• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    136997 visningar
    420 svar
    420
    136997

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Ehp
    Äldre 17 Oct 13:52


    Här är min första ring som min blivande friade till mig med, har dock bytat ut den till en som passar vigselringen bättre, så nu ligger den gamla ringen på en byrå bredvid vår säng..



    Vigselringen kommer se likadan ut fast med fem stenar i den bredare delen..

    Hade helst velat ha en enstensring, men eftersom mitt jobb är som de är så är de bättre att tänka lite praktiskt :) 


     
  • Äldre 17 Oct 14:00

    Alltså, jag har hittat min drömklänning! Verkligen dröm! Allt är verkligen helt perfekt förutom den lilla lilla detaljen om att det är en gravidklänning.... Så typiskt.

  • Äldre 17 Oct 14:31

    Min förlovningsring, vi körde ganska enkel stil, det kändes bäst så. 



    Lutar åt en sån här vigselring sen, men inte bestämt än, men provade den idag, kändes riktigt bra. Eller en halvallians. 

  • Äldre 17 Oct 15:41
    nouvou skrev 2013-10-17 12:20:56 följande:
    Åhh tack! Jag är verkligen så nöjd! Samma här, tycker det är så fanstiskt fint med roseguld.
    Absolut kan du få se en bild på, men jag har tyvärr inte lyckats ta någon bild som ger den rättvisa. Den glittrar så fint men bilderna vill inte riktigt visa det, kanske har med det dåliga fotografen (mig) att göra Flört

     



     


    Riktigt fin! Ja, men det är svårt att få en bra bild på en ring på fingret och speciellt glittret som inte alls fastnar på bild, men kalasfin ring som sagt.
  • afture­lding
    Äldre 17 Oct 15:55
    nouvou skrev 2013-10-17 14:00:00 följande:
    Alltså, jag har hittat min drömklänning! Verkligen dröm! Allt är verkligen helt perfekt förutom den lilla lilla detaljen om att det är en gravidklänning.... Så typiskt.
    Men det är lätt att sy om för det mesta. Har du en bild? Jag tror inte att det skulle kosta så mycket att få den omsydd om det inte är en väldigt komplicerad klänning. 
  • Äldre 18 Oct 07:19
    afturelding skrev 2013-10-17 15:55:30 följande:
    Men det är lätt att sy om för det mesta. Har du en bild? Jag tror inte att det skulle kosta så mycket att få den omsydd om det inte är en väldigt komplicerad klänning. 
    Jo, det är en enkel klänning som säkert är lätt att sy om, jag skulle nog kunna göra det själv till och med, men nja, jag vet inte.. Tror inte jag vill det.

    Vilken festlokal är ni andra inne på? Någon som har bokat något än?
    Vi hade tänkt att hyra en lokal lite utanför stan här, lite lantligt, ha supergod hemmagjord buffe gjord på bra råvaror, alltså väldigt lyxig mat ändå trots att det skulle varit hemmagjort. Vi ville ha en lång mysig middag helt enkelt. Men ändå har vi, mest jag, suttit och kollat andra alternativ. I veckan såg jag att en väldigt fin restaurang här i stan, har en festvåning där man kan vara. Dom har verkligen hur god mat som helst, vi åt där samma kväll som vi förlovade oss och det var det godaste jag ätit på länge. Och det var skitbiligt! Billigare än vad vi har räknat på för lokal/mat/dryck på vår ursprungliga plan.
    Så nu velar jag. Hur skönt vore det inte med en lokal mitt i stan och inte behöva fixa nånting? Samtidigt, det känns som det inte lika personligt och mysigt som att ha ett eget ställe. Eftersom vi är så pass få så får vi inte festvåningen för oss själva, om någon annan skulle boka samma dag. Däremot så delas den av, så vi får en egen del så att säga. Hur hade ni gjort? 
    Kan tillägga att alla våra gäster reser hit och kommer bo på hotell, och hotellet ligger 200 meter från restaurangen. Den andra lokalen ligger ca 2 mil utanför stan.. Även kyrkan ligger mitt i stan.
  • Äldre 20 Oct 20:24
    nouvou skrev 2013-10-18 07:19:17 följande:
    Jo, det är en enkel klänning som säkert är lätt att sy om, jag skulle nog kunna göra det själv till och med, men nja, jag vet inte.. Tror inte jag vill det.

    Vilken festlokal är ni andra inne på? Någon som har bokat något än?
    Vi hade tänkt att hyra en lokal lite utanför stan här, lite lantligt, ha supergod hemmagjord buffe gjord på bra råvaror, alltså väldigt lyxig mat ändå trots att det skulle varit hemmagjort. Vi ville ha en lång mysig middag helt enkelt. Men ändå har vi, mest jag, suttit och kollat andra alternativ. I veckan såg jag att en väldigt fin restaurang här i stan, har en festvåning där man kan vara. Dom har verkligen hur god mat som helst, vi åt där samma kväll som vi förlovade oss och det var det godaste jag ätit på länge. Och det var skitbiligt! Billigare än vad vi har räknat på för lokal/mat/dryck på vår ursprungliga plan.
    Så nu velar jag. Hur skönt vore det inte med en lokal mitt i stan och inte behöva fixa nånting? Samtidigt, det känns som det inte lika personligt och mysigt som att ha ett eget ställe. Eftersom vi är så pass få så får vi inte festvåningen för oss själva, om någon annan skulle boka samma dag. Däremot så delas den av, så vi får en egen del så att säga. Hur hade ni gjort? 
    Kan tillägga att alla våra gäster reser hit och kommer bo på hotell, och hotellet ligger 200 meter från restaurangen. Den andra lokalen ligger ca 2 mil utanför stan.. Även kyrkan ligger mitt i stan.
    vi har bokat en bit utanför stan men kommer ha vigseln på samma plats så det blir inget åkande för gästerna, jag tycker absolut ni ska köra på resturangen det kommer säkert underlätta på själva dagen, iof kan jag nog inte säga något då vi kommer köra på egen buffe för att det ger en större möjlighet att själv bestämma över maten :)
  • Äldre 21 Oct 13:44
    nouvou skrev 2013-10-18 07:19:17 följande:
    Jo, det är en enkel klänning som säkert är lätt att sy om, jag skulle nog kunna göra det själv till och med, men nja, jag vet inte.. Tror inte jag vill det.

    Vilken festlokal är ni andra inne på? Någon som har bokat något än?
    Vi hade tänkt att hyra en lokal lite utanför stan här, lite lantligt, ha supergod hemmagjord buffe gjord på bra råvaror, alltså väldigt lyxig mat ändå trots att det skulle varit hemmagjort. Vi ville ha en lång mysig middag helt enkelt. Men ändå har vi, mest jag, suttit och kollat andra alternativ. I veckan såg jag att en väldigt fin restaurang här i stan, har en festvåning där man kan vara. Dom har verkligen hur god mat som helst, vi åt där samma kväll som vi förlovade oss och det var det godaste jag ätit på länge. Och det var skitbiligt! Billigare än vad vi har räknat på för lokal/mat/dryck på vår ursprungliga plan.
    Så nu velar jag. Hur skönt vore det inte med en lokal mitt i stan och inte behöva fixa nånting? Samtidigt, det känns som det inte lika personligt och mysigt som att ha ett eget ställe. Eftersom vi är så pass få så får vi inte festvåningen för oss själva, om någon annan skulle boka samma dag. Däremot så delas den av, så vi får en egen del så att säga. Hur hade ni gjort? 
    Kan tillägga att alla våra gäster reser hit och kommer bo på hotell, och hotellet ligger 200 meter från restaurangen. Den andra lokalen ligger ca 2 mil utanför stan.. Även kyrkan ligger mitt i stan.
    Vi har också bokat en bit utanför stan. Kyrkan ligger visserligen också en bit utanför stan, kanske 10 min. Sen är det ca 10 min mellan kyrka och lokal samt 10 min mellan lokal och stan :b Jag tror inte att vi kommer ordna med transport för gästerna... Visserligen skulle det kanske underlätta, men det blir ju ytterligare en kostnad. Jag tror att de ordnar det själva, men skjuts eller taxi för dom som vill dricka alkohol. Hoppas jag... 

    Till din fråga... Svårt val! Som marolo säger så kan det nog underlätta med restaurangen. Skönt att slippa oroa sig över sånt. Men ja, väljer man att ha en lokal där man får ordna saker själv så är ju möjligheterna att göra det mer som "sitt" större. Samtidigt tror jag helt säkert att restaurangen i fråga säkerligen försöker gå efter just era önskemål :) 
  • Jempaa
    Äldre 21 Oct 14:57

    Här kommer en till! Jag är född 91 & min sambo 92. Vi förlovade oss 6/9 i år, efter många månaders pikar från mig tog jag beslutet och frågan i egna händer och fick ett JA! :) Vi har dock valt att vänta med bröllop till 2016 då det (enligt oss) känns lite för tidigt just nu och vi vill hinna spara pengar och få det precis som vi vill ha det! Vi har varit tillsammans i snart 4,5år och sambos i snart ett år!

  • Äldre 21 Oct 16:32
    Jempaa skrev 2013-10-21 14:57:34 följande:
    Här kommer en till! Jag är född 91 & min sambo 92. Vi förlovade oss 6/9 i år, efter många månaders pikar från mig tog jag beslutet och frågan i egna händer och fick ett JA! :) Vi har dock valt att vänta med bröllop till 2016 då det (enligt oss) känns lite för tidigt just nu och vi vill hinna spara pengar och få det precis som vi vill ha det! Vi har varit tillsammans i snart 4,5år och sambos i snart ett år!
    välkommen :)
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig