• Äldre 12 Sep 08:46
    26920 visningar
    119 svar
    119
    26920

    April 2014

    Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.

    Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.

    Är det någon mer som gifter sig i April 2014?

  • Svar på tråden April 2014
  • Äldre 16 Jan 19:19
    #21

    MrsErrkan: Jo, vi ville ha VF (+hans fru)  från hemstaden som är goda vänner till oss båda, men vi vill inte vara kvar och fira då det är en "i-förväg-hemlig"-vigsel. Därför förlyttar vi oss 20 mil till en stad vi känner mycket för och som vi har mycket gemensamt tillsammans med våra Bröllopsvittnen.


    Där tar vi in på ett hotell som hade de rum vi ville ha, medans bröllopsmiddagen intas på ett annat hotell eftersp, det första inte hade restaurang.


    Till den andra staden är det enbart bröllopsvittnena som kommer med.


    Vi ville hålla detta hemligt för att själva få njuta och få det hela exakt som vi ville ha det utan att såra några till höger eller vänster.


    Kanske inte låter så roligt, men jag lovar, jag är jättelycklig och jag har fått precis som jag vill ha det just nu och i det här skedet av livet :)


    Men visst, jag hade helt andra drömmar när jag var 18-19 och tänkte på hur det skulle bli när jag gifte mig, men allt eftersom åren går så får man andra önskningar och tycker annorlunda, inget är fel, varken de drömmar jag hade när jag var 18 eller de jag har nu.....:)

  • Äldre 3 Feb 11:17
    #22

    Vi har satt 12 februari som osa-datum, men har en känsla av att inte alla kommer svarat tills dess....

    Bestämde mig för skor i helgen - det börjar verkligen närma sig!

  • Äldre 3 Feb 20:55
    #23

    Hejsan alla april brudpar!!! =) Är det någon av er som saknar fotograf? =)

  • Äldre 7 Feb 18:39
    #24
    Katarina: Varför tror du inte det? Men jag förstår vad du menar, av nån anledning så finns det vissa som inte tar OSA datum seriöst och jag förstår inte varför?!

    Ja nu närmar det sig verkligen! 2 månader kvar :)
    Hur ligger ni an i era planeringar? :)

    Nova: Är du fotograf? :) Vi har en fotograf, en vän till M2B.
  • Äldre 7 Feb 20:01
    #25

    Vet inte varför, men folk verkar liksom dra ut på att svara....många tycker att det är så självklart att de ska komma att de inte behöver svara....vi får väl påminna lite snällt på onsdag kväll!

  • Äldre 8 Feb 14:59
    #26
    Katarina: Ja jag vet vad du menar, man skickar ju med svarskort av en anledning!
    Men men.

     
  • Äldre 15 Feb 16:29
    #27

    Nu har alla våra gäster svarat, utom en och henne har vi nu räknat bort. Sammanlagt fem som inte kommer - känns helt ok! Idag har vi varit på vigselstället och tittar, gått igenom lite saker med vigselförrättaren och visat lokalerna för vår fotograf. Vi har också pratat om hur vi vill ha fotograferingen- känns så bra! Hur går det för er andra?

  • Äldre 18 Feb 16:41
    #28
    Katarina: Ja några bortfall får man räkna med tyvärr, men va roligt att alla era gäster ha svarat! Glad
    Vi tog en längre svarsperiod på oss, dom har till den 14/3 att OSA, vi har redan gjort en bordsplacering med alternativ beroende på vem som tackar nej, så vi stressar inte alltför mycket med det.
    Har ni funderat på bordsplacering?
    Ska ni ha fotografering inomhus bara eller ska ni våga er på nåt utomhus? Solig

    Vår fotograf är min m2b bästa vän så han ska komma några dagar innan vigseln så ska vi gå igenom allt då, vi känner oss trygga med honom även fast han inte är utbildad.
  • Äldre 18 Feb 17:21
    #29

    Bordsplaceringen är ett pågående projekt....tror nog bitarna kommer falla på plats snart, har fortfarande några frågetecken att räta ut! Vi primära tanke är att vara inomhus - vi har såna fantastiska miljöer att röra oss i att vi måste ta tillvara på dem - det är ren magi! Men om det är kanonfint väder kanske vi försöker oss på att vara ute lite! Vår fotograf är min kusin, hon är så fantastiskt duktig, driver eget fotoföreteg. Litar fullt på att hon kommer göra ett fantastiskt jobb! Nu bockar vi av saker på " att-göra-listan" varje dag, men oron över att ha missat något stort finns kvar!

  • Äldre 18 Feb 17:55
    #30

    Ja jag förstår att du är orolig, jag tänker samma sak också!
    Det vore mindre kul om bröllopsdagen kommer och så är det nåt som saknas eller inte är komplett!
    Har ni mycket kvar att bocka av?
    Hur har ni gjort med pynt till borden? Köpt in mycket? Var ifrån isåfall?
    Blir det en slöja till den fina klänningen? Funderat på frisyr?

    Hehe lite väl många frågor kanske Drömmer

Svar på tråden April 2014