• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134328 visningar
    420 svar
    420
    134328

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 20 Sep 07:42
    filibustern skrev 2013-09-19 12:49:00 följande:
    ok! vad för sorts karate? tränade själv shotokan. hur många år höll du på? skulle gärna ha fortsatt.. både jag och göbben.. men i lilla samhället jag bor i finns inga möjligheter sen våra tränare lade av.. och närmsta tro jag är i åsele.. eller nåt.. och det är alldeles för långt! . 
    Jag tränade goju ryu i 8-9 år, skulle gärna ha fortsatt men slutade i samband med att jag flyttade utomlands och sen när jag kom hem igen så flyttade jag till umeå. Och här finns inte goju ryu, det är väl mest därför jag inte har fortsatt.. Inte så sugen på att byta stil.
  • Äldre 20 Sep 08:48
    nouvou skrev 2013-09-20 07:42:55 följande:
    Jag tränade goju ryu i 8-9 år, skulle gärna ha fortsatt men slutade i samband med att jag flyttade utomlands och sen när jag kom hem igen så flyttade jag till umeå. Och här finns inte goju ryu, det är väl mest därför jag inte har fortsatt.. Inte så sugen på att byta stil.
    oj intressant! faktiskt aldrig hört talas om den versionen! ne. shotokan är väl vanligast så den håller dom på med i umeå.. meen det är typ 20 mil dit härifrån vi bor så.. går icket! men vilket bälte kom du upp i? själv kom ja upp i Gult. nog för att det kanske inte spelar någon roll då ni kanske hade en helt  annan bältesordning? vi hade typ.. om jag minns rätt

    vitt, rött,  orange, gult, grönt, blått, brunt och svart.  men då var det ju vissa, t.ex bruna man gatt ta typ två ggr innan man fick ta svart.. 
  • Äldre 20 Sep 09:56
    Hanni skrev 2013-09-20 03:03:42 följande:
    5 maj 2012 förlovade vi oss på Aruba och nu planerar vi bröllop till 2015.
    Vi var inne i en period där vi istället tänkte att vi skulle åka iväg och gifta oss, så då tänkte vi Aruba, Bali, Seychellerna eller domikanska republiken, Men jag fick lite kalla fötter när  vi skulle boka då man lägger ut mycket pengar på en resa och sen vet man inte om den blir perfekt eller inte.
    Hur var det där? :) bättre sämre än ni trodde? :)
  • afture­lding
    Äldre 20 Sep 10:32
    Hanni skrev 2013-09-20 02:40:06 följande:
    Afturelding- Vart i Gävleborg bor ni? Jag jobbar i Gävle..
    Åh, vad roligt! Just nu bor vi i Gävle, men vi flyttar till Forsbacka (halvägs till Sandviken) nästa vecka.

    Vad är det du ska tatuera? :) Jag ska gå ner till studion i nästa vecka och beställa en tid. Det blir min tredje.

     
  • Äldre 20 Sep 10:45
    afturelding skrev 2013-09-20 10:32:07 följande:
    Åh, vad roligt! Just nu bor vi i Gävle, men vi flyttar till Forsbacka (halvägs till Sandviken) nästa vecka.

    Vad är det du ska tatuera? :) Jag ska gå ner till studion i nästa vecka och beställa en tid. Det blir min tredje.

     
    Då ligger jag efter för jag har bara en Flört dock så har jag tatuerat mig två gånger för den blev inte perfekt första gången (Min bror gjorde den så mer betydelsen än utseendet) Men fixade till den i somras, vd har ni för motiv? Själv har jag ett par vingar på ryggen :)
  • Äldre 20 Sep 11:51
    filibustern skrev 2013-09-20 08:48:46 följande:
    oj intressant! faktiskt aldrig hört talas om den versionen! ne. shotokan är väl vanligast så den håller dom på med i umeå.. meen det är typ 20 mil dit härifrån vi bor så.. går icket! men vilket bälte kom du upp i? själv kom ja upp i Gult. nog för att det kanske inte spelar någon roll då ni kanske hade en helt  annan bältesordning? vi hade typ.. om jag minns rätt

