• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134269 visningar
    420 svar
    420
    134269

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 12 Sep 19:10
    #91

    För att Formel 1 är världens bästa sport? Innan vi blev ihop så var en av anledningarna till att vi blev vänner att vi båda tittade på Formel 1 och inte hade så många andra i vår ålder som följde det. Vi planerade hur vi skulle ha middagar ihop på söndagarna när vi flyttat hit och börjat plugga för att titta på F1 tillsammans, nu blev vi tillsammans innan dess och flyttade ihop direkt när vi flyttade hit. Men F1-söndag är fortfarande heligt.

    Så ja, Formel 1 är en stor del av våra liv och det här är mer eller mindre det enda sättet att få in det i vårt bröllop. Bilar i allmänhet egentligen, en av våra första "dejter" var när jag följde med hans familj på bilmässa på Elmia (bortsett från att hans familj var med så var det perfekt).

    Hittade en caketopper med en brudgum som sprutar champagne och en brud som står och viftar med en målflagga - den kanske skulle duga om jag inte hittar något bättre.

  • Äldre 12 Sep 19:19
    #92
    izredam skrev 2013-09-12 19:10:30 följande:
    För att Formel 1 är världens bästa sport? Innan vi blev ihop så var en av anledningarna till att vi blev vänner att vi båda tittade på Formel 1 och inte hade så många andra i vår ålder som följde det. Vi planerade hur vi skulle ha middagar ihop på söndagarna när vi flyttat hit och börjat plugga för att titta på F1 tillsammans, nu blev vi tillsammans innan dess och flyttade ihop direkt när vi flyttade hit. Men F1-söndag är fortfarande heligt.

    Så ja, Formel 1 är en stor del av våra liv och det här är mer eller mindre det enda sättet att få in det i vårt bröllop. Bilar i allmänhet egentligen, en av våra första "dejter" var när jag följde med hans familj på bilmässa på Elmia (bortsett från att hans familj var med så var det perfekt).

    Hittade en caketopper med en brudgum som sprutar champagne och en brud som står och viftar med en målflagga - den kanske skulle duga om jag inte hittar något bättre.
    vad roligt då förstår jag att ni vill ha en caketopper med formel ett tema:) 
  • Äldre 12 Sep 19:23
    #93


    gjorde en insperationsbild till hur jag vill att mina tärnor ska se ut. Men antagligen ska jag bara köra en utav färgerna eftersom jag bara ha två tärnor. Jag tänkte bestämma färg och till vis del utförande eftersom jag även tänkte betala klänningarna och frisyr/sminket till dem.
    Vet dock en till som vill bli tärna men som jag personligen inte vill ha som tärna. vet faktiskt inte hur jag ska göra när vi blir officiella med bröllopet och hon kommer fråga. det kommer bli en del sura miner, hur skulle ni göra?
  • Äldre 12 Sep 19:29
    #94

    Hej alla glada! Jag och min älskling gifter oss 2/8 2014 :) jag är 91a och han 90a :) jag älskar att planera så allt är i princip klart i tanken, nu snart ska jag väl börja omsätta tanke till praktisk handling. Det som är klart är kyrka, lokal och så har jag köpt lite smågrejer, ex. glasflaskor till vatten och organza till stolsrosetter, löpare och favor-påsar... Den 5/10 ska jag iväg och prova klänning på ett ställe där jag vet att en annan brud köpt sin, och hennes var i princip min drömklänning....som de också hade inne just nu... Så det känns som att jag snart är med klänning. Hihi. Men vi får se, man ska väl inte bygga upp alldeles för höga förväntningar :) Vi gifter oss i Sorunda kyrka utanför Stockholm. Så lite lantligt kan man säga.. Det blir även temat :) med mycket natur inomhus och ljusa färger, vitt, beiget, grönt och en touch av ljusrosa :)

  • Äldre 12 Sep 19:37
    #95
    aminis skrev 2013-09-12 19:29:14 följande:
    Hej alla glada! Jag och min älskling gifter oss 2/8 2014 :) jag är 91a och han 90a :) jag älskar att planera så allt är i princip klart i tanken, nu snart ska jag väl börja omsätta tanke till praktisk handling. Det som är klart är kyrka, lokal och så har jag köpt lite smågrejer, ex. glasflaskor till vatten och organza till stolsrosetter, löpare och favor-påsar... Den 5/10 ska jag iväg och prova klänning på ett ställe där jag vet att en annan brud köpt sin, och hennes var i princip min drömklänning....som de också hade inne just nu... Så det känns som att jag snart är med klänning. Hihi. Men vi får se, man ska väl inte bygga upp alldeles för höga förväntningar :) Vi gifter oss i Sorunda kyrka utanför Stockholm. Så lite lantligt kan man säga.. Det blir även temat :) med mycket natur inomhus och ljusa färger, vitt, beiget, grönt och en touch av ljusrosa :)
    Välkommen! 
    hoppas klänningen finns kvar tills du ska prova :)
    själv har jag vintage tema med en lantlig tuch så i princip samma färger som du :) 
  • Äldre 12 Sep 19:57
    #96

    Ja hehe menar 2014 ;P

  • Äldre 12 Sep 20:16
    #97

    Marolo: älskar din moodboard! Ska posta lite bilder sen när jag sitter vid datorn :)

  • Äldre 12 Sep 20:50
    #98

    filibustern: Nej, det hade jag inte gjort - bilarna var jättefina men brudparen var som sagt inte så fina... Tack för tipset dock :)

  • Äldre 12 Sep 21:33
    #99
    aminis skrev 2013-09-12 20:16:51 följande:
    Marolo: älskar din moodboard! Ska posta lite bilder sen när jag sitter vid datorn :)
    tack :) gissar på att vi har lite liknande färger och idéer :)
  • Äldre 12 Sep 22:31

    Ny i tråden! :) 1990 är jag född och min sambo är född 1979. vi har tänkt att vi gifter oss den 5 september 2015.Hur mycket tänker ni lägga på festlokalen? 

Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig