• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134418 visningar
    420 svar
    420
    134418

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 24 Sep 18:50

    Fast i slutet på augusti brukar det ju kunna vara fint väder. Jag fyller år den 4:e september och vi brukar alltid kunna sitta ute och äta och sådär på min födelsedag. Regna kan det ju göra vilken dag som helst... Men det är klart, det är ju inte högsommarvarmt längre. Men över 20 grader var det i år helgen efter i alla fall, och det verkade ju finnas datum tidigare än så åt er?

  • Äldre 24 Sep 19:28
    izredam skrev 2013-09-24 18:50:41 följande:
    Fast i slutet på augusti brukar det ju kunna vara fint väder. Jag fyller år den 4:e september och vi brukar alltid kunna sitta ute och äta och sådär på min födelsedag. Regna kan det ju göra vilken dag som helst... Men det är klart, det är ju inte högsommarvarmt längre. Men över 20 grader var det i år helgen efter i alla fall, och det verkade ju finnas datum tidigare än så åt er?
    det fanns ett datum ledigt i Maj och sedan var det uppbokat enda tills 20 september. 30 augusti var datumet vi tänkt från börjat och det är absout bra väder in till september, men den 20 september är nästan oktober. Det bli ju om ca exakt ett år och om jag ska se till vädret nu är det väldigt kallt och regnigt, 
    velar verkligen ska man hitta en annan lokal istället? dock är det enda lokalen jag verkligen kan tänka mig så det är så svårt  
  • Äldre 24 Sep 20:12

    Ursäkta, jag läste 20:e augusti - vilket ju hade varit en helt annan grej :P Då hade jag nog satsat på maj - eller räknat med ett höstbröllop..

  • Äldre 24 Sep 20:44

    Tycker ni att det är för tidigt att skicka ut inbjudningar nu? Vi gifter oss i juli... Vad tycker ni?

  • Äldre 25 Sep 09:36
    izredam skrev 2013-09-24 20:12:23 följande:
    Ursäkta, jag läste 20:e augusti - vilket ju hade varit en helt annan grej :P Då hade jag nog satsat på maj - eller räknat med ett höstbröllop..
    ja visst känns det som det att det är höst den 20 september...Känns lite tråkigt då jag planerat allt utifrån sommaren/sensommaren och det känns inte riktigt som det passar in med ljusa pasteller på hösten, ska fundera idag så får jag se hur jag gär :(
  • Äldre 25 Sep 09:38
    Svartsocka skrev 2013-09-24 20:44:54 följande:
    Tycker ni att det är för tidigt att skicka ut inbjudningar nu? Vi gifter oss i juli... Vad tycker ni?
    Jag hade gärna gjort det eftersom att det är semester och sånt i juli, men sen vet jag att det finns många som tycker det är alldeles fär tidigt, men jag skulle i alla fall skickat i oktober om jag gifte mig i juli :)
  • Äldre 25 Sep 11:35
    Svartsocka skrev 2013-09-24 20:44:54 följande:
    Tycker ni att det är för tidigt att skicka ut inbjudningar nu? Vi gifter oss i juli... Vad tycker ni?
    Jag tycker det är för tidigt, men gör vad som passar er bäst. :) Har ingen koll på hur långt innan man bör skicka ut. Vi tänkte skicka ut i maj och vi gifter oss i början av september, det kanske är för sent istället..? 
  • Äldre 25 Sep 13:13

    Hur kommer ni göra med efternamn?
    Både jag och min blivande har rätt ovanliga, trots hans är ett sson-namn. Inget av dom är speciellt fina. Men mitt passar åtminstonde ihop med båda våra namn, hans låter fruktansvärt tillsammans med mitt förnamn. Det erkänner han tillochmed själv, det passar verkligen inte alls. Så jag vill inte ta hans, och han vill inte ta mitt. Helst vill han ha kvar sitt. Men jag vill väldigt gärna att vi ska heta samma. För mig känns det liksom inte som att vi är en familj "på riktigt" om vi inte har samma efternamn, löjligt kanske men så känner jag.

    Vi har kollat lite på gamla släktnamn och hittade ett han kan tänka sig, från hans farmors mor. Superfint, ja, men jag är väl rädd för kommentarerna vi kommer få om vi väljer det.. Men kanske kanske bara borde sluta bry mig om vad andra tycker? 

  • Äldre 25 Sep 13:21
    nouvou skrev 2013-09-25 13:13:06 följande:
    Hur kommer ni göra med efternamn?
    Både jag och min blivande har rätt ovanliga, trots hans är ett sson-namn. Inget av dom är speciellt fina. Men mitt passar åtminstonde ihop med båda våra namn, hans låter fruktansvärt tillsammans med mitt förnamn. Det erkänner han tillochmed själv, det passar verkligen inte alls. Så jag vill inte ta hans, och han vill inte ta mitt. Helst vill han ha kvar sitt. Men jag vill väldigt gärna att vi ska heta samma. För mig känns det liksom inte som att vi är en familj "på riktigt" om vi inte har samma efternamn, löjligt kanske men så känner jag.

    Vi har kollat lite på gamla släktnamn och hittade ett han kan tänka sig, från hans farmors mor. Superfint, ja, men jag är väl rädd för kommentarerna vi kommer få om vi väljer det.. Men kanske kanske bara borde sluta bry mig om vad andra tycker? 
    vi kommer göra så att min karl kommer byta från sin vanliga son-namn till sin fars mycket ovanliga efternamn (finns bara typ 11 pers i sverige med det) sen kommer jag att ta det namnet och behålla mitt nuvarande som mellannamn, detta för att även jag bytte från ett vanligt, tråkigt son-namn till min mors vackra flicknamn för drygt 2 år sen. :) 

    jag känner också att jag vill heta samma som min karl.. känns så konstigt annars... :P men han ska inte byta namn förrän några månader innan Dagen.. så ingen hinner få veta vad vi ska heta innan vi gift oss (fast många kommer nog ha sina misstankar)  
  • afture­lding
    Äldre 25 Sep 13:41
    nouvou skrev 2013-09-25 13:13:06 följande:
    Hur kommer ni göra med efternamn?
    Både jag och min blivande har rätt ovanliga, trots hans är ett sson-namn. Inget av dom är speciellt fina. Men mitt passar åtminstonde ihop med båda våra namn, hans låter fruktansvärt tillsammans med mitt förnamn. Det erkänner han tillochmed själv, det passar verkligen inte alls. Så jag vill inte ta hans, och han vill inte ta mitt. Helst vill han ha kvar sitt. Men jag vill väldigt gärna att vi ska heta samma. För mig känns det liksom inte som att vi är en familj "på riktigt" om vi inte har samma efternamn, löjligt kanske men så känner jag.

    Vi har kollat lite på gamla släktnamn och hittade ett han kan tänka sig, från hans farmors mor. Superfint, ja, men jag är väl rädd för kommentarerna vi kommer få om vi väljer det.. Men kanske kanske bara borde sluta bry mig om vad andra tycker? 
    Jag tog min mans namn. Jag hette tidigare Eriksson, och det kädes inte så viktigt att hålla fast vid. Min man däremot har ett fint och lite mer ovanligt namn. Jag känner mig faktiskt mer som en individ med mitt nya namn, då det bara finns 9 personer som heter samma sak som jag.

    Men ni ska givetvis göra som ni själva vill. Bry er inte om vad andra tycker. Mina föräldrar tog ett helt nytt namn, och det var många som höjde ögonbrynen. Men de trivs väldigt bra och det är huvudsaken :)
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig