• Äldre 12 Sep 08:46
    27140 visningar
    119 svar
    119
    27140

    April 2014

    Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.

    Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.

    Är det någon mer som gifter sig i April 2014?

  • Svar på tråden April 2014
  • Äldre 22 Feb 10:32
    #41
    Helenis: Otroligt fin klänning! Vart beställde du den ifrån?
    Har du provat några innan också? GladKatarina: Hur hade ni tänkt er tårta? Hög? Smaker? Det finns så otroligt många alternativ!

    Vi ska faktiskt iväg nu och träffa hon som ska göra vår tårta, ska bli spännande och se vad hon har för förslag och vad vi kommer fram till Skrattande
  • Äldre 22 Feb 10:39
    #42

    Jag vill ha en chokladtårta med hallonmousse - typ.... Är helt inte klar än, men choklad kommer det bli. Vet inte hur svårt det är att göra en hög tårta som typ cakecentral.com/g/i/3092270/a/3397539/round-wedding-cakes/ eller om det ens är möjligt.... Blivande maken vill ha en tårta som är ombrefärgad, ska snart ha möte med tårtmakaren och se vad hon tycker är rimligt. Vi kommer få provsmaka två alternativ i form av minitårtor innan! Hur gör ni andra ? Vad har ni för tårtplaner? Det är mycket med detta bröllop som blivit så mycket viktigare för mig än jag någonsin kunde tro!

  • Äldre 22 Feb 10:54
    #43

    Ja min m2b är också väldigt inne på choklad i tårtan, själv vill jag mer ha nå syrligt, så kanske choklad med passionsmousse? Vi får se :)

    cakecentral.com/g/i/2144657/individually-ivory-and-royal-blue-iced-vanilla-cakes-with-larger-lush-chocolate-mud-cakes-top-tier-is-rich-fruit-cake-all-butterflies-are-hand-made-sugar-craft-made-for-a-friend-for-her-wedding-may-2010-just-to-show-individual-cakes-can-be/sort/upload_time/

    Detta är något vi har funderat på, lite annorlunda och kul.
    Vi vill ha dom vita med blåa blommor till utsmyckning, inte lika stor som på bilden men en slags variant Glad

    Vi ska först gå igenom nu vilka smaker vi kan tänka oss, blir nog provsmakning lite framöver för att stämma av :)

    Hehe ja det är väldigt mycket mer med bröllop än man kan ana!

  • Äldre 22 Feb 21:22
    #44
    Katarina skrev 2014-02-21 06:37:02 följande:
    Jisses - fin klänning och vilken omgivning! vackert
    Tack! Ja det ligger i Slottsskogen, så lantligt men ändå centralt.
    MrsErrkan skrev 2014-02-22 10:32:46 följande:
    Helenis: Otroligt fin klänning! Vart beställde du den ifrån?
    Har du provat några innan också? Glad
    JJ house, de ringde om tullavgiften i fredags så den borde komma i nästa vecka om jag har tur. Tog efter personlig mått eftersom jag är kort, kurvig och helt oproportiolelig efter "normala" mått.
    Skall även beställa en knälång klänning till brunchen dagen efter, då blir det denna från Light in the box, denna, fast i champagne.


    MrsErrkan skrev 2014-02-22 10:54:15 följande:
    Ja min m2b är också väldigt inne på choklad i tårtan, själv vill jag mer ha nå syrligt, så kanske choklad med passionsmousse? Vi får se :)
    Det blir jättebra kombination, vi tänker likadant. Jag skall baka tårtorna själv eftersom jag är en sådan som bakar till andra annars.. ytterligare en anledning att gifta sig på våren, då kan jag ta lite uppdrag under sommaren när jag redan är gift. :)
    Jag har labbat lite med olika kombinationer samt att frysa och tina upp tårtan. Det kommer bli blandat choklad och mandelbotten med antingen hallon mousse och persika/passionsmousse alt. jordgubb och rabarbermousse ihop med ngt då den också är lite syrlig. Skall täcka med chokladkräm och sedan frysa i delar tänkte jag för att sedan täcka med marsipan och stapla och dekorera dagen innan. Har gjort försök att frysa sockerpastan men den svettades kopiöst så de får nog täckas efter tining och då kan jag lika gärna ta marsipan som killen vill ha. Blommorna kommer bestå av en bunden bukett som kommer vara klar att bara kila ner i ett fäste i tårtan.
    Jag skall även göra min bukett av sockerblommor. Det är redan på gång, hänger an massa rosknoppar på tork i mitt arbetsrum.
  • Äldre 22 Feb 21:28
    #45

    Beställde förresten dessa skor igår och en sidotiara slank med också.. :)



  • Äldre 22 Feb 21:30
    #46

    oproportionerlig var visst ett svårt ord att skriva.. ;P

  • Äldre 22 Feb 21:54
    #47
    Helenis skrev 2014-02-21 04:18:59 följande:
    Tack Louise! Jag har nog kollat igenom tusentals bilder på klänningar.. Valde till slut mellan denna och en med pärlbroderi, men eftersom de inte säkert ser ut som på bilden valde jag bort den andra då jag var rädd att det skulle se billigt ut med pärlorna i verkligheten. Dessutom tänkte jag eventuellt använda ett skärpband också.
    Idag fick jag mail om att min klänning skickats iväg, så snart kommer den! :)
    Ja jag förstår men hoppas att denna klänning kommer vara bra och sitta bra på dig! Förväntar mig ett foto :) Jag personligen älskade att själva spetsen gick nedanför klänningen och ligger så där snyggt på golkvet!
  • Äldre 22 Feb 23:52
    #48

    Ja.. jag kanske snubblar på väg fram i kyrkan.. man vet aldrig.. :P

  • Äldre 23 Feb 21:13
    #49

    Helenis: Jag är verkligen imponerad av att du vill göra tårtan själv, men det måste ändå kännas skönt att få den exakt som ni tänkt er Glad Du känner inte att det är ett stressmoment?
    OTROLIGT söta skor du hade köpt!
    Har du planerat bröllopet länge? Glad

  • Äldre 24 Feb 00:09
    #50
    MrsErrkan skrev 2014-02-23 21:13:43 följande:
    Helenis: Jag är verkligen imponerad av att du vill göra tårtan själv, men det måste ändå kännas skönt att få den exakt som ni tänkt er Glad Du känner inte att det är ett stressmoment?
    OTROLIGT söta skor du hade köpt!
    Har du planerat bröllopet länge? Glad
    Njae.. det är alltid ett stressmoment när jag gör till andra, men då är de ju färska. jag skall ju frysa in dem ett par veckor innan eller så, så det skall bara vara kavla och täcka och sätta på sugarveil (ätbar spets) som jag också gör i förväg och att sticka ner sockerbuketten i tårtan. Det som jag är rädd för är svettningsmomentet..

    Jag skall även göra små praliner som skall ligga i en fin liten strut på gästernas plats, även dessa hamnar i frysen. Det skulle aldrig funka annars. skall ta med tårtan till lokalen kvällen innan så jag kommer inte veta hur den reagerar.. känns som det är det första jag kommer göra när jag kommer till lokalen att springa till kylen och kolla.. :)

    Ja skorna är jag jätteförtjust i. Dock var de i en storlek för små då detta var den enda storleken kvar, men enligt sidan så var alla andra skor av samma märke och liknande modell stora i storlekarna, så jag hoppas att de bara missat att lägga till det på dessa. annars får jag sälja dem och köpa ett par andra därifrån, fanns fler som jag gillade, men dessa var klar favorit.
Svar på tråden April 2014