• Äldre 12 Sep 08:46
    26931 visningar
    119 svar
    119
    26931

    April 2014

    Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.

    Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.

    Är det någon mer som gifter sig i April 2014?

  • Svar på tråden April 2014
  • Äldre 18 Feb 18:40
    #31

    Stället där vi har festen står för bordsdekorationerna som kommer komma från samma florist som gör buketterna till bröllopet... Funderar på att ha nått mer - men har inte riktigt landat i vad ännu. Slöja blir det - har två- vet inte vilken det blir ännu. Va och bokade tid för provuppsättning idag, har två frisyrer jag ska välja mellan. Min stora skräck är att jag ska vakna på bröllopsdagen och inse att jag missat nått viktigt- panik! Idag fick vi veta att vårdat första alternativ vad gäller transport från vigsel till fest inte kommer funka- så nu måste vi tänka om där.

  • Äldre 19 Feb 14:24
    #32

    Ajdå! Det där med transporten var ju inte alls roligt att höra om! Hoppas det löser sig för er Glad
    Det där med provuppsättning ser jag också fram emot, först tänkte jag göra min frisyr själv då jag egentligen bara ska ha utsläppt med lockar, men det känns tryggare att en frisör får göra det så slipper jag banna mig själv på bröllopsdagen utifall jag inte får till det ordentligt Flört
    När det kommer till pynt så har vi det också väldigt enkelt, ska ha vita löpare, men värmeljus i lycktor, vita tulpaner i vaser av olika höjd samt sådana där dekorationsdiamanter!
    Enkelt och stilrent Skrattande

    Men du har eventuella smycken, underkläder, skor etc klart?

  • Äldre 19 Feb 14:29
    #33

    Transporten löser sig garanterat - jag tycker ju inte att det är överdrivet viktigt men vill samtidigt ha nått som är lite annorlunda liksom...

    Hur har ni gjort med transporten?

    Jag ska uppsatt, har alldeles för långt och tjockt hår för att det skulle kunna vara stylat fint utläppt under hela kvällen....annars hade jag gärna haft ett hollywoodsvall på den stora dagen.

    Smycken är klara, skor likaså - har inte köpt underkläder ännu - men vet precis vad jag ska ha. Borde iofs ta tag i det snart!

    Har du allt sånt klart?

  • Äldre 19 Feb 14:42
    #34

    Transport är faktiskt ingenting vi behöver bry oss i, vi kommer vara på plats från kl.11 (gifter oss kl.16) och då både vigseln och middagen är på samma plats behövs ingen transport tycker vi.
    Att ta oss dit på morgonen eller hem sen är inga problem, vi ska inte ta in på hotell på bröllopsnatten utan sover hemma. Vi har gäster som kommer från Norge som ska bo hos oss som åker hem dagen efter så vi tar tillfället att umgås med dom så får vi njuta ordentligt när vi åker på bröllopsweekend två dagar efter vigseln istället Glad

    Underkläder och smycken har jag färdigt, däremot ska jag ge mig ut i dagarna och köpa ballerinaskor.
    Min m2b och jag är ungefär jämnlånga och det enda han bett om är att jag inte ska ha alltför höga klackar så han inte känner sig så kort, så jag får väl respektera det då Flört

    Va härligt att känna att man har långt tjockt hår! Tänkte du en extravagant variant av svinrygg eller nå annat läckert?
    Själv har jag fått köpa in löshår då mitt är så kort och stripigt att det inte går att göra nån vettig frisyr Tungan ute
    Kommer du betala mycket hos frissan?

  • Äldre 19 Feb 15:17
    #35

    Jag kommer ha en knut i nacken antingen ganska stram och slät eller med flätor - det är lite det jag ska bestämma hos frisören.

    Vet inte vad det kommer kosta hos frissan, men jag är bredd att betala några tusen för att det ska bli bra. Betalar för både mig och min brudtärna.

    Skönt att slippa tänka på transport  - önskar att jag hade det så!! Men vårt vigselställe ligger inte alls i närheten av stället där vi ska ha festen....så vi måste åka med stil däremellan.

  • Äldre 19 Feb 15:54
    #36

    Jag och min sambo gifter oss 26 april i Göteborg. Vi fixar det mesta själva.. eller jag snarare.. han får ha hand om dryck till festen och göra saker när jag säger åt honom. Klänning är beställd från Kina och igår köpte jag tyg till klänningar till mina två juniortärnor och brudnäbben som jag skall sy själv. Bokade solist till kyrkan i början av veckan och fick tag i ett riktigt proffs som jag känner kommer framföra sångerna precis som jag vill ha dem. Vi väntar på att få provsmaka maten från cateringfirman så det är inte helt bokat, men de vet att vi är intresserade av datumet så det är ju liksom på gång. Min blivande svärmor fixade serveringspersonal nyss så det känns skönt att slippa tänka på det då det var en av de posterna jag oroade mig mest över.
    Det enda som man måste boka som jag inte fixat är hår och smink. Hade velat hitta ett ställe som kan göra båda helst. Jag tycker det här känns som en väldigt bra månad att gifta sig, för det är inte så många andra som gör det samtidigt. Jag har fått mina förstahandsval i allt eftersom konkurrensen inte är så stor som senare under sommaren. Det passar oss bra. Jag brukar bli så allergisk pga pollen runt midsommar så då skulle jag inte vilja göra det och sedan bakar jag tårtor till andra under sommaren så då är det bra att inte gifta sig samtidigt som alla andra.

  • Äldre 19 Feb 16:05
    #37

    Min klänning som jag nu väntar spänt på.




    Festlokalen är det lilla huset, som egentligen bara är en danslokal med ett kök och två toaletter samt ett rum i källaren där trötta barn kan sitta och spela spel eller liknande när de tröttnat.

    Om det är fint väder skall vi ta brudskålen och snittar på gräsmattan eller på dansbanan som syns i förgrunden. Kyrkan ligger ungefär 15-20 minuters promenad härifrån så det är lätt att ta sig dit efter vigseln.

  • Äldre 19 Feb 20:59
    #38
    Helenis skrev 2014-02-19 16:05:09 följande:
    Min klänning som jag nu väntar spänt på.



    Festlokalen är det lilla huset, som egentligen bara är en danslokal med ett kök och två toaletter samt ett rum i källaren där trötta barn kan sitta och spela spel eller liknande när de tröttnat.

     


    Om det är fint väder skall vi ta brudskålen och snittar på gräsmattan eller på dansbanan som syns i förgrunden. Kyrkan ligger ungefär 15-20 minuters promenad härifrån så det är lätt att ta sig dit efter vigseln.


    Wow, vilken snygg klänning!
  • Äldre 21 Feb 04:18
    #39

    Tack Louise! Jag har nog kollat igenom tusentals bilder på klänningar.. Valde till slut mellan denna och en med pärlbroderi, men eftersom de inte säkert ser ut som på bilden valde jag bort den andra då jag var rädd att det skulle se billigt ut med pärlorna i verkligheten. Dessutom tänkte jag eventuellt använda ett skärpband också.
    Idag fick jag mail om att min klänning skickats iväg, så snart kommer den! :)

  • Äldre 21 Feb 06:37
    #40

    Jisses - fin klänning och vilken omgivning! vackert

    Tycker också april är en bra månad! Som sagt - konkurrensen om saker och ting går inte ens att jämföra med juli/augusti. Sen kan jag (som är kontrollfreak) tycka att det är skönt att tvingas acceptera att det kanske inte kommer vara strålande sol och 24 grader varmt - risken är stor att det spöregnar eller till och med snöar - vilket gör att jag tvingas släppa tankarna kring vädret.
    Vi gifter oss på vår förlovningsdag, dock inte ett år senare, vilket också gör april lite speciellt.

    Vi ska boka tid för att provsmaka vinet, nästa vecka ska jag även påbörja beställningen av tårtan.

    Vigselringen hoppas jag vi beställer i helgen!

    Maten har vi provsmakat redan i höstas. Stället där vi har festen ordnar mycket åt oss så vi behöver inte tänka så mycket på allt runt omkring - vilket känns så skönt!

Svar på tråden April 2014