt igen och berättar om hur dagen blev. Håller tummarna för att det blir lika fint väder som vi hade på möhippan.
  • Äldre 3 Apr 14:35

    Åh denna panik!

    Vi fick hem alla våra trycksaker till vigsel och fest - allt med fel datum!

    Snacka om att bridezille tittade fram!

  • Äldre 3 Apr 14:41

    Wow, Katarina, vilken panik! Hoppas det löser sig.


    Fotograf Sandra Jensen - www.sandrajensen.se
  • Äldre 15 Apr 19:21

    Hej allihopa!
    Hur har det gått för er? :)
    Gick allt som ni tänkt er? 

    Och du Helenis? Börjar du bli nervös? ;)

    Vår bröllopsdag blev helt underbar!
    Den var över alltför fort bara tyckte jag..haha :)
    Allt gick som planerat och jag bara njöööööt av allt!
    Dock insåg vi dagen efter att vi glömt ta med oss gästboken för gästerna att fylla i! Vet inte hur den slant ur minnet, men men, vi köpte en sån där fotobok som gästbok så nu har vi fler blad att sätta bilder i istället :)

    När vi fått tillbaka alla bilder så ska jag lägga upp några stycken :) 

  • Äldre 16 Apr 23:43
    MrsErrkan skrev 2014-04-15 19:21:16 följande:

    Och du Helenis? Börjar du bli nervös? ;)


    Haha.. den frågan får jag varje dag nu av kollegor och vänner.. svaret är : inte nervös, men stressad!! :P

    La över tillverkningen av den där fototavlan som man sticker in huvudena i på en killkompis helt och hållet häromdagen och det kändes skönt. Nästa vecka har jag sagt till sambon att han kommer få jobba med att vika festhäftena, det borde han klara.. ;)

    Härligt att allt blev så bra och ni är nöjda. Hämtade min ring i förra veckan och den är fantastisk fin.
    Hindersprövningen kom i förra veckan, var lite nervös över att den dröjde.. phew..

  • Äldre 22 Apr 10:19

    Nu är jag fru!

    Via länken kan de som vill se  bilder på den stora dagen - den var magisk!

    ceciliamoller.com/

  • Äldre 23 Apr 22:50

    Otroligt fina bilder Katarina!
    Så oerhört vackert :)
    Härligt med färgerna i brudbuketten och lilla tjejen var så söt i sin rosa klänning!

    Här kommer några få från vårt :)


    Frisyren blev jag oerhört nöjd med, skönt att få bort håret från ansiktet.


    Detta var då slöjan, tur jag tog av den efter vigseln för den var rätt dryg att hålla reda på hela tiden ;) 


    Här ser ni en skymt av brudbuketten, ca 30 vita tulpaner och lite brudslöja instucken.


    Våran väldigt goda tårta! Färsk passionsfrukt och chokladmousse :)

    Lycka till nu Helenis i helgen!
    Jag hann aldrig bli nervös, stressade in i sista minut och sen unnade jag mig att njuta efter vigsellöftena var sagda ;)
    Och jag rekommenderar att du andas och njuter från minuten du vaknar, dagen går oerhört fort.

  • Äldre 29 Apr 21:23

    Åh vad fina ni är!

    Nu är även jag gift! Dagen var helt magisk. När jag satte mig i stolen för att bli sminkad så andades jag ut och bara njöt resten av dagen.
    vi hade kanonväder med ca 19 grader, riktigt försommarväder och allt var jättelyckat och alla gäster verkar haft lika kul som oss. Får mina proffsfoton om 2-3 veckor, men de är nog fantastiskt fina. vi fotade i skogen och jag satt ner med kjol och släp ute bland en massa vitsippor bland annat.
    Här är en bild från när vi gick runt kyrkan och gästerna satt där inne och väntade på oss. Det blev inga sockerblommor utan istället gjorde jag alla buketter själv av riktiga blommor och tror jag funnit en ny hobby.. ;)

  • Äldre 29 Apr 21:25

    Jag kommer sakna er.. :)
    Skickar meddelande med min mail så kanske vi kan starta en egen lite grupp på facebook för eftersnack.

Svar på tråden April 2014