    vitt, rött,  orange, gult, grönt, blått, brunt och svart.  men då var det ju vissa, t.ex bruna man gatt ta typ två ggr innan man fick ta svart.. 
    Ja, det verkar finnas massa olika här men inte min.. Den finns inte på så många ställen i Sverige faktiskt. Vi hade vitt, gult, grönt, brunt, svart, med olika streck däremellan. Tex vitt bälte -> vitt med ett gult streck -> vitt med två gula streck -> gult bälte -> gult med ett grönt streck osv. Jag hade grönt bälte med två bruna sträck när jag slutade. :) 
  • afture­lding
    Äldre 20 Sep 12:28
    marolo skrev 2013-09-20 10:45:45 följande:
    Då ligger jag efter för jag har bara en Flört dock så har jag tatuerat mig två gånger för den blev inte perfekt första gången (Min bror gjorde den så mer betydelsen än utseendet) Men fixade till den i somras, vd har ni för motiv? Själv har jag ett par vingar på ryggen :)
    Det är roligt att ha sådana som betyder något speciellt, även om jag kan tycka att det är lite väl mycket fokus på det nu för tiden. Det känns lite som att man "måste" ha en betydelse för alla man gör, men det tycker inte jag.

    Jag har i alla fall en sugarskull på vänster axel som min man ritat upp. Och så har jag en orm och ett kvinnoansikte på höger vad, som jag själv ritat. Både jag och min man tecknar och målar :)

    I november ska jag göra ett klassiskt pinupp-aniskte på andra axeln.  
  • Äldre 20 Sep 12:33
    marolo skrev 2013-09-20 10:45:45 följande:
    Då ligger jag efter för jag har bara en Flört dock så har jag tatuerat mig två gånger för den blev inte perfekt första gången (Min bror gjorde den så mer betydelsen än utseendet) Men fixade till den i somras, vd har ni för motiv? Själv har jag ett par vingar på ryggen :)
    har två tatueringar, men har gaddat mig trr ggr. första gången var jag ung och dum och gjorde det hos en som var värdelös.. så den tatuerade jag över med en ros och nå tribals. (yttre underben hö sida) sen har jag tatuerat in min katts namn och ett kors på min vä fotrygg... korset blev lite snett och konstigt.. men texten blev bra. men det är dom jag har.. och är inte sugen på fler faktiskt. mest för att jag kommit igenom "fasen" av "jagmåstehatatuering!" men och så HATAR min fästman tatueringar.. :P men det och piercingar (annanstans än öronen) är något jag kan undvika för hans skull. ^^ 

    det jag skulle velat göra är en syskontatuering tillsammans med min lillebror. vi står som närmast. och vore roligt att göra en likadan tatuering. vi pratade om en humla ett tag. men det rann ut i sanden.. och så i framtiden vill jag nog ha mitt/mina barns namn.. meeeeen vi får se..  ^^
  • Hanni
    Äldre 21 Sep 05:53

    Afturelding- Men vad roligt! Att världen är så liten ibland.. Vart i Gävle bor ni? Forsbacka blir nog bra. Nära till köpis! ;)
    Vad kul, vilken studio ska du gå till? Jag ska tatuera liljor på låret.

    Marolo- Jag trivdes jättebra där. God mat och människorna är duktiga på engelska. Det finns ju däremot i så mycket att göra annat än att sola och bada. Det är superfina stränder och sådär härligt blått hav. Vi var där typ en vecka och då var det stranden som gällde nästan hela tiden. Vi var ut på en heldags fisketur också bara. Men sen vet jag att man kunde hyra bil och åka och kolla på någon naturpark, man kunde rida och så fanns det typ romantiska seglingar, man fick segla iväg och äta fin middag och så på båten. Det var faktiskt ett par som gifte sig på stranden till vårat hotell och sen hade bröllopsfesten på restaurangen. Så så himla härligt ut, blev lite avundsjuk där vi satt och kollade från balkongen.

    Jag har stenbockens stjärntecken tatuerat på skuldran, körsbärsblommor och fjärilar på höftbenet och upp mot magen, en text längst ner på ryggen (på sidan av svanken liksom) och tecknet för tro, hopp och kärlek samt fyra stjärnor på insidan av överarmen.

  • afture­lding
    Äldre 21 Sep 09:12
    Hanni skrev 2013-09-21 05:53:22 följande:
    Afturelding- Men vad roligt! Att världen är så liten ibland.. Vart i Gävle bor ni? Forsbacka blir nog bra. Nära till köpis! ;)
    Vad kul, vilken studio ska du gå till? Jag ska tatuera liljor på låret.
    Haha, ja, det är den! Vi bor på Sätra, mitt i studentområdet. Och nu är jag less på att inte få sova på helgerna Flört

    Jag kommer gå till Queens. Har gjort de andra två på Custom Illusion, men nu har "min" tatuerare flyttat. Och i och med att jag vill ha en som är väldigt lik min sugarskull så känns det bäst med samma tatuerare. Han har lite speciell stil.

    Det blir säkert jättefint med liljorna! Blommor gör sig verkligen väldigt bra :) 
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig