• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134342 visningar
    420 svar
    420
    134342

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 4 Oct 19:50

    marolo: Super fin klänning. Tror jag med att den gör sig mer rättvisa på! Får man fråga vart du har köpt den?! Är inne på en i liknande stuk :)

  • Äldre 4 Oct 21:07

    jag hittade den på blocket :) vilket jag hängt på varje dag hur länge som helst för att hitta någon bra :)

  • Äldre 6 Oct 08:34

    Jag var och provade min "dröm"klänning igår och den passade! Så nu blir den beställd efter mina mått och om tre-fyra månader är den klar :) var hos Esther på Hui Couture utanför Göteborg och hon är, precis som alla som varit där skrivit, himla gullig. Verkligen hjälpsam och uppmärksam på önskemål och så. Klänningen kostar 7500kr och då ingår allt med ev. justeringar och sådär :) nu börjar det verkligen kännas att det är på riktigt när något så viktigt som klänningen är i det stora hela klart... Så spännande!

  • Äldre 6 Oct 11:29
    aminis skrev 2013-10-06 08:34:00 följande:
    Jag var och provade min "dröm"klänning igår och den passade! Så nu blir den beställd efter mina mått och om tre-fyra månader är den klar :) var hos Esther på Hui Couture utanför Göteborg och hon är, precis som alla som varit där skrivit, himla gullig. Verkligen hjälpsam och uppmärksam på önskemål och så. Klänningen kostar 7500kr och då ingår allt med ev. justeringar och sådär :) nu börjar det verkligen kännas att det är på riktigt när något så viktigt som klänningen är i det stora hela klart... Så spännande!
    vad kul att du hittat din klänning, och vad skönt med bra service, hade egentligen allra hels köpt klänningen i butik men som sagt man vill inte köpa från någon med dålig service vilket typ alla bröllopsbutiker i den här stan har tyvärr :( har du någon bild på den? :)  hur ser den ut? Skrattande  
  • Äldre 6 Oct 13:03

    Ja, jag är jätteglad att allt löst sig så bra! Men det låg mycket grundarbete bakom, har nog suttit oförsvarbart många timmar och sållat och kollat på klänningar. Så nu när jag väl var och provade visste jag ju att det var den jag ville ha, bara den satt bra på mig också, vilket den turligt nog gjorde! Ja, jag vill inte lägga upp bilder på mig i den ännu, känns som att det ska få vara lite hemligt tills bröllopet, men här är bilder på andra i den:

    plus.google.com/photos/115805323843099789820/albums/5916344402979283969

    Undrar om den där länken fungerar... Sök annars på google på "HC1388 hui couture" :)

  • Äldre 6 Oct 14:18
    aminis skrev 2013-10-06 13:03:20 följande:
    Ja, jag är jätteglad att allt löst sig så bra! Men det låg mycket grundarbete bakom, har nog suttit oförsvarbart många timmar och sållat och kollat på klänningar. Så nu när jag väl var och provade visste jag ju att det var den jag ville ha, bara den satt bra på mig också, vilket den turligt nog gjorde! Ja, jag vill inte lägga upp bilder på mig i den ännu, känns som att det ska få vara lite hemligt tills bröllopet, men här är bilder på andra i den:

    plus.google.com/photos/115805323843099789820/...

    Undrar om den där länken fungerar... Sök annars på google på "HC1388 hui couture" :)
    ja men det är den! det var mitt andra alternativ, tycker den är hur fin som helst :) älskar när det är täckt spets :)
  • Äldre 8 Oct 10:10

    Fantastiskt fin klänning marolo! Den du länkade också, aminis, är superfin! Tidigare var jag helt inne på att jag ville ha en sån, men nu har jag kärat ner mig i By Malinas Sienna Lace. Såå vacker! Tyvärr för dyr för vår budget, så nu jobbar jag massvis av extra nätter för att ha råd med den ändå. Frågan är dock om jag vill lägga så mycket pengar på en klänning jag bara ska ha en dag ändå? Fast jag tycker alla Malinas klänningar är så fina, kanske blir det någon av de andra :) 
    Här finns bild på den. www.bymalina.com/product.html/sienna 

  • Äldre 8 Oct 10:26

    Här har vi en till 90-talare som planerar bröllop (och dop) till september/oktober 2014. Vi är båda födda 91 och min sambo friade för någon vecka sedan. Vi har varit tillsammans ganska precis ett år och väntar även första barnet till maj nästa år.. Så just nu går vår plan för ett ganska enkelt bröllop där vi även kommer döpa kommande bebbe och sedan bjuda på smörgåstårta och vanlig tårta. 

    Jag har med börjat kolla på klänningar men kommer inte beställa något förens i juni kanske eftersom det kommer vara svårt att veta storlek efter en förlossning. Men jag siktar iaf på något med snörning som är lite enklare att anpassa i storleken :)

    Nu vill man ju bara att tiden ska flyga förbi 

  • Äldre 8 Oct 12:25
    nouvou skrev 2013-10-08 10:10:59 följande:
    Fantastiskt fin klänning marolo! Den du länkade också, aminis, är superfin! Tidigare var jag helt inne på att jag ville ha en sån, men nu har jag kärat ner mig i By Malinas Sienna Lace. Såå vacker! Tyvärr för dyr för vår budget, så nu jobbar jag massvis av extra nätter för att ha råd med den ändå. Frågan är dock om jag vill lägga så mycket pengar på en klänning jag bara ska ha en dag ändå? Fast jag tycker alla Malinas klänningar är så fina, kanske blir det någon av de andra :) 
    Här finns bild på den. www.bymalina.com/product.html/sienna ategory_id=28 
    ja den var jättefin, såg ut som en dröm, men borde det inte finnas någon "kopia" såklart att det inte är exakt samma sak men kanske det bästa budgetalternativet :) 
  • Äldre 8 Oct 20:27

    Hej! Här kommer en till. Jag och min blivande är 21 samt 26 år gamla. Vi gifter oss 11 december 2013. Snart 2 månader kvar!! Vi ska ha ett litet borgerligt onsdagsbröllop tillsammans med släkten, med "champagnemingel" efteråt. De mesta här verkar satsa på lite större bröllop? Finns det någon som planerar nå liknande som jag?

Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig