• Äldre 12 Sep 08:46
    27126 visningar
    119 svar
    119
    27126

    April 2014

    Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.

    Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.

    Är det någon mer som gifter sig i April 2014?

  • Svar på tråden April 2014
  • Äldre 15 Jan 07:11
    #11

    Jag har valt en klänning från La sposa, en "tyllbakelse"  blev det till slut...trodde aldrig det från början egentligen, men man ska ju prova allt - och det var den jag föll för! Längtar tills leveransen, är nästan sugen på att gå och prova den i butik igen!

    Jag har hittat "min" ring, men tycker den är lite dyr. Den ligger över budget, även om jag inte tycker att man ska snåla på ringen - den ska man ju ha varje dag i resten av livet (förhoppningsvis).

    Står mellan dessa:

    Theresé 0,54

    De 'är ju väldigt lika - men jag har bara sett den andra i verkligheten, ska titta på den första nästa helg och hoppas på att fatta ett beslut då!

    Tycker hela din outfit blir väldigt fin! Det viktigaste är väl inte en vit klänning utan att man känner sig vacker och att man trivs med det man har på sig!
    Jag har beställt mina skor från JenJenHouse - håller tummarna för att de är lika fina i verkligheten som på bild!

  • Äldre 15 Jan 07:16
    #12

    Jag har beställt en klänning från La Sposa - en tyllbakelse! Trodde aldrig att det var en sån jag skulle vilja ha, men det var den jag föll för när jag provade precis allt!
    Längtar till leverans! Får lust att gå ner till butiken och prova igen bara för att!

    Det är de här ringarna det står emellan!




    De är väldigt lika, men skiljer sig en del i pris, har bara sett nr 2 i verkligheten, ska titta på den första nästa helg! Då får vi se vad det blir. Tänker inte kompromissa, om jag gillar den dyrare mer kommer jag välja den! Just ringen är en sån grej man ska titta på resten av livet, vill inte ångra mig!


    Har köpt skor från JenJenHouse, hoppas bara de är lika fina i verkligheten som på bild!


     



     

  • Äldre 15 Jan 09:52
    #13

    Katarina; jättefina skor och ringarna var vackra båda två, så jag förstår att du har svårt att välja.


    Tyllbakelse har jag haft som önskedröm sedan långt tillbaka, men inser att jag inte skulle vara till min fördel i en sådan så jag glädjer mig åt andra som kan. Har du ingen bild? Skulle vara så roligt att få se :)

  • Äldre 15 Jan 13:18
    #14

    Hittar inte en bild på exakt min klänning, men en på en liknande!

  • Äldre 15 Jan 13:18
    #15

  • Äldre 15 Jan 13:28
    #16

    Så himla vacker, förstår om du vill prova och prova och prova .......


    Skrattande

  • Äldre 15 Jan 14:25
    #17

    Hej hej :)
    Hoppar in här jag med om det går bra.
    Vi ska gifta oss borgerligt på en söndag faktiskt, högst uppe i en skybar....hehe.
    Min m2b ville absolut inte vara i kyrkan och våra vänner och bekanta är ganska vana vid att det är sällan vi gör något traditionsenligt så dom blev inte direkt förvånade över att vi valt en söndag.
    Men det är en fantastisk utsikt över hela staden, och då vigseln är ganska sent på dagen (kl.16) så hoppas vi att det är i skymingen så att man ser ut över stora delar av staden när den är fint upplyst.
    Och vi ska ha massor av levande ljus och livemusik.
    Min tanke är att det ska bli ett intimt men romantiskt bröllop, vi blir ca 35-40 personer och då är min släkt ca 20 st utav dem.....hehe :)
    Och vi kommer inte ha baren bredvid oss när vi gifter oss utan det finns en restaurangdel där uppe som man kan organisera om så att det blir en fin vigselplats.
    (Gästerna har ryggen åt baren och bandet när dom sitter ner och då ser dom oss vid VF, med stora kandelabrar och staden i skymningen).

    Era klänningar och ringar är fantastiska och så länge man känner sig som den finaste i världen på sin speciella dag så spelar det väl egentligen ingen roll om man har en tylldröm eller aftonklänning!
    Själv väljer jag en axelbandslös klänning med flätat korsettliv till höfterna och sen en massa tyll i våningar.



    Ungefär såhär men livet är flätat i samma tyll som på kjolen.

    Haha lät lite knäppt men det är en väldigt fin bröllopsklänning faktiskt :) Hittade den på rea utav en slump i somras! :)

    Katarina: Vad ligger ringarna på för pris? Jag var in på hemsidan och tittade men fann inga prisförslag.
    Det är en sådan jag är ute efter också nämligen. Helst den första du la upp bild på.

    Anna123: Jättefint med blått! Vi ska ha marinblå på utsmyckningen vid dukningen och min m2b, hans bestman (hans bror) och mina 2 bestmans (mina 2 bröder) ska ha blåa flugor, ficknäsdukar i marinblått. M2b ska även ha gördel i marinblått. Oerhörd fin färg :)
    Kanske jag kan fråga vart du köper saker i blått till dukningen om du ska ha det?
  • Äldre 15 Jan 20:51
    #18


    MrsErkkan: låter alldeles underbart med Skybaren, väldigt vackert i skymmningen tror jag också....och din klänning är helt fantastisk, jätteroligt att få ta del av alla er andras planer och utstyrslar :)

    Jag har inte tänkt att duka så mycket men något litet i blått ska jag väl slänga upp på bordet, vi ska ju nämligen inte stanna så länge där, utan bara ta lite kaffe och smörgåstårta är det tänkt så vi får något i magarna ,,,,vi ska vidare till en annan stad där vi övernattar på ett hotell och äter bröllopsmiddagen på ett annat hotell ;)


    Men jag har köpt en fusktårta i blått som jag ska fylla med någon god choklad och sen blir det väl ljus och servetter men vet inte än var jag ska hitta det, vi är ju som sagt bara 8 peroner i hela sällskapet så skicka efter är ju inte så stor ide´ kanske......


    Hade även tänkt pimpa några champangeglas med blåa glaspärlor och blått sidenband som vi kan skåla i :)


    här kommer "tårtan"


     


    hmmmm, den skulle ju komma här....inte där uppe!


     

  • Äldre 16 Jan 06:40
    #19

    MrsErkkan: Den första ringen kostar runt 13 500 i vitt guld tror jag! I dagsläget är jag lite mer kär i den andra ringen, den har jag sett live, så vi får se vad j ag känner när jag sett den andra!

  • Äldre 16 Jan 15:51
    #20
    Anna123: Hur kommer det sig att ni byter stad? Glad Är det alla då som ska äta middag eller bara ni två?

    Katarina: Supersnygga ringar! Det blir verkligen drömbröllopet för er, klänningen, slottet...rubbet! Solig

    Men en fråga, hur långt i förväg skickade ni ut era inbjudningar och vilket OSA datum har ni satt?
Svar på tråden April 2014