• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134352 visningar
    420 svar
    420
    134352

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 14 Sep 21:21
    Sheltiegirl skrev 2013-09-14 20:44:41 följande:
    Jag är född 92  och min blivande 89, vi gifter oss i Maj 2014 i Herrljunga. Vi kommer ha en utomhusvigsel och just nu jobbar vi på att få ihop gästlistan, det är så svårt! Vi är uppe i 90 pers nu (stor släkt) men vi har fler vänner jag vill bjuda, hur gör ni för att avgöra antalet gäster?
    hej och välkommen! :)
    ja det är ett problem för många, vi gjorde så att vi enbart bjöd in personer som vi umgås med främst vänner, sen bjöd vi in en del släkt . Men vi har varit ganska strikt bara, två tre personer vi bjudit för att de "hör ihop". Valt bort delar av släkten som är kända för att inte vara så trevliga eller som man kanske haft käbbel med innan. Vi satsade på att bara sprida positiv energi. Det kommer såklart bli en del surerier och arga miner när väl inbjudningarna kommer ut men det är värt det istället för att ha en person där för att man "måste" så vi landade på 45 gäster :)
  • Äldre 14 Sep 21:25

    afturelding: Jag tycker verkligen din bukett har en så otroligt fin form! den är liksom inte rund och inte riktigt hjärtformad, verkligen en lyckad bukett!
    Jag är himla nyfiken på hur din klänning ser ut! förstår om du inte vill visa den men det skulle vara roligt med en bild på den Glad

  • Äldre 14 Sep 21:49
    marolo skrev 2013-09-14 21:21:54 följande:
    hej och välkommen! :)
    ja det är ett problem för många, vi gjorde så att vi enbart bjöd in personer som vi umgås med främst vänner, sen bjöd vi in en del släkt . Men vi har varit ganska strikt bara, två tre personer vi bjudit för att de "hör ihop". Valt bort delar av släkten som är kända för att inte vara så trevliga eller som man kanske haft käbbel med innan. Vi satsade på att bara sprida positiv energi. Det kommer såklart bli en del surerier och arga miner när väl inbjudningarna kommer ut men det är värt det istället för att ha en person där för att man "måste" så vi landade på 45 gäster :)
    Jag känner så med, jag har en moster och hennes dotter (min kusin alltså) med familj som jag inte alls tycker om. båda är riktiga bitchar och beter sig som förmer än oss andra, mest mot mig och mina syskon. Tar jag bort dem från listan är det 3 personer mindre men ojoj vilket rabalder det nog skulle bli! alla i släkten umgås ofta vid födelsedagar m.m så dom lär ta illa upp.

    hur skulle ni andra valt? Fegat ur och bjudit dem ändå eller struntat i om det blir bråk och inte bjudit dem?
  • Äldre 14 Sep 21:54
    Sheltiegirl skrev 2013-09-14 21:49:54 följande:
    Jag känner så med, jag har en moster och hennes dotter (min kusin alltså) med familj som jag inte alls tycker om. båda är riktiga bitchar och beter sig som förmer än oss andra, mest mot mig och mina syskon. Tar jag bort dem från listan är det 3 personer mindre men ojoj vilket rabalder det nog skulle bli! alla i släkten umgås ofta vid födelsedagar m.m så dom lär ta illa upp.

    hur skulle ni andra valt? Fegat ur och bjudit dem ändå eller struntat i om det blir bråk och inte bjudit dem?
    det är så himla svårt, i ena sekunden känns det som att man är tuff och tänker att det är ens dag och man inte ska bjuda dem, och i ena sekunden fegar man ut och vill bjuda dem. Men jag har funderat på det sen vi började prata om bröllop i Maj och nu är jag säker på att jag inte kommer att bjuda in de släktingar som är energitjuvar även om det kommer bli ett himla rabalder. Men vi lägger ut massor utav pengar på att allting ska vara perfekt och då vill jag inte har någon som jag vet kommer förstöra på ena eller andra sättet
  • Äldre 14 Sep 21:58

    Annars har jag i bröllopsväg bestämt lite saker idag
    mest letat lite fina låtar till vigseln. vad har ni hittat? :)

    sen har jag sorterat lite i min bröllopspärm är en sjuk orginazer så måste ha en sån haha, har ni någon pärm?

    Ja sen igår inhandlade jag en gardin för 75 :- i Linne som jag tänkte sy servetter av, tid tar det men tror man tjänar en del pengar på det :)

    Har ju börjat köpa porslin oxå för har en känsla att det kommer ta ett tag, här kommer lite exempel på det jag hittat hitils. 




     
  • afture­lding
    Äldre 15 Sep 08:24
    marolo skrev 2013-09-14 21:25:56 följande:
    afturelding: Jag tycker verkligen din bukett har en så otroligt fin form! den är liksom inte rund och inte riktigt hjärtformad, verkligen en lyckad bukett!
    Jag är himla nyfiken på hur din klänning ser ut! förstår om du inte vill visa den men det skulle vara roligt med en bild på den Glad
    Tack! Ja, jag är som sagt väldigt nöjd :) Dessutom har jag knappt bundit buketter förr, så jag får tacka mitt multi-kreativa sinne för formen, haha.

    Jo men det kan jag göra :) Jag började sy på den i nvember förra året, och var inte klar förrens i vecka 24. Det är sju meter chiffong och tre meter sidenjaquard från min bortgågna mormors gömmor. Den vägde, med andra ord, ett par kilo Flört 


  • Äldre 15 Sep 15:45
    afturelding skrev 2013-09-15 08:24:43 följande:
    Tack! Ja, jag är som sagt väldigt nöjd :) Dessutom har jag knappt bundit buketter förr, så jag får tacka mitt multi-kreativa sinne för formen, haha.

    Jo men det kan jag göra :) Jag började sy på den i nvember förra året, och var inte klar förrens i vecka 24. Det är sju meter chiffong och tre meter sidenjaquard från min bortgågna mormors gömmor. Den vägde, med andra ord, ett par kilo Flört 



    tyget är så otroligt fint! och så himla charmigt att det var din mormors tyg, sen är jag svag för bröllopsklänningar med arm oxå, viket arbete du lagt ner men när man ser bilderna är det ju verkligen värt det :) jättesnygg :)
  • afture­lding
    Äldre 15 Sep 16:03
    marolo skrev 2013-09-15 15:45:22 följande:
    tyget är så otroligt fint! och så himla charmigt att det var din mormors tyg, sen är jag svag för bröllopsklänningar med arm oxå, viket arbete du lagt ner men när man ser bilderna är det ju verkligen värt det :) jättesnygg :)
    Ja, jag ville ha en klänning med ärm och hög rygg, som dessutom inte fick mig att se än mer smal ut. Jag har aldrig varit vän med min undervikt så jag ville ha en klänning som la på något extra kilo. Behöver jag säga att det var omöjligt att hitta något sådant? Det och det faktum att min mormor var som en extra mamma för mig och gick bort alldelss för tidigt i lungcancer fick mig att härda ut under det halvår det tog att sy den. Väldigt roligt att fler uppskattar den, det tackar jag för :)
  • Äldre 16 Sep 18:57

    Vad har ni för budget för hela bröllopet? :)

  • afture­lding
    Äldre 16 Sep 20:49
    Svartsocka skrev 2013-09-16 18:57:54 följande:
    Vad har ni för budget för hela bröllopet? :)
    Vi hade 25-30.000, och 50 gäster. Något osäker på vad det blev exakt tillslut med bensin, extra blommor osv. Men vi höll oss inom budget :)
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig