• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134413 visningar
    420 svar
    420
    134413

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 25 Sep 14:02

    Vi funderade först på att hitta på ett eget efternamn då vi faktiskt gjort ett som vi plockat ihop själva. Men sen kände vi mer att vi ville ha ett band till efternamnet, känna mer tillhörighet istället för att vara de enda två i hela världen som heter det andra efternamnet. Så vi tar hans efternamn :) eller snarare att han behåller sitt och jag tar hans

  • Äldre 25 Sep 19:22

    jag tycker absolut att ni kan ta ett gammalt släktnamn en ny gemensam grund ni bygger upp för er och för framtiden :),
    min blivande har ett ovanligt namn med bara (30 st i sverige varav alla familjemedlemmar eller släktingar) så jag kommer ta det då mitt är jättefult och det vanligaste efternamnet typ, tycker inte alls om mitt efternamn men tycker jättemycket om mitt blivande, låter himla fint tillsammans,

    btw så bokade vi lokalen den 20 september istället, en månad efter väldigt tråkigt då vi redan skjutit upp det en månad innan, men var verkligen förtjust i den och då får man kompromissa,

    desutom är jag glad för var och köpte min vigselring idag! blev så himla kär i den så ville inte riskera att den skulle gå ut ur sortimentet eller så, helt förälskad är jag! Hjärta den matchar inte min förlovningsring alls men det blir ett senare problem, det är en topas i mitten så den är mer genomskinlig än blå som är på bilden, och det bästa är att det finns halsband och örhängen i samma serie vilket blir perfekt för kommande bröllopsdagar Flört

      http://www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0361824&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=&productType=1&priceRange=&&step=3&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

  • Äldre 25 Sep 21:26
    marolo skrev 2013-09-25 19:22:39 följande:
    jag tycker absolut att ni kan ta ett gammalt släktnamn en ny gemensam grund ni bygger upp för er och för framtiden :),
    min blivande har ett ovanligt namn med bara (30 st i sverige varav alla familjemedlemmar eller släktingar) så jag kommer ta det då mitt är jättefult och det vanligaste efternamnet typ, tycker inte alls om mitt efternamn men tycker jättemycket om mitt blivande, låter himla fint tillsammans,

    btw så bokade vi lokalen den 20 september istället, en månad efter väldigt tråkigt då vi redan skjutit upp det en månad innan, men var verkligen förtjust i den och då får man kompromissa,

    desutom är jag glad för var och köpte min vigselring idag! blev så himla kär i den så ville inte riskera att den skulle gå ut ur sortimentet eller så, helt förälskad är jag! Hjärta den matchar inte min förlovningsring alls men det blir ett senare problem, det är en topas i mitten så den är mer genomskinlig än blå som är på bilden, och det bästa är att det finns halsband och örhängen i samma serie vilket blir perfekt för kommande bröllopsdagar Flört

      www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articl...
    vill också börja kolla vigselringar.. men samtidigt kan t.o.m JAG tycka det är tidigt att kolla redan nu (gifter oss 5sept 2015). och vi vet då inte ens om vi ska ha en vigselring till mig eller om vi bara ska sätta in diamanter i min förlovningsring.. och att det inte matchar kan ibland vara snyggt. om vi väljer att skaffa en till ring till mig kommer vi ha svårt att hitta något matchande som är smalt, då min förlovningsring tar upp mycket av det bekväma utrymmet på fingret.. kan bli en enkel guldring, eller en solitär i palladium.. fins dock en titanring på chanti jag gillar, och man kan beställa provlåda därifrån, men då måste vi spara ihop till det då de tar betalt typ i förskott... 
  • Äldre 25 Sep 21:27
    marolo skrev 2013-09-25 19:22:39 följande:
      www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articl...
    förresten - fin ring :P den var svårmatchad ja. men fin :) 
  • Äldre 25 Sep 23:17

    Jag kommer ta min m2b's efternamn. Han har ett finskt efternamn som är ovanligt i finland och här i sverige är det bara hans närmsta familj som har det efternamnet. Jag har i och för sig inte ett jättevanligt efternamn, men han identifierar sig med sitt på ett helt annat sätt - så det passar sig helt enkelt bättre.

    Har faktiskt fuskat och reggat en mejladress med det nya efternamnet, det ser lite konstigt ut, men jag vänjer mig nog :)

  • Ehp
    Äldre 26 Sep 07:08

    Jag har en fråga som jag blev lite osäker på..

    Vi ska ju som sagt åka iv'g och gifta oss utan någons vetskap, men vi vet att en del vill fira oss ändå. Så vi funderar på att skicka iväg inbjudningskort dagen innan vi åker om att vi gift oss och att vi gärna skulle vilja he med släkt och vänner på en fest i typ september eller något sånt(då får dom de samma dag som vi gifter oss)..
    Kan man göra så? 

  • Äldre 26 Sep 08:48
    Ehp skrev 2013-09-26 07:08:46 följande:
    Jag har en fråga som jag blev lite osäker på..

    Vi ska ju som sagt åka iv'g och gifta oss utan någons vetskap, men vi vet att en del vill fira oss ändå. Så vi funderar på att skicka iväg inbjudningskort dagen innan vi åker om att vi gift oss och att vi gärna skulle vilja he med släkt och vänner på en fest i typ september eller något sånt(då får dom de samma dag som vi gifter oss)..
    Kan man göra så? 
    absolut! det går jättebra!
  • Äldre 26 Sep 08:48

    Klart man kan :) Jag hade inte vågat göra så dock för mina föräldrar hade troligtvis dödat mig om jag inte sagt något innan, annars hade jag jättegärna åkt iväg och gift mig någonstans där det är varmt och man kan gå barfota på stranden :)

  • Ehp
    Äldre 27 Sep 09:23
    izredam skrev 2013-09-26 08:48:43 följande:
    Klart man kan :) Jag hade inte vågat göra så dock för mina föräldrar hade troligtvis dödat mig om jag inte sagt något innan, annars hade jag jättegärna åkt iväg och gift mig någonstans där det är varmt och man kan gå barfota på stranden :)
    Haha, mina föräldrar lär väl inte heller bli speciellt glada, men när dom gifte sig gick dom till rådhuset utan att någon visste om de innan, så de kan inte säga så mycket :)
    Mannens mamma vet vad vi tänkt göra och hon blev lite besviken men så länge vi lovade att ha fest så gick de bra ;)
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 29 Sep 19:18

    Här är en till.
    Jag och min fästman är båda 92:or. Vi kommer troligtvis att gifta oss någon gång under sommaren 2014. Vi ska snart börja kolla på datum och kyrkor.

    Vi har inte varit tillsammans så länge, men redan från början såg vi en framtid tillsammans. Vi förlovade oss mindre än 2 månader efter att vi blev tillsammans(vilket var 6 månader sen igår). Vi jobbar även på ett barn :) 

Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